Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محسن رعنایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اجرای طرح ارزیابی وسع تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۴ نفر در سامانه وزارت رفاه ثبت نام که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۲۸ نفر پاسخ خود را نیز دریافت کردند.

وی افزود: از این تعداد ۹ هزار و ۲۹۲ نفر در دهک یک تا سه و دو هزار و ۲۴۸ نفر نیز در دهک چهار قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: دهک پنج شامل هزار و ۸۸۸ نفر، دهک ۶، هزار و ۴۶ نفر، دهک هفت، ۸۵۵ نفر، دهک هشت، ۷۴۸ نفر و دهک ۹ و ۱۰ نیز شامل ۲۵۱ نفر است.

وی گفت: در اجرای این طرح حق بیمه متقاضیان این بیمه براساس آزمون وُسع یا استطاعت مالی تعیین و دریافت می‌شود و این ارزیابی که توسط وزارت تعاون، رفاه و امور اجتماعی انجام می‌شود حدود یک ماه به طول می‌انجامد.
وی ادامه داد: افرادی که در دهک‌های پایین درآمدی قرار دارند براساس اعلام نتیجه آزمون وسع به صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: همچنین برخی از خانوار ها از تخفیف ۵۰ درصدی کمک های دولتی برخوردار خواهند شد و مابقی که از نظر سطح درآمدی مناسبی هستند باید ۱۰۰ درصد هزینه های بیمه را خود پرداخت کنند.

رعنایی افزود: از مجموع خانوارها یک تا سه دهک  از خدمات رایگان، دهک چهار از تخفیف ۵۰ درصد، دهک پنج تا ۶ نیز تا ۵۰ درصد تخفیف با تعهد، دهک هفت، هشت، ۹ و   نیز۱۰ ۱۰۰ درصد باید حق بیمه خود را پرداخت کنند.

وی از تمامی متقاضیان خواست تا برای ارزیابی وسع به خط ۱۶۶۶ پیامک دهند و افزود: نوع بیمه افراد مشخص خواهد شد و همچنین می توانند وارد سامانه وزارت رفاه بشوند و برای ارزیابی وسع ثبت نام کنند.

رعنایی از افرادی که دارای دفترچه هستند خواست تا تاریخ اعتبار را نیز بررسی کنند و گفت: به دلیل اینکه اطلاعات در ارزیابی وسع با تاخیر یک ماهه است.

۷۰ درصد جمعیت استان خراسان شمالی زیر پوشش بیمه سلامت هستند و تاکنون۶۲۰  هزار نفر از شهروندان این استان خود را بیمه کرده اند که ۴۴۵ هزار نفر بیمه شده روستایی هستند.
خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها بجنورد بیمه سلامت خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد بیمه سلامت خراسان شمالی بجنورد بیمه سلامت خراسان شمالی خراسان شمالی ارزیابی وسع بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار با رییس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه که مدیریت اعتبارات سفر رییس جمهور به استان‌ها را بر عهده دارد، ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت.

وی در ادامه افزود: از این میزان، ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر است که به صورت نقدی به خراسان شمالی تخصیص داده شد و ۲۵۰ میلیار تومان نیز از اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، ویژه تکمیل طرح محور بجنورد به جنگل گلستان است.

رشیدی بیان کرد: علاوه بر اعتباری که برای محور بجنورد گلستان منظور شده است، برای محور بجنورد_سنخواست، محور جاجرم میامی، محور بجنورد اسفراین، سد گلمندره، تاسیسات فاضلاب بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی (دانشکده داروسازی) از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 6092543

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته