Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@10:48:10 GMT

نخست وزیر سودان: آماده ام از قدرت استعفا دهم

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۴۵۱۳

نخست وزیر سودان: آماده ام از قدرت استعفا دهم

نخست وزیر سودان در پی بازگشت اعتراضات به کشورش اعلام کرد حاضر است در صورتی که از او خواسته شود، از سمت خود کناره‌گیری کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در مصاحبه با رادیوی رسمی سودان اظهار کرد: اگر از من خواسته شود کنار بروم، این کار را انجام خواهم داد زیرا ما خادم مردم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمدوک با تاکید بر اینکه یک اقدام "خرابکارانه سازمان یافته" اقتصاد سودان را هدف قرار داده است، گفت: کابینه من توانست به انزوای بین‌المللی سودان پایان داده و آن را از حرکت در سراشیبی آشوب موجود در منطقه دور نگه دارد، دولت عمر البشیر، رئیس جمهور مخلوع هنوز رویای بازگشت به قدرت را در سر می‌پروراند.

خارطوم و دیگر شهرهای سودان با وخامت شرایط و عدم تحقق اهداف انقلاب شاهد تنش‌ها و تحصن‌هایی هستند. در پی برخورد خشونت‌آمیز مسؤولان سودانی با تظاهرکنندگان، خشم مردمی افزایش یافت.

 نخست وزیر سودان افزود: برای گفتگو با کمیته‌های مقاومت نیازی به تظاهرات و بستن خیابان‌ها با ایجاد موانع و یا آتش‌زدن لاستیک خودروها نیست.

کمیته‌های مقاومت از روز دوشنبه تظاهرات روزانه‌ای را در اعتراض به عدم حضور نخست وزیر برای دریافت یادداشت حاوی اصلاحات مدنظر تظاهرکنندگان مستقر در مقابل ساختمان دولت در خارطوم آغاز کردند.

از آن زمان، صدها سودانی با تظاهرات مقابل ساختمان دولت، اجرای اصلاحات و تحقق اهداف انقلابی را که به سرنگونی دولت عمر البشیر منجر شد، خواستار شدند، با دخالت نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان، درگیری‌هایی شکل گرفت که طی آن برخی از معترضان آسیب دیدند.

با آغاز اعتراضات در ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸، کمیته‌های مقاومت در شهرها و روستاهای سودان شکل گرفتند، این کمیته‌ها بیشترین نقش را در مدیریت تظاهرات تا برکناری عمر البشیر در تاریخ ۱۱ آوریل سال گذشته ایفا کردند.

مرحله انتقالی در سودان از ۲۱ اوت گذشته آغاز شد، این دوره ۳۹ ماهه بوده و با برگزاری انتخابات به پایان می‌رسد، در طول این دوره قدرت میان شورای نظامی و فراکسیون‌های آزادی و تغییر به عنوان رهبر جنبش مردمی تقسیم می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خارطوم سودان نخست وزیر سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۴۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختران هندبال آماده قدرت نمایی با مربی قدیمی

به گزارش "ورزش سه"، بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا آذرماه امسال و بیست و چهارمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان جهان ۳۰ خرداد لغایت ۱۰ تیرماه به میزبانی مقدونیه شمالی برگزار خواهد شد و تیم ملی دختران ایران خود را برای حضور قدرتمند در این رویداد آماده می کند. 
تیم ملی جوانان در مسابقات قهرمانی جهان با رومانی هلند و برزیل همگروه است و فدراسیون هدایت این تیم را برعهده نشمین شافعیان قرار داده است. 
شافعیان که سابقه هدایت تیم های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را در کارنامه دارد در آخرین حضورش در تیم ملی موفق شد در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کشور اردن با صعود به جمع چهار تیم پایانی، برای اولین بار سهمیه دختران هندبالیست در آوردگاه جهانی را کسب کند و اولین رشته‌ توپی بانوان ایران نام گیرد که به مسابقات قهرمانی جهان راه یافته است. اما در همان سال یعنی ۱۴۰۰ به یکباره شافعیان از تیم ملی بنا بر دلایل مختلف و گوناگون کنار رفت.

پس از اینکه نخستین اردوی تیم ملی جوانان در سال جدید به میزبانی تهران به پایان رسید حالا فدراسیون در نظر دارد تا اردوی مشترکی در سمنان برای تیم ملی بزرگسالان و جوانان برپا کند تا دختران بزرگسال نیز خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده کنند.

این اردو مشترک با شرکت ۴۱ بازیکن اعم از ۲۰ بازیکن بزرگسال و ۲۱ بازیکن جوان از تاریخ  ۱۱ الی ۱۷ اردیبهشت ماه زیر نظر شافعیان برگزار شود. با توجه به اعلام لیست ۲۰ نفره فدراسیون برای اردوی بزرگسالان، نشمین شافعیان همزمان به عنوان مربی در کنار مریم فخری در تیم بزرگسالان مشغول فعالیت است.

البته نکته قابل توجه در رده جوانان و حضور شافعیان این است که او قرار است بدون دستیار و مربی ایرانی راهی مسابقات قهرمانی جوانان جهان شود. البته مهدی رهبری نیز به عنوان مشاور فنی یا مدیرفنی در اردوی اول کنار او قرار گرفت و حالا در لیست فدراسیون در اردو مشترک سمنان غایب است. مدیرتیم‌های ملی هندبال زنان یعنی مریم رضاییان سرپرست تیم ملی در این اردو است.

شافعیان پس از بازگشت به "ورزش سه" گفت: "از اعتماد رئیس فدراسیون تشکر میکنم. خوشحالم که باز هم افتخار حضور در تیم ملی را دارم. طی این مدت از هندبال به دور نبودم و همیشه پیگیر مسابقات و اردوها بودم."

دیگر خبرها

  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • دختران هندبال آماده قدرت نمایی با مربی قدیمی
  • مسابقات آزاد تپانچه نوجوانان؛ احمدی مقام نخست را کسب کرد
  • آماده تبادل ظرفیت‌ و توانمندی‌های ایران با آفریقا هستیم
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • علیرضا بیرانوند آماده بازگشت به میادین + ویدئو