Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- درحالی که طلاب بسیجی صدای کارگران و فعالان اقتصادی را به گوش مسئولان می‌رسانند، رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان مرکزی از حمایت بسیجیان از مطالبات قانونی و به حق قشرکارگری در استان مرکزی می‌گوید. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، شرکت صنایع آذرآب اراک شرکت هلدینگ ایرانی است که در زمینه احداث زیرساخت‌های صنعتی، ساخت پالایشگاه‌های گاز و نفت، مجتمع‌های پتروشیمی، سدها، کارخانجات سیمان، نیروگاه‌های‌ برق‌آبی، نیروگاه‌های گازی، نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های هسته‌ای و تولید تجهیزات مربوط به آنان فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت در سال 1363 به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های پیمانکاری عمومی در ایران شناخته می‌شود که از پروژه‌های اجرا شده توسط این شرکت می‌توان به نیروگاه سیکل ترکیبی قم، نیروگاه شازند اراک، توسعه واحد روغن سازی پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه گاز کنگان، مجتمع پتروشیمی و پالایشگاه اراک اشاره کرد.

این شرکت که روزی در اوج اقتدار و افتخار کشور بود اما به سبب مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها و سایر موارد با توجه به حقوق معوق کارگران شاهد اعتراضات آنها بودیم.

مطالبه‌گری از مسئولان و گفتمان‌سازی توسط بسیج طلاب در استان مرکزی

یکی از اقدامات خوب بسیج طلاب استان مطالبه‌گری از مسئولان و گفتمان‌سازی با حضور در کارخانجات استان است که با وجود شرایط بحرانی بیماری کرونا اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برطرف شدن مشکلات شرکت‌ها قدم بر می‌دارند.

پس از بازدید طلاب و روحانیان استان از اداره کل غله و خدمات بازرگانی این بار نوبت به شرکت آذراب اراک رسید و این بازدید که بیش از چند ساعت به طول انجامید با استقبال تعدادی از مسئولان این شرکت همراه بود.

هدف از این اقدام بسیج طلاب در بازدید از کارخانجات استان شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها و تلاش در راستای کاهش و برطرف شدن مشکلات آنها است تا شاهد زمینگیر شدن کارخانجات و خروج آنها از چرخه اقتصادی نباشیم.

طلاب و روحانیان با حضور خود در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی از مجموع اقدامات آنها برای مبارزه با کرونا گرفته تا حوزه اقتصادی نشان دادند که همواره با وجود همه مشکلات در کنار مردم هستند و برای کاهش مشکلات آنها قدم برمی‌دارند.

بسیج طلاب برای کمک به برطرف کردن مشکلات صنعت استان مرکزی اعلام آمادگی کردگروه‌های جهادی بسیج طلاب استان مرکزی به‌منظور محرومیت‌زدایی عازم مناطق محروم استان می‌شوند2000 سبد غذایی توسط بسیج طلاب استان مرکزی بین نیازمندان توزیع شد

شناسایی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی

مسئول بسیج طلاب استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به حضور تعدادی از طلاب در شرکت آذراب اراک گفت: یکی از وظایف اصلی و مهم طلاب و روحانیان گفتمان‌سازی است که این کار به منظور شناسایی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی که منجر به بزهکاری در جامعه می‌شود با تمام توان انجام می‌شود و پس از شناسایی آنها به دنبال راهکارهای برطرف شدن آنها هستیم.

حجت‌الاسلام ابوالفضل رجبی افزود: یکی دیگر از وظایف طلاب در راستای گفتمان‌سازی و کمک به صنعت و اقتصاد کشور است زیرا در حوزه صنعت و اقتصاد مشکلاتی وجود دارد که بسیاری از آنها ریشه در مسائل اعتقادی و مدیریتی است که این امر سبب می‌شود فرد در جایگاه خود با مدیریت نادرست شرکت عظیمی که صادرات به خارج از کشور داشته علاوه بر شرکت به استان و کشور ضربه اقتصادی وارد کند و افراد بسیاری بیکار شوند.

وی ادامه داد: ضابطه‌بازی، باندبازی و منفعت‌طلبی موجب شده تا بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شوند بنابراین باید به دنبال شناسایی عوامل ایجاد این مشکلات باشیم زیرا باوجود مشکلات اقتصادی و بیکاری مشکلات خانوادگی هم ایجاد می‌شود که در نهایت منجر به بزهکاری اجتماعی و ناامنی اجتماعی می‌شود‌.

حرکت در راستای شناسایی نقاط قوت و ضعف اقتصاد به ویژه در تحریم‌ها

مسئول بسیج طلاب استان مرکزی ادامه داد: طلاب و روحانیان در راستای شناسایی نقاط قوت و ضعف اقتصاد به ویژه در تحریم‌ها گام برمی‌دارند و با بازدید از شرکت‌ها و کارخانجات استان در کنار کارگران هستند و به دنبال رفع مشکلات آنها با مطالبه‌گری صحیح از مسئولان هستند.

رجبی تصریح کرد: یکی از رسالت‌های طلاب و روحانیان این است که صدای مردم، کارگران و فعالان اقتصادی را به گوش مسئولان برسانند و با توجه به اینکه تعدادی از طلاب از فعالان فرهنگی و تاثیرگذار در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی هستند در بازدید از کارخانجات استان حضور پیدا می‌کنند و در راستای پیگیری مشکلات قدم بر می‌دارند.

وی ادامه داد: این کار سبب می‌شود تا فضای روانی جامعه آرام شود و مردم بدانند که طلاب و روحانیان در کنار آنها هستند و در راستای کاهش مشکلات آنها با تمام توان حرکت می‌کنند.

ضرورت حمایت از تولید داخلی در کشور

مسئول بسیج طلاب استان مرکزی عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در بازدید از کارخانه آذراب وجود دارد عدم وجود بازار خرید است به طوری که محصول با کیفیت و سیستم به روزتر تولید می‌شود اما خریدار به جای خرید از این شرکت از کشور خارجی خرید می‌کند.

رجبی بیان کرد: باید حمایت از تولید داخلی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و احادیثی که دلالت بر خودباوری دارند برای مردم تبیین شوند تا مردم به سمت خرید کالای داخلی حرکت کنند بنابراین برای تحقق جهش تولید و رونق آن باید از کالای داخلی حمایت شود و فرهنگ‌سازی در این زمینه انجام شود.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات طلاب و روحانیان تبلیغ غیرمستقیم از محصولات استاندارد، باکیفیت و تایید شده کارخانجات در سخنرانی‌های متعدد است تا مردم با محصولات تولید داخلی بیشتر آشنا شوند و با این کار سبب رونق دوباره به کارخانجات شویم.

مسئول بسیج طلاب استان مرکزی خاطرنشان کرد: به سبب رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شیوع بیماری کرونا در جامعه بازدید از شرکت آذراب اراک حدود 10 نفر از طلاب حضور داشتند.

انتهای پیام/713/ ع

R7980/P/S6,73/CT7 بیشتر بخوانید... گروه‌های جهادی بسیج طلاب ۱۳۲۶ بسته معیشتی بین نیازمند‌ان استان مرکزی توزیع کردند رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه استان گیلان منصوب شد ۴۰۰ سبد غذایی در رزمایش کمک مؤمنانه توسط بسیج طلاب استان مرکزی توزیع می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گروه‌های جهادی بسیج طلاب ۱۳۲۶ بسته معیشتی بین نیازمند‌ان استان مرکزی توزیع کردند رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه استان گیلان منصوب شد ۴۰۰ سبد غذایی در رزمایش کمک مؤمنانه توسط بسیج طلاب استان مرکزی توزیع می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ سمنان| پشت صحنه سریال فاخر "سلمان فارسی" به روایت تصاویر ۲ جزئیات بازداشت گسترده اعضای شورای‌شهر و مدیران سابق شهرداری ساری/ متهمان "پرونده سلمانشهر" دستگیر شدند ۳ گذری در قدیمی‌ترین مسجد قم از دریچه دوربین ۴ کوهنورد ایرانی پرچم "یا حسین(ع)" را بر فراز بلندترین قله کشور عراق به اهتزاز درآورد ۵ آیت‌الله علم‌الهدی: عزاداری سنتی میسر نیست "مبتکرانه" عزاداری شود ۶ تصادف خونین در محور سبزوار - جوین/ ۱۳ نفر کشته و ۱۱ نفر مصدوم شدند ۷ استانداری البرز هزینه یکساله نوزادان ۶ قلوهای کرجی را تقبل کرد ۸ ماموستا رستمی: امام حسین(ع) اسوه اخلاق، کرامت، سخاوت و الگوی جامعه بشریت است مهمترین اخبار استانها گفت‌وگوی تسنیم با مداحی که هزاران مخاطب "جوان دانشگاهی" دارد / محرم امسال خاص و «ویژه» است+فیلم اختصاصی| آلودگی ‌کارخانه "سرب و روی" تایید نشد / واگذار‌ی مدیریت پسماند روی به" قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء‌" + فیلم رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: ‌نماینده‌ای از مجلس در ستاد ملی حضور ندارد / مردم کرونا را جدی بگیرند فرمانده هوانیروز ارتش: اورژانس هوایی هوانیروز در ۱۷ استان مستقر شد / هوانیروز ارتش به رفع محرومیت ورود کرد مهمترین اخبار تسنیم روحانی: روز پزشک فرصتی برای تکریم از قهرمانانی است که برای «نجات» هم‌نوعان از «جان» گذشتند یک دیپلمات: رئیس شورای امنیت مجبور نیست پیش‌نویس قطعنامه "ادامه لغو تحریم‌های ایران" را ارائه کند روز پزشک// امروز هیچ بیماری در سطح کشور برای درمان نیازمند اعزام به خارج از کشور نیست نوبخت: شرمنده مردم هستیم/ هنوز به طرح گشایش اقتصادی مدنظر رئیس‌جمهور ورود نکرده‌ایم «اصل ۴۴؛ زشت یا زیبا؟»| میزگرد تسنیم: چرا خصوصی‌سازی در ایران شکست خورد؟ تشکیل پرونده تخلف برای ۲ وزیرِ سابق درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان مرکزی توزیع کارخانجات استان طلاب و روحانیان توسط بسیج طلاب گفتمان سازی مشکلات آنها ترین اخبار تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۵۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: این شرکت به‌منظور جذب سرمایه در راستای اجرای کلان پروه‌های گردشگری شرکت در نمایشگاه دومین اجلاس روسای اتاق‌های بازرگانی اصفهان حضور یافت.

سعید ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری نمایشگاه دومین اجلاس روسای اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا اظهار داشت: این شرکت با تعیین مشی و رویکرد تعاملی با الگوی برد برد بخش قابل توجهی از پروژه‌های خرد مقیاس تفریحی و گردشگری را با حضور ارزنده سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تعامل شایسته با سازمان‌های متولی حوزه گردشگری به سرانجام رسانده است.

وی افزود: با برگزاری دومین اجلاس روسای اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا و برگزاری نماشگاه تعاملاتی در حاشیه آن، شرکت توسعه سیاحتی سپاهان شهرداری اصفهان نسبت به حضور در این نمایشگاه و اعلام ظرفیت برای ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و راغب به فعالیت در حوزه گردشگری در ساخت کلان پروژه‌های گردشگری اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان تصریح کرد: مطابق با دسته‌بندی‌های انجام شده در حوزه پیگیری و اجرای طرح‌های تفریحی و گردشگری پروژه‌های گردشگری موزه دوار اصفهان نما، خط دوم تله‌سیژ، فاز دوم شهر رویاها و احداث پارک برفی در رسته‌های کلان‌پروژه‌های این شرکت قرار دارد.

ساکت با اشاره به استقبال مدیران عرصه‌های اقتصادی از این غرفه، خاطرنشان کرد: با حضور شرکت توسعه سیاحتی سپاهان در این مجموعه، مدیرانی همچون روسای اتاق بازرگانی شهرهای مختلف کشور و مهمانان خارجی این اجلاس در جریان کلان پروژه‌های این شرکت برای تعامل مناسب و اقدام ارزنده در حوزه تفریح و نشاط قرار گرفتند.

کد خبر 749577

دیگر خبرها

  • رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استان سمنان/ نذر فرهنگی ترویج شود
  • باید موانع از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداشته شود
  • باید موانع را از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداریم
  • کارگران نساجی بروجرد در انتظار حل مشکلات کارخانه
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • تجلیل از کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان