Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@05:04:45 GMT

کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۳۵۳۶

کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت

به گزارش ایرنا، اولین رویداد مهم خبری آخرین هفته مرداد ۹۸ برگزاری ستاد مقابله با کرونا در استانداری کرمانشاه بود که رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: براساس تصمیم ستاد کرونا حرکت دسته‌های عزاداری در سطح استان و برگزاری مراسم ایام محرم در زیر سقف ممنوع شد.

دکتر محمودرضا مرادی گفت: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری و حفظ سلامت مردم مراسم عزاداری باید حتما در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه در این ایام توزیع هر نوع غذای نذری ممنوع است، اظهارداشت: نذورات مردم و هیات های مذهبی در ایام محرم باید به صورت کمک های مومنانه بین نیازمندان توزیع شود.

مرادی یادآورشد: استفاده از سنج و طبل نیز در این ایام در سطح استان ممنوع است و حاضران در هیات های زنجیززنی نیز موظف به استفاده از زنجیرهای شخصی هستند.

۲ خبر دادستان؛ اشد مجازات برای اوباش کرمانشاه و آخرین مزایده گلیم و گبه

محور اصلی نشست خبری دادستان کرمانشاه، نقره داغ کردن اراذل و اوباش اندکی بود که هر از گاهی در خیابان‌های شهر جولان می‌دهند؛ دادستان البته رتبه کرمانشاه در میزان وقوع جرم را هم اعلام کرد و پای مالباختگان گلیم و گبه را به جلسه کشید.

شهرام کرمی با محکوم کردن اقدامات خشونت بار گفت: اعتقاد من این است که این‌گونه رفتارهای اوباش‌گرانه «افساد فی‌الارض و محاربه» است و مبنای کیفرخواست این پرونده نزاع دسته جمعی و تفهیم اتهام نیز همین موضوع بوده است.

پای پرونده چهارساله «مکتب فرش، گلیم و گبه» نیز به نشست خبری دادستان کشیده شد که کرمی درباره آن گفت: ما آخرین مزایده اموال باقی‌مانده این شرکت را هم برگزار کردیم اما کسی در آن شرکت نکرد اما طبق مصوبه سران قوا در صورت فروش نرفتن اموال به قیمت کارشناسی، موسسه اعتباری ملل موظف به خرید این اموال است.

وی اضافه کرد: با این حال موسسه ملل گفته است که اعتباری برای خرید این اموال ندارد مگر اینکه بانک مرکزی برایش تامین اعتبار کند؛ ما در این زمینه رایزنی هایی را با بانک مرکزی انجام داده‌ایم و امیدوارم به زودی به ثمر برسد و آخرین مرحله پرداخت هم براساس تناسب قبلی به مالباختگان صورت بگیرد.

بیش از ۴۱۴ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در کرمانشاه پرداخت شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از پرداخت ۴۱۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج به جوانان کرمانشاهی در چهار ماه سپری شده از سال جاری خبر داد.

«صابر رحیمی» در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، ۱۵ هزار و ۸۳۰ مورد ثبت نام برای دریافت تسهیلات ازدواج از طریق بانک ها انجام شده است.

وی ادامه داد: از مجموع ثبت نام های انجام شده تاکنون هشت هزار و ۲۸۶ مورد تسهیلات با رقم یاد شده (۴۱۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان) پرداخت شده که ۵۲.۳ کل ثبت نامی ها می شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه از نظر پرداخت تسهیلات ازدواج در رده دهم کشور قرار دارد که البته تلاش می کنیم در هفت ماه باقی مانده سال با همکاری بانک ها شرایط بهتری را رقم بزنیم.

کاهش آمار ازدواج و طلاق در کرمانشاه

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه، از کاهش ۲۳ درصدی طلاق در چهار ماه سپری شده از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در عین حال طی این مدت شاهد کاهش ۱۳ درصدی آمار ازدواج نیز بوده ایم.

صادق خدادادی در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: طی چهار ماه ابتدایی سال گذشته یک هزار و ۵۸۰ مورد واقعه طلاق در استان اتفاق افتاد که این رقم در سال جاری به یک هزار و ۲۰۳ مورد کاهش یافت.

وی همچنین از ثبت پنج هزار و ۶۹۲ واقعه ازدواج در چهار ماه ابتدایی امسال خبر داد و گفت: سال گذشته در همین مدت ۶ هزار و ۵۶۴ واقعه ازدواج رخ داده بود.

پرداخت بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه اعلام کرد: ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در استان پرداخت شده است.

«حسن عزیزی» گفت: ۱۳ هزار و ۲۶۱ واحد کسب و کار آسیب دیده از کرونا درخواست تسهیلات به منظور حمایت از ۱۷ هزار و ۵۰۶  فرصت شغلی  با مبلغ هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال در سامانه کارا ثبت و در حال تکمیل پرونده در بانک های عامل برای پرداخت هستند.

وی ضمن تأکید بر تسریع در رسیدگی به پرونده های ارجاع شده به بانک ها و پرداخت تسهیلات، افزود: تاکنون مبلغ ۳۵۳ میلیارد ریال از این تسهیلات توسط مؤسسات و بانک های عامل استان در حمایت از چهار هزار و ۴۷۴ فرصت شغلی به متقاضیان پرداخت شده است.

۳۰ میلیارد ریال لوازم خانگی احتکار شده در کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف یک محموله بزرگ احتکار لوازم خانگی در شهر کرمانشاه‌ به ارزش ۳۰ میلیارد ریال و باتلاش ماموران پلیس امنیت اقتصادی خبر داد.

 سردار «علی اکبر جاویدان» اعلام کرد: پس از اطلاع ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان مبنی بر احتکار مقدار زیادی کالا و لوازم خانگی در شهرک حافظیه کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی ۲ انبار محل احتکار شده و نسبت به بازرسی از آنها اقدام کردند.

وی تصریح کرد: در این بازرسی ۲۳ دستگاه یخچال فریزر، ۳۰ دستگاه ماشین لباسشویی، ۵۲ دستگاه تلویزیون ال ای دی، ۵۵ دستگاه اجاق گاز، ۳۲ دستگاه چرخ گوشت و ۱۵۱ دستگاه کولرگازی قاچاق احتکار شده کشف شد.

رقابت ۴۵ هزار داوطلب کرمانشاهی در کنکور

امسال نزدیک به ۴۵ هزار داوطلب کرمانشاهی در رشته های مختلف برای ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی رقابت کردند.

به دلیل تمهیدات بهداشتی امسال کنکور در بیش از ۲۰۰ حوزه امتحانی برگزار شد، چیدمان صندلی ها در فاصله هوشمند، گندزدایی و ضدعفونی کردن حوزه های امتحانی، نظارت های مستمر بر زدن ماسک، تدابیری برای جلوگیری از تجمع و غیره بخشی از تمهیدات و نظارت ها برای برگزاری کنکوری سالم بود.

حریفان کرمانشاه در لیگ برتر کشتی مشخص شدند

قرعه کشی بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر کشتی باشگاه‌های کشور (جام یادگار امام) برگزار شد و تیم کرمانشاه حریفان خود را در این رقابت‌ها شناخت.

مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه های کشور با شرکت ۱۰ تیم و در ۲ گروه پنج تیمی برگزار می شود که تیم کرمانشاه در گروه اول قرار گرفته است.

براین اساس و باتوجه به قرعه کشی صورت گفته، تیم پالایش نفت کرمانشاه با استقلال تهران، هیات کشتی گلستان و شهرداری بجنورد هم‌گروه شده است.

در گروه دوم نیز بازار بزرگ ایران، هیات کشتی قائمشهر، پاس تهران، ستارگان ساری و ویزاون قرار گرفته اند.

۵۹ میلیارد تومان پروژه جهاد کشاورزی هفته دولت در کرمانشاه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اعلام اینکه در هفته دولت امسال ۷۶ پروژه در بخش کشاورزی استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، گفت: برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی این تعداد پروژه ۵۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

«نوربخش حاتمی» با گرامیداشت فرارسیدن هفته دولت افزود: با افتتاح این تعداد طرح برای ۵۲۱ نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی در تفکیک این پروژه ها نیز گفت: این پروژه شامل ۶۷ پروژه قابل افتتاح و ۹ پروژه دارای عملیات اجرایی است.

حاتمی، پروژه های قابل افتتاح هفته دولت را ۶۷ پروژه شامل ۳۱پروژه در بخش آب و خاک با اعتبار بیش از هشت میلیارد تومان و اشتغال ۱۵۹ نفر، ۱۳پروژه باغبانی با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومان و اشتغال ۵۵ نفر، ۲۰پروژه تولیدات دامی با اعتبار بیش از ۲۱ میلیارد تومان و اشتغال ۶۲ نفر و سه پروژه صنایع تبدیلی با اعتبار هشت میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان و ۳۵ نفر اشتغال اعلام کرد. 

امام جمعه کرمانشاه: اشعار مداحان تحول‌آفرین باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: مضمون اشعار مداحان و ذاکران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) باید مبتنی بر رجزها، پرمفهوم و تحول‌آفرین باشد.

آیت الله مصطفی علما در همایش مداحان و ذاکران حسینی(ع) شهر کرمانشاه که با حضور برخی از مسوولین کشوری و لشکری برگزار شد، افزود: اساس انقلاب اسلامی ایران و موجودیت نهضت امام راحل مبتنی بر قیام عاشورای امام حسین (ع) بود لذا باید متناسب با این حرکت عظیم، محتوای اشعار مداحان و ذاکران امام حسین (ع) براساس انگیزه نهضت آن امام بزرگ باشد.

مدیران کرمانشاه از ظرفیت جوانان نخبه در سند توسعه استان استفاده کنند

استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت عظیم جوانان بخصوص افراد نخبه، از مدیران استان خواست تا از این ظرفیت و توان بالقوه در سند رونق و توسعه کرمانشاه استفاده کنند.

«هوشنگ بازوند» در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزا شد، اظهارداشت: وجود جوانان توانمند برای هر کشور و استانی یک ظرفیت بزرگ است که خوشبختانه کرمانشاه نیز از این ظرفیت عظیم برخوردار و نخبگان خوبی در اختیار دارد.

وی افزود: جوانان توانمند و نخبه کرمانشاهی می توانند یاوران خوبی برای مجموعه مدیریتی استان باشند و به طور قطع استفاده از نظرات، پیشنهادات و انتقادات آنها می تواند راه توسعه کرمانشاه را هموارتر از قبل کند.

بازوند با اشاره به تدوین سند توسعه ای استان در حوزه های مختلف، گفت: دخالت دادن نظرات نخبگان جوان کرمانشاه می تواند شرایط بهتری ایجاد کند از این رو سازمان برنامه و بودجه استان به عنوان متولی امر لازم است از نظرات این افراد استفاده و آنها را لحاظ کند.

اجرای چهار پروژه تاثیرگذار برای توسعه کرمانشاه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: مدیران دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا از فرصت طلایی ایجاد شده در زمینه اجرای چهار پروژه مهم قطار شهری، تصفیه‌خانه آب شهر کرمانشاه، احداث جاده زله زرد به سومار و احداث بزرگراه کرمانشاه به کامیاران برای توسعه هرچه بیشتر استان نهایت استفاده را داشته باشند.

مهرداد سالاری در جلسه ایجاد هماهنگی برای اجرایی شدن مصوبات معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت در اسفند ماه گذشته به کرمانشاه افزود: اجرای این پروژه ها با پیگیری ویژه استاندار و نظر مساعد معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت برای استان به تصویب رسید که اجرای آنها برای کرمانشاه بسیار مهم و اساسی است.

وی تصریح کرد: اجرای پروژه قطار شهری به عنوان یک مطالبه اصلی برای مردم کرمانشاه تبدیل شده و همچنین تصفیه خانه آب شهر کرمانشاه نیز بسیار مهم است، احداث بزرگراه کرمانشاه کامیاران تاثیر بسزایی در میزان کاهش تصادفات و میزان مرگ و میر دارد و همچنین احداث جاده زله زرد به سومار نیز برای رشد بیشتر گیلانغرب و توسعه هرچه بیشتر استان بسیار اساسی است لذا مدیران ذیربط باید توجه داشته باشند که هر کدام از این پروژه ها چقدر در توسعه و پاسخگویی به مطالبات مردم اثرگذار است.

پیست اتومبیل‌رانی و موتورسواری کرمانشاه امسال افتتاح می‌شود

رییس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی کرمانشاه گفت: امیدوارم با تداوم حمایت‌های استاندار و تخصیص اعتبار مصوب شده تا پایان سال جاری شاهد افتتاح پیست استاندارد هیات در مجموعه دهکده المپیک کرمانشاه باشیم.

محمدجواد کرانی در نشستی خبری که در محل هیات موتورسواری و اتومبیل رانی کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: برای راه اندازی و احداث این پیست چندمنظوره ۲۳ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و محل آن در دهکده المپیک کرمانشاه جانمایی شده است.

وی با بیان ابنکه کار احداث پیست موتورسواری و اتومبیل رانی پس از آغاز به کار ظرف مدت ۶ ماه به بهره برداری می رسد، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری شاهد این اتفاق مهم باشیم.

ملت ایران بار دیگر با قدرت در مقابل آمریکا ایستاد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه ملت ایران بار دیگر نتیجه استقامت خود را در مقابل آمریکا به دنیا نشان داد، گفت: دشمنان این ملت باید بدانند که ما هیچ‌گاه در مقابل آمریکا و دشمنانمان کوتاه نیامده‌ایم و نخواهیم آمد.

آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه در مسجد جامع با بیان اینکه آمریکا از همه قدرت و توان خود برای اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران و ملت مسلمان و انقلابی ما استفاده کرد، افزود: هیچ کشوری در این اجماع آمریکا را همراهی نکرد و این مایه ننگ آمریکا است.

او با اشاره به اینکه ملت ایران همواره حقانیت خود را به دنیا نشان داده است، گفت: به لطف پروردگار و رهبری معظم انقلاب و همراهی مردم هر روز بر عزت و افتخار ایران اسلامی افزوده می شود و آمریکایی ها نیز روز به روز خوار و خفیف می شوند.

او تمسک ملت ایران به قرآن کریم و بزرگان دینی و ائمه اطهار علیهم السلام را مایه سربلندی ملت ایران دانست و گفت: این ملت مسلمان در راه حق گام بر می دارد و همواره پیروز است.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه کرمانشاه استانداری کرمانشاه کرمانشاه استانداری کرمانشاه تسهیلات ازدواج استان کرمانشاه میلیارد تومان جمعه کرمانشاه اتومبیل رانی شهر کرمانشاه میلیارد ریال جوانان استان ملت ایران پرداخت شد برگزار شد هفته دولت چهار ماه پروژه ها سال جاری بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۳۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساس و بنای توسعه و رونق تولید کشور کارگران هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه اظهار کرد: کارگران در همه عرصه‌ها اعم از صنعتی، خدماتی، کشاورزی با تلاش و پشتکار در پی آبادانی کشور هستند.

وی روز کارگر را به کارگران که با عرق جبین در پی کسب روزی حلال هستند تبریک گفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به نقش مهم کارفرمایان در رونق تولید و سرمایه در کشور اشاره کرد.

وی ادامه داد: کارفرمایان محصولات مورد نیاز را تولید و برای کارگران اشتغال ایجاد می‌کنند.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله مطهری و روز معلم در ۱۲ اردیبهشت ماه؛ هفته معلم را به معلمان و فرهنگیان استان تبریک و از آنان خواست در کنار تعلیم، به تربیت اخلاقی و رفتاری دانش آموزان اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام غفوری همچنین به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در هفته آتی اشاره کرد گفت: پهلوان در تاریخ کشورمان یعنی فرهنگ انسانیت، جوانمردی و مردانگی؛ پهلوانان محلات از حق مظلوم و فقرا در مقابل زورگویان و ظالمان دفاع می‌کردند و همیشه به اخلاق‌های جوانمردی و خوب مزیّن بودند و الگوی برای جوانان و نوجوانان محلات محسوب می‌شدند لذا باید این فرهنگ را پاس بداریم.

کد خبر 6089167

دیگر خبرها

  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • اساس و بنای توسعه و رونق تولید کشور کارگران هستند
  • رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی