Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان دهیار روستای دولت آباد شهرستان اسدآباد با اشاره به اشتغال جوانان این روستا از محل اعتبارات بنیاد برکت گفت: در حــال حاضر شش نفر از جوانان روستا که متقاضیان اشتغال با استفاده از تسهیلات بنیاد برکت برای ایجاد فعالیت تولیدی بودند، موفق به دریافت تسهیلات اشتغال از محل اعتبارات بنیاد برکت شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عیسی ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با توجه به کشــاورزی بودن منطقــه ایجاد صنایع تبدیلی و پایین دســتی برای جلوگیری از مهاجرت روســتائیان به حاشیه شهرها ضرورت دارد، اظهار کرد: امید است مسئولان استانی و شهرســتانی برای ایجاد صنایع تولیدی کوچک در روستاها اقدام کنند.

وی در ادامه از بهسازی و آسفالت ۹۰ درصد معابر و خیابان های روستای دولت آباد اسدآباد واقع در بخش مرکزی خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیــش از ۲۲۵۰ متر عملیات جدولگذاری در این روستا انجام گرفته که در سال جاری نیز از محل اعتبارات دهیاری ها ۲۵۰ متر جدولگذاری صورت خواهد گرفت.

ملکی با بیان اینکه تمامی مساکن روستایی دولت آباد شهرستان اسدآباد دارای سند مالکیت هستند، افزود: با همکاری خوب شرکت توزیع برق شهرســتان و از محل اعتبارات دهیاری ها خوشبختانه هیچ گونه مشــکلی در رابطه با روشنایی معابر سطح این روستا وجود ندارد.
 
وی با اشاره به راه های بین مزارع روستا تصریح کرد: در حال حاضر یک کیلومتــر از راه های بین مزارع این روســتا با همــکاری جهادکشــاورزی در آینــده نزدیک زیرسازی و تسطیح خواهد شد.

ملکی بهداشت محیط را یکی از لازمه های سلامت هر روســتاها دانســت و یادآور شد: به منظور جلوگیری از شــیوع بیماری و بوی نامطبوع در ســطح روستا، دهیاری نســبت به جمع آوری و حمــل زباله به طور منظم نظــارت داشته و با نظارت بر ماشــین حمل زباله به طور منظم و روزانه زباله های روستا جمع آوری می شود.

دهیار روستای دولت آباد در ادامه گفت: امــروزه یکی از راهبردهــای مؤثر در توســعه همه جانبــه و پایدار نواحی روستایی، اســتفاده از مشارکت و توانمندی های مردم، به ویژه روستائیان برای عمران و توسعه مناطق روستایی در تمام ابعاد آن است.

وی به مزایای مشــارکت مردم در امور اجرایی روستاها اشاره کرد و گفت: از مزایای مشارکت مردم در امور اجرایی اســتفاده از دانــش تجربی آنها در روستا بوده به طوریکه مردم بهتر از هر کس مشکلات و مسائل محل زندگی خود را می شناسند.

ملکی همچنین خاطرنشــان کرد: بدون تردید ایجاد صنایــع تبدیلی در روســتاها یکی از ســودمندترین ارتباطات بین دو بخش صنعت و کشاورزی بوده و این صنایع از میزان بیــکاری های دائمی و فصلی در مناطق روســتایی می کاهد و زمینه مناســب برای توســعه مناطــق روســتایی را فراهــم آورده و بــه افزایش تولیدات روســتایی، بهــره وری، ایجاد فرصت های شــغلی، تأمین نیازهای اساسی، پیوند با دیگر بخش های اقتصادی و کاهش نــابرابری های منطقه ای منجر خواهد شــد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اشتغال تسهيلات کشاورزی صنايع تبديلي محل اعتبارات بنیاد برکت دولت آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۴۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان

محمدرضا ولی الهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار در سفرهای ریاست جمهور به استان گلستان برای عمران و توسعه روستاها مصوب شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: در سفر اول ریاست جمهوری به استان گلستان مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای استان در قالب تهیه و اجرای طرح‌های هادی، اجرای بافت باارزش روستایی و ایمن سازی روستاهای در معرض خطر مصوب شد که ۲۶۹ روستای استان از آن بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه از محل مجموع این اعتبارات ۲۲۸ روستا از نعمت طرح هادی برخوردار می‌شوند، افزود: طرح بهسازی بافت ۱۲ روستا اجرایی و همچنین ایمن سازی ۲۵ روستا در دستور کار قرار گرفت.

ولی الهی با بیان اینکه تا کنون ۱۱۵ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص و به بنیاد مسکن استان ابلاغ شده است، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این اعتبارات در قالب پروژه‌های عمرانی در روستاهای استان هزینه شده و یا در حال کارسازی است.

کد خبر 6090056

دیگر خبرها

  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی