Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، آتش سوزی مهیب جنگل ها در اثر صاعقه ها در ایالت«کالیفرنیا» که تبدیل به بزرگترین آتش سوزی شد که در تاریخ این ایالت به وقوع پیوسته است گسترش پیدا کرد و ده ها هزار نفر را وادار به فرار از خانه های خود کرد.

در این آتش سوزی تا کنون شش نفر جان خود را از دست داده و 43 نفر از آتش نشانان و شهروندان زخمی شدند و شعله های آتش بیش از 500 خانه و ساختمان را تبدیل به خاکستر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آتش سوزی منطقه ای به اندازه دو برابر وسعت شهر«لس آنجلس» را فرا گرفته است.

در سایه نقص تجهیزات و کمبود تیم های آتش نشانی به دلیل آن که بیش از 370 مورد آتش سوزی طی پنج روز گذشته رخ داده است آتش نشانان در شیفت های 72 ساعته کار می کنند تا جان 175 هزار نفر را در عملیات الزامی تخلیه نجات دهند.

مردم اکنون و پس از صدور دستور تخلیه سریع همزمان با گسترش دامنه آتش سوزی های ناشی از صاعقه ها در علفزارها و جنگل های اطراف خلیج«سان فرانسیسکو» با موج گرما و کرونا رو به رو هستند.

مسئولان ایالتی برای دریافت کمک های لازم از بیرون از ایالت از روز چهارشنبه کار را تسریع کردند به طوری که واحدهای آتش نشانی با تمام توان خود برای رویارویی با شدیدترین صاعقه هایی که کالیفرنیا از ده سال پیش تا کنون به خود دیده مبارزه می کنند.

نزدیک به 11 هزار صاعقه که بیشتر آنها در شمال و مرکز کالیفرنیا رخ داده است باعث وقوع 370 آتش سوزی در این هفته شد که در نتیجه آن نزدیک به 25 آتش سوزی بزرگ رخ داد که هزاران خانه را تهدید کرده و منجر به فرار دسته جمعی مردم شد.

آتش سوزی ها همچنان هزاران هکتار جنگل را از بین برد و دود و خاکستر صدها مایل اطراف مناطق آتش سوزی را در بر گرفت امری که منجر به بیشتر شکل مشکلات مردم شد؛ چه آنان که مجبور به فرار شدند چه آنان که مجبور به ماندن در خانه های خود شدند، خانه هایی که کولرها در آنها از فعالیت بازایستاد.

آتش سوزی در کالیفرنیا همزمان با افزایش بی سابقه از جمعه هفته پیش آغاز شد.

 

 

اخبار مرتبط آتش هزاران آمریکایی را در غرب آمریکا فراری داد آتش سوزی جنگل ها در کالیفرنیا از کنترل خارج شد آتش سوزی مهیب در کالیفرنیا هزاران آمریکایی را فراری داد افزایش قربانیان و مفقودان آتش سوزی مهیب آمریکا به 600 تن+عکس همدردی ایران با مردم آمریکا و خانواده های مصیبت زده آتش سوزی کالیفرنیا

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا آتش سوزی در کالیفرنیا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در پی دستگیری صد‌ها دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس آمریکا، دکتر عباس نیک‌نژاد رئیس دانشگاه میبد در حمایت از دانشجویان دستگیر شده و جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین به رؤسای چندین دانشگاه آمریکا از جمله دانشگاه اوهایو، دانشگاه اِموری، دانشگاه کلمبیا و... نامه‌ای ارسال کرد.
متن نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا در کشور آمریکا بدین شرح است:

پروفسور مینوشه شفیق عزیز
رئیس دانشگاه کلمبیا

خبر تاسف بار دستگیری تعدادی از دانشجویان دانشگاه شما توسط پلیس، باعث نگرانی شدید شده است. دانشجویان باید بتوانند روحیه عدالت خواهی خود را آزادانه بیان کنند. رژیم غاصب اسرائیل بیش از ۳۴۰۰۰ انسان بی گناه از جمله هزاران کودک و هزاران زن را عمدا به قتل رسانده است. دانشجویان نمی‌توانند این همه ظلم را تحمل کنند. همانطور که هیچ انسان آزاده‌ای نمی‌تواند تحمل کند.

نمی‌دانم چگونه حاضرید این صحنه‌های دلخراش را ببینید و سکوت کنید.

دنیا از شما به عنوان یک دانشمند انتظار دارد که این جنایات را محکوم کنید و به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید. سزاوار نیست، دانشجویان را به دست پلیس بی رحم انداخت.

لطفا به احترام انسانیت، برای آزادی همه دانشجویان، پیگیری کنید و شخصا به آنها گل تقدیم کنید.

لطفا، فراموش نکنید که شما در مصر متولد شده اید.

ارادتمند
دکتر عباس نیک نژاد
رئیس دانشگاه میبد
میبد، ایران

دیگر خبرها

  • نعل وارونه آزادی بیان در آمریکا
  • پشت پرده ساخت اسکله روی هزاران تن آوار خانه‌های فلسطینیان
  • آتش‌سوزی در هتل پارسیان کوثر در میدان ولیعصر (فیلم)
  • آتش‌سوزی مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا
  • آتش‌سوزیِ مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا | ویدئو
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟