Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@05:19:32 GMT

بازگشایی تالار هنر اصفهان؛ بعد از محرم و صفر

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۵۳۱۵

بازگشایی تالار هنر اصفهان؛ بعد از محرم و صفر

ایسنا/اصفهان مدیر دفتر تخصصی تئاتر و تالار هنر اصفهان، با بیان اینکه آیین افتتاح رسمی تالار هنر بعد از محرم و صفر  برگزار می‌شود، از برنامه‌ریزی برای برپایی یک جشنوارۀ مونولوگ به نام «امید» و همچنین حمایت از تولید تئاتر در این شهر خبر داد.

سعید امامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بازسازی تالار هنر از ابتدای سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و اکنون در مراحل پایانی تجهیز صوت و نور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر چه برنامه‌ریزی ما این است که بعد از محرم و صفر آیین رسمی گشایش تالار هنر را برگزار کنیم اما شاید بتوانیم قبل از این تاریخ نیز پلاتوهای آن را برای تمرین در اختیار هنرمندان قرار بدهیم که البته اکنون در این باره نمی‌توانم قول قطعی بدهم.

مدیر دفتر تخصصی تئاتر و تالار هنر اصفهان اعلام کرد که این دفتر، در آینده‌ای نزدیک فراخوان جشنوارۀ مونولوگ «امید» را به دبیری احسان جانمی منتشر می‌کند و در این‌باره توضیح داد: علت انتخاب قالب مونولوگ (تک گویی) برای این فستیوال این است که تعداد افراد بیشتری را درگیر می‌کند، نیاز به تشکیل گروه ندارد و هر کس می‌تواند بر اساس ایدۀ خود یک کار نمایشی پنج تا ۱۰ دقیقه‌ای را با تلفن همراه خود ضبط کند و برای شرکت در آن بفرستد.

امامی افزود: هیأت انتخاب جشنواره از بین کل آثار ارسال شده حداکثر ۴۰ اثر را انتخاب و به مرحلۀ داوری معرفی می‌کنند که به محض ورود به این مرحله، هدایایی به خالقان این ۴۰ اثر تعلق می‌گیرد. در نهایت نیز ۱۰ اثر برگزیده از سوی داوران معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آثار برگزیده، پس از بازتولید هم در فضای مجازی و هم در صورت بهبود شرایط، در فضای حقیقی به اجرا در می‌آیند، خاطر نشان کرد: جزییات بیشتر دربارۀ این فستیوال، اواسط هفتۀ آینده همراه با متن فراخوان که شامل موضوع و ضوابط کار است، منتشر خواهد شد.

مدیر دفتر تخصصی تئاتر (وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان)، از تلاش برای احیای جشنواره تئاتر کمدی اصفهان و برگزاری دور سوم جشنوارۀ نمایشنامه‌نویسی نیز خبر داد و گفت: ما در حال برنامه‌ریزی برای رسیدن به مدل‌های متناسب با عصر کرونا هستیم تا بتوانیم رونق را به تئاتر اصفهان برگردانیم به همین دلیل قصد داریم فارغ از فکر کردن به اجرا، از تولید گستردۀ تئاتر حمایت و اقدام به ذخیرۀ این آثار کنیم تا معیشت هنرمندان که به خاطر چند ماه تعطیلی کار دچار مشکل شده، تا حدی به حالت عادی برگردد.

امامی بر اهمیت توجه به بسترهای نوین ارائۀ تئاتر نیز تأکید کرد و توضیح داد: ما به سمت تولید تله تئاتر خواهیم رفت و با تلویزیون هم رایزنی می‌کنیم تا بتوانیم این آثار را پخش کنیم بلکه از این طریق محصولات فرهنگی مؤثر را بدون استفاده از ابزارهایی که منجر به تجمع می‌شود، به دست مردم برسانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تالار هنر بازگشایی تئاتر تالار هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات شهردار منطقه درباره زمان بازگشایی بزرگراه خرازی

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، صبح امروز معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از ایجاد محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی خبر داده بود.

کد خبر 849100 برچسب‌ها خبر مهم شهرداری آبگرفتگی

دیگر خبرها

  • صنعت‌نفت اولین شکست محرم با مس را رقم زد
  • آبادان علیه رکورد حیرت انگیز محرم
  • نفت آبادان طلسم محرم و مس را پاره کرد
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • آثار تاریخی مکشوفه در گذر کمرزرین، گویاترین زبان تاریخ اصفهان است
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی
  • توضیحات شهردار منطقه درباره زمان بازگشایی بزرگراه خرازی
  • ورودی کاشان از آزادراه امیرکبیر بازگشایی شد