Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@05:48:56 GMT

وزیر راه و شهرسازی دستور تحویل زمین از دانشگاه خوی را داد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۳۸۴۷

وزیر راه و شهرسازی دستور تحویل زمین از دانشگاه خوی را داد

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها: با دستور شخص وزیر راه و شهرسازی زمین دانشگاه خوی از دانشگاه تحویل گرفته شد و با حکم قضائی هم بخشی از دیوار دانشگاه تخریب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازارومیه، آذربایجان‌غربی همچنان از کمبود فضاهای آموزش عالی دولتی رنج می‌برد و با وجود دو دانشگاه سراسری و صنعتی ارومیه، همچنان نیازمند توسعه شعب دیگر دانشگاه ارومیه تا در اندازه دانشگاه‌های سراسری مستقل احساس می‌شود تا چرخ توسعه فرهنگی و علمی و به طبع آن اقتصادی و صنعتی استان بچرخد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر دانشگاه ارومیه شدیداً از بی‌برنامگی و سستی در تیم مدیریت آسیب‌دیده و همین امر صدای اساتید دانشگاه را درآورده است و متأسفانه چنین احساس می‌شود که امروز هیچ رئیسی در دانشگاه ارومیه وجود ندارد که مثال بارز آن عدم ارائه هیچ طرحی برای ساخت دانشگاه خوی با وجود اختصاص زمین 50 هکتاری در بهترین نقطه این شهر است.

متأسفانه امروزه تمامی مسئولان دولتی سستی و ضعف‌های مدیریتی خود را پشت بهانه‌های واهی و بی‌ربط مثل تحریم و نبود بودجه پنهان می‌کنند در حالی ‌که با کمی خلاقیت می‌توان کارهای بسیار متفاوتی انجام داد، مگر کاشت چند صد درخت و احداث چند جاده کوچک در داخل دانشگاه چقدر بودجه می‌خواهد که اگر انجام می‌دادند همین چند عدد درخت می‌توانست از اتفاقات امروز جلوگیری کند.

نماینده اسبق شهرستان خوی با وجود اعلام اخذ بودجه 10 میلیاردی برای دانشگاه، عملاً کاری از پیش نبرده و وزارت راه، مسکن و شهرسازی هم با دستور مستقیم شخص وزیر به این دلیل که در زمان معین دانشگاه ساخته نشده و حتی طرح هادی آن‌ هم ارائه نشده است و نیز این‌ که عرصه و اعیان با هم متناسب نیست، قصد دارد کل زمین و یا مقداری از آن را تصاحب کند.

بی‌عملی عده‌ای از مسئولانسبب شده که دانشگاه به معنای واقعی کلمه شکل نگیرد

نماینده مردم خوی و چایپاره با اشاره به اهمیت دانشگاه خوی اظهار داشت: دانشگاه سراسری خوی یکی از مزیت‌های اصلی این شهرستان بوده و می‌تواند هم  مقوله پذیرش دانشجو در شمال استان مفید واقع شود و هم در بعد منطقه‌ای و بین‌المللی می‌تواند به روابط بین‌المللی دانشگاهی منجر شود.

عادل نجف‌زاده با ابراز تأسف از بی‌عملی عده‌ای از مسئولان ذی‌ربط در مسئله دانشگاه خوی بیان کرد: متأسفانه به‌دلیل دفاع غلط از دانشگاه خوی و نگاه کج به آن، در کنار عدم پیگیری جدی سبب شده که دانشگاه به معنای واقعی کلمه شکل نگیرد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر اولویت اصلی در زمینه ماموریت این دانشگاه به نحوه مدیریت و همچنین نوع رشته‌های تخصیصی به آن است تا بتوان بودجه لازم از دولت اخذ شده و در اسرع زمان نسبت به افتتاح واقعی دانشگاه اقدام شود.

به هیچ فرد و اداره‌ای اجازه تصرف زمین دانشگاه داده نمی‌شود 

وی افزود: به جد پیگیر حمایت خیران خویی برای احداث زیرساخت‌های دانشگاه بوده و از دوستان و خیران هم قول‌های مساعدی دریافت شده و در آینده هم جلسات متعددی با رئیس دانشگاه ارومیه و استاندار آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود تا بلکه مسئله دانشگاه خوی به نقطه معینی برسد.

نجف‌زاده در پاسخ به سؤال تسنیم درباره نقل ‌قول از رئیس دانشگاه ارومیه که گفته بود خود مسئولان خویی باید از دانشگاه خود حفاظت کنند اظهار داشت: ما بسیار خوشحال می‌شویم که دانشگاه مرکزی ارومیه این را اعلام کند که اگر ردیف بودجه مستقل داشته باشد حتماً پیگیر هستیم و اگر نگرش دوستان این باشد که مستقل پیگیری شود، در شهرستان خوی آماده هستیم تا این موضوع را به نحو مطلوب از وزارت علوم و سازمان برنامه ‌و بودجه پیگیری کرده و بودجه مختص دانشگاه خوی را دریافت کنیم.

وی در پاسخ به سؤال دیگر تسنیم درباره این‌که طبق شنیده‌ها دلالان و برخی ادارات درصدد تصرف زمین دانشگاه خوی هستند تصریح کرد: به هیچ فرد و اداره‌ای اجازه چنین تصمیمی داده نمی‌شود  و دانشگاه سراسری خوی یکی از برند‌های دانشگاه‌های دولتی در استان شده و این موضوع را با کمک همدیگر پیگیر می‌شویم تا نسبت به پذیرش دانشجو اقدام شود.

زمین به‌صورت مشروط واگذار شده بود

فرماندار سابق خوی با تشریح ماجرا به تسنیم گفت: حدود 50 هکتار زمین از طرف وزارت راه، مسکن و شهرسازی به دانشگاه ارومیه به‌ صورت مشروط واگذار شده بود تا دانشکده‌های مختلف در آنجا ساخته شود.

سید محمد عابدی با بیان جزئیات بیشتر از دانشگاه خوی اظهار داشت: از سال 88 که زمین به دانشگاه واگذار شده است، نتوانسته‌اند که از آن استفاده کنند و سر دری که تخریب شده، طبق طرح تفضیلی، یک ‌راه 16 متری است یعنی یک‌ راه از داخل دانشگاه رد می‌شود که در گذشته دور آن دیوار کشیده شده و آن را قطع کرده‌اند.

وی در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر اینکه در تمامی دانشگاه‌های سراسری هم فضاهای خالی و بدون استفاده وجود دارد و چرا امروز این فضا از دانشگاه خوی سلب می‌شود تصریح کرد: دانشگاه ارومیه هنوز هیچ طرح هادی تهیه و ارائه نکرده است تا جزئیات کامل برنامه‌اش برای دانشگاه خوی را مشخص کند و صرفاً یک گوشه ساختمانی درست کرده‌اند که مغایر با قانون و مقررات است.

شخص وزیر راه دستور تحویل زمین از دانشگاه را داده است

فرماندار سابق خوی در پاسخ به رئیس دانشگاه ارومیه که گفته بود مسئولان شهرستان خوی باید از دانشگاه خود نگه‌داری کنند بیان کرد: این مکان همچنان جزیی از دانشگاه ارومیه بوده و این سخن که به دانشگاه ارومیه ربط ندارد کاملاً بی‌معنی است.

وی افزود: سخن وزارت مسکن و شهرسازی بر این است که دانشگاه ارومیه طرح داده و برنامه‌اش را مشخص کند چون نمی‌توان 50 هکتار زمین را معطل نگه‌داری کرده و هیچ برنامه و طرحی هم ارائه نداد و از همین رو شخص وزیر دستور تحویل زمین از دانشگاه را داده و بازرسی به ماجرا ورود کرده است.

مسئولان خویی باید از زمین دانشگاه خوی حفاظت کنند

رئیس دانشگاه ارومیه در پاسخ به سؤال تسنیم درباره چرایی تخریب و تصاحب زمین دانشگاه گفت: در زمان استاندار سابق، وزارت مسکن و شهرسازی شکایت کرد و مدعی بود که فضایی به وسعت 50 هکتار را داده است تا که فضاهای دانشگاهی احداث شود اما هیچ بنایی احداث نشده در حالی ‌که باید دولت بودجه تزریق کند تا دانشگاه ساخته شود و صرفاً ساختمان آموزشی نیست بلکه برای آن خوابگاه، سلف سرویس و سایر موارد رفاهی و ورزشی هم نیاز است.

دانشگاه علوم پزشکی یزد: مردم برای رفع کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز در استان کمک کنندورود دانشگاه آزاد سیستان‌ و بلوچستان به گسترش مناسبات علمی با افغانستان

رحیم حب نقی بیان کرد: بعد از صحبت‌های مفصل با استاندار در نهایت وزارت مسکن و شهرسازی مدعی شد که عرصه و اعیان متناسب نیست و فقط پنج هکتار برای دانشگاه کافی است و در نهایت پس از دیدار با مقامات این شهر همچون امام‌ جمعه خوی اعلام شد که اگر شهرستان خوی دانشگاه می‌خواهد باید از زمین دانشگاه محافظت کنند.

هیچ دانشگاهی یک‌شبه و یک ماهه ساخته نشده است

رئیس دانشگاه ارومیه اظهار داشت: نمی‌توان خواسته‌های وزارت مسکن را عملی کرد چرا که دولت بودجه ندارد تا به دانشگاه تزریق کرده و دانشگاه هم ساختمان بسازد و در کنار آن شورای گسترش باید رشته‌های جدید را تصویب کنند و تمامی دانشگاه‌ها هم یک‌دفعه و یک‌ شبه ساخته نشده و در پروسه زمانی ساخته ‌شده است و جا دارد که اینجا هم یک فضای دانشگاهی و علمی باشد مثلاً قسمتی به علوم پزشکی واگذار شود و قسمتی به پارک علم و فناوری داده شود.

وی در پاسخ به سؤال تسنیم که نماینده قبلی خوی مدعی شده بود که 10 میلیارد تومان اعتبار اخذ کرده تصریح کرد: این‌ها فقط حرف است و نمایندگان فقط حرف می‌زنند و ما خودمان با بودجه دانشگاه ارومیه به آنجا صرف کرده و آن را به ‌تدریج ساخته‌ایم.

زمین دانشگاه خوی را با چنگ و دندان حفظ کردیم

رئیس اسبق دانشگاه ارومیه و از اساتید معترض به عملکرد تیم فعلی در این‌ باره به تسنیم گفت: برای به دست آوردن این زمین و برای ساخت دانشگاه در خوی با شهرداری، استانداری و مالکان مبارزه کرده و در نهایت با تهاتر زمینی دیگر با شهرداری خوی، مکان فعلی دانشگاه به دست آمد به‌ علاوه یک چاه عمیق آب هم در داخل آن بود که از طریق دادگاه وی راضی شد و تمام اطراف آن را دیوارکشی کرده و حتی چند آزمایشگا نیز درون آن ساخته شد تا بعد چند سایت دانشگاه خوی در آنجا احداث شود.

حسن صدقی در پاسخ به سؤال تسنیم درباره لزوم تأسیس دانشگاه خوی بیان کرد: در استان‌هایی که آینده‌نگری دارند با بودجه دولت دانشگاه تأسیس می‌کنند اما در آذربایجان ‌غربی دانشگاه غیرانتفاعی ساخته می‌شود و امروز جا دارد که مهاباد، میاندوآب و خوی هر کدام دانشگاه‌های سراسری مستقلی داشته باشند.

تنها راه‌کار انتخاب فردی جهادی و انقلابی برای ریاست دانشگاه ارومیه است

وی درباره راه‌کار مشکلات دانشگاه سراسری ارومیه هم اظهار داشت: تنها راه‌ حل این است که تیم مدیریتی قوی و جهادی روی کار بیاید و بتواند همانند قبل بار دیگر دانشگاه را توسعه دهد و گرنه با وضع کنونی هر روز دانشگاه کوچک‌تر می‌شود و مشکلات اساتید، کارکنان و دانشجویان به وضع بحران می‌رسد که همه ناراضی می‌شوند.

صدقی افزود: در کنار رئیس دانشگاه قوی باید نمایندگان استان هم همت ویژه خود را به کار ببرند تا آذربایجان ‌غربی را از جهت علمی هم توسعه دهند.

پیشرفت 60 درصدی برخی قسمت‌های ساختمان دانشکده فنی و مهندسی خوی

در ادامه گزارش با رئیس دانشکده فنی مهندسی خوی هم گفت‌وگو کردیم که وی به تسنیم گفت: بودجه دانشکده فنی و مهندسی خوی از دانشگاه ارومیه جدا است و ردیف بودجه مستقل دارد و متأسفانه هنگام ساخت دانشگاه خوی برای آن ردیف بودجه مستقل در نظر گرفته‌اند.

شهرام خلیل آریا درباره میزان پیشرفت ساختمان دانشگاه خوی بیان کرد: در برخی قسمت‌ها تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد و فعلاً فقط دانشکده فنی می‌تواند باشد که 15 نفر هیئت‌ علمی دارد و برای تبدیل به دانشگاه باید دارای سه دانشکده باشد.

هیچ پولی از 10 میلیارد تومان تخصیص داده ‌شده دریافت نکردیم

وی درباره این‌که 10 میلیارد تومانی که نماینده قبلی خوی مدعی آن بود کجاست اظهار داشت: به همراه نماینده قبلی با وزیر علوم دیدار کرده و این اعتبار را جذب کردیم که قرار بود هفت میلیارد تومان آن در سال گذشته و سه میلیارد باقی‌مانده هم امسال تخصیص داده شود که متأسفانه تا این‌ لحظه عملی نشده است.

خلیل آریا با اظهار تأسف از تخریب بخشی از دیوار دانشگاه خوی گفت: من واقعاً برای این تخریب متأسف شدم به این دلیل که این دیوار با هزینه بیت‌المال ساخته شده بود و در صورت احداث دوباره آن بار دیگر از هزینه بیت‌المال استفاده می‌شود.

نماینده خوی برنامه خوی برای دانشگاه سراسری را اعلام کند

در پایان بار دیگر تأکید می‌کنیم ضعف در مدیریت دانشگاه ارومیه سبب عقب‌گرد در تمامی زمینه‌ها شده و امروز آذربایجان‌ غربی از این ندانم‌کاری‌ها شدیداً آسیب می‌بیند و باید در نخستین فرصت یک طرح هادی برای دانشگاه خوی ارائه شود تا حداقل با انجام کارهای ساده از بازپس‌گیری 50 هکتار زمین آن جلوگیری شود.

گزارش از مرتضی محمدصادقی

انتهای پیام/7548/ح

R7548/P/S6,48/CT7 بیشتر بخوانید... سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد رونمایی شد همدان|توجه به رشد و توسعه علمی اولویت دانشگاه باشد دانشگاه‌ها چه برنامه‌ای برای محرم امسال دارند؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد رونمایی شد همدان|توجه به رشد و توسعه علمی اولویت دانشگاه باشد دانشگاه‌ها چه برنامه‌ای برای محرم امسال دارند؟ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ تولد ۶قلوها در کرج/ حال مادر ‌و نوزادان مساعد است ۲ دستور نوبخت برای اهالی روستای چنار محمودی; پرداخت مستمری یک میلیون تومانی به صورت مادم‌العمر ۳ سمنان| پشت صحنه سریال فاخر "سلمان فارسی" به روایت تصاویر ۴ جزئیات بازداشت گسترده اعضای شورای‌شهر و مدیران سابق شهرداری ساری/ متهمان "پرونده سلمانشهر" دستگیر شدند ۵ گذری در قدیمی‌ترین مسجد قم از دریچه دوربین ۶ کوهنورد ایرانی پرچم "یا حسین(ع)" را بر فراز بلندترین قله کشور عراق به اهتزاز درآورد ۷ آیت‌الله علم‌الهدی: عزاداری سنتی میسر نیست "مبتکرانه" عزاداری شود ۸ تصادف خونین در محور سبزوار - جوین/ ۱۳ نفر کشته و ۱۱ نفر مصدوم شدند مهمترین اخبار استانها گفت‌وگوی تسنیم با مداحی که هزاران مخاطب "جوان دانشگاهی" دارد / محرم امسال خاص و «ویژه» است+فیلم اهمیت ماه محرم از لسان حضرت رضا (ع) / توصیه‌های شمش‌الشموس ‌برای عزاداری در ماه محرم‌+ فیلم پیگیری تسنیم| ورود نماینده مجلس برای رفع مشکل کمبود کپسول گاز در شهرهای شرق سیستان‌ و بلوچستان قانون مالیات بر خانه‌های خالی؛ طرحی برای مبارزه با احتکار مسکن و التیام زخم‌های دلالی مهمترین اخبار تسنیم «اصل ۴۴؛ زشت یا زیبا؟»| میزگرد تسنیم: چرا خصوصی‌سازی در ایران شکست خورد؟ تشکیل پرونده تخلف برای ۲ وزیرِ سابق گزارش تسنیم| «قاسم» برد موشک‌های تاکتیکی ایران را به اسرائیل رساند/ جدیدترین موشک بالستیک ایران چه مختصاتی دارد؟ شکست و انزوای جدید آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل تخت روانچی: اقدامات آتی ایران با آنچه که برای برجام رخ می‌دهد، متناسب خواهد بود کدام اعضای شورای امنیت تاکنون درخواست آمریکا علیه ایران را غیرقانونی دانسته‌اند؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پاسخ به سؤال تسنیم رئیس دانشگاه ارومیه دانشگاه سراسری مسکن و شهرسازی دانشگاه خوی دانشگاه خوی برای دانشگاه تسنیم درباره دانشکده فنی شهرستان خوی وزارت مسکن دانشگاه ها شخص وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ظهر امروز در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به لرستان، گفت: در حوزه راه و شهرسازی لرستان در سفر ریاست جمهوری ۲۳ مصوبه به مبلغ هزار و ۸۹۴ میلیارد تومان داشتیم.
بهزاد شاکرمی گفت: چهارخطه‌های منتهی به مرکز استان، کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، راه‌آهن خرم‌آباد به دورود، تجهیز راه‌ها از مهمترین پروژه‌های سفر هستند. 
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه از ۱۳ پروژه این مجموعه ۵ پروژه به اتمام رسیده و ۳ پروژه تا پابان خرداد به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: مابقی پروژه نیز شامل طرح‌های قطعه‌بندی است که برخی‌ها انجام و برخی منتقل شده است.
شاکرمی در تشریح آخرین وضعیت ۳۰ هزار مسکن ملی در لرستان، گفت: هزار و ۲۲۴ هکتار تأمین زمین شده و بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی نیز در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه سه هزار و۷۴۳ واحد در حوزه حمایتی را شروع کردیم، افزود: ضمن اینکه طی ماه‌های گذشته برای تأمین زمین مشکل داشتیم. 
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: محور خرم‌آباد به کوهدشت تا پایان شهریور به پایان می‌رسد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) قمه‌کشی رعب‌آور در خیابان‌های ارومیه
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • قمه کشی باورنکردنی در ارومیه + فیلم
  • (ویدئو) قمه‌کشی در ارومیه؛ عوامل نزاع شناسایی شدند
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه، در دستور کار ویژه پلیس
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • مهلت یک ماهه فرماندار مشهد به مسئولان بینالود
  • حرکت به سمت مشارکت معنادار و عمیق مردم در ساخت مسکن
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان