Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@02:52:52 GMT

برگزاری ۱۲۵ مراسم محرم در کردستان

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۶۸۵۲

برگزاری ۱۲۵ مراسم محرم در کردستان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، نورعلی خزایی ضمن اشاره به هماهنگی‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در راستای ساماندهی برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های ایام محرم، گفت: خوشبختانه همکاری و تعامل هیأت‌های مذهبی در استان کردستان به بهترین شکل ممکن صورت می‌گیرد و این مهم در مراسم‌ها و برنامه‌های قبلی نیز به خوبی مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در حال حاضر ۶۱۰ هیأت مذهبی در شهرستان‌های مختلف استان کردستان مجوز فعالیت از اداره کل تبلیغات اسلامی دریافت کرده و در مناسبت‌های مختلف فعالیت‌ها و برنامه‌های مناسب و خوبی را سازماندهی و اجرا می‌کنند.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی استان کردستان گفت: همکاری و تعامل مناسب با اداره کل تبلیغات اسلامی همواره در اولویت فعالیت‌ها و برنامه‌های هیأت‌های مذهبی استان کردستان قرار داشته و خوشبختانه این مهم در محرم سال جاری نیز تاکنون به خوبی رعایت شده است.

او با اشاره به اعمال پروتکل‌های بهداشتی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص برگزاری مراسم‌های ایام محرم سال جاری، بیان کرد: بر اساس ثبت نام‌های صورت گرفته از سوی هیأت‌های مذهبی در استان کردستان و با بررسی‌های کارشناسی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی این استان تاکنون مجوز برگزاری ۱۲۵ مراسم و برنامه از سوی هیأت‌های مذهبی در ایام محرم سال جاری صادر شده است.

او با اشاره به ادامه ثبت نام از برنامه‌های پیشنهادی از سوی هیأت‌های مذهبی استان کردستان در سامانه بیرق، یادآور شد: پیش بینی ما این است که احتمال اینکه شمار مراسم‌های ایام محرم به ۱۵۰ مورد هم برسد وجود دارد و به همین دلیل هم اکنون درخواست‌های متعددی در سامانه ثبت شده و در دست بررسی و اقدام لازم است.

خزایی با اشاره به تجمیع شماری از برنامه‌ها و مراسم‌های درخواست شده از سوی هیأت‌های مذهبی استان کردستان، عنوان کرد: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی مرکز، تاکید ما در استان کردستان بر این بود که هیأت‌های مذهبی در سراسر استان برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را به صورت تجمیعی برگزار کنند و خوشبختانه این مهم با استقبال از سوی هیأت‌های مذهبی مواجه شد.

او با اشاره به تاکید صورت گرفته در راستای برگزاری مراسم‌های خانگی در محرم سال جاری، اظهار کرد: بر اساس تاکید صورت گرفته مبنی بر برگزاری مراسم‌های خانگی، خوشبختانه تاکنون مجوز برگزاری ۱۲۰ مراسم خانگی با حضور اعضای خانواده و بستگان درجه یک آن‌ها صادر شده و خوشبختانه میزان استقبال صورت گرفته در این بخش همچنان در حال افزایش است.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی استان کردستان عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی مرکز در سال جاری بخش زیادی از مراسم‌های ایام محرم در فضای باز برگزار می‌شود و بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با شماری از ادارات و سازمان‌های دولتی خوشبختانه از فضا‌های موجود به خوبی استفاده می‌شود.

او با اشاره به همکاری و تعامل مناسب همه هیأت‌های مذهبی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان، یادآور شد: خوشبختانه تاکنون این همکاری و تعامل مطلوب بوده و انتظار داریم که این روند همچنان ادامه داشته باشد.

خزایی به تعیین بازرس برای بازدید از روند برگزاری مراسم‌های ایام محرم در سراسر استان کردستان اشاره کرد و افزود: نظر به حساسیت‌های موجود در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تیم‌های نظارت و بازرسی در تمامی شهرستان‌های استان کردستان تشکیل شده و به صورت منظم فعالیت‌ها و برنامه‌های این ایام را مورد بررسی قرار می‌دهند.

اوعنوان کرد: خوشبختانه در چند روز گذشته با برگزاری مراسم‌های ایام محرم در استان کردستان، بخش زیادی از برنامه‌ها و مراسم‌های در فضای باز برگزار شده و تمامی پروتکل‌های بهداشتی و موارد مورد تاکید دستورالعمل‌های ابلاغی نیز رعایت شده است و ما مشکلی در این زمینه نداشته‌ایم.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایام محرم برگزاری مراسم هیأت های مذهبی استان کردستان اداره کل تبلیغات اسلامی سوی هیأت های مذهبی مراسم های ایام محرم پروتکل های بهداشتی برگزاری مراسم هیأت های مذهبی برگزاری مراسم ها استان کردستان همکاری و تعامل او با اشاره محرم سال جاری فعالیت ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۶۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور

ایسنا/همدان رئیس هیأت وزنه‌برداری استان همدان از برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور(انتخابی تیم ملی) در رده سنی نوجوانان و جوانان به میزبانی همدان خبر داد.

امیرحسین حسنی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۵۵۰ نفر از ورزشکاران حرفه‌ای کشور در رشته وزنه‌برداری در این مسابقات به مدت هشت روز از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در همدان به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در چهار روز نخست (۱۵-۲۰ اردیبهشت) بانوان و در چهار روز دوم (۲۰-۲۵ اردیبهشت) آقایان در دو رده سنی نوجوانان و جوانان به رقابت می‌پردازند، مطرح کرد: این مسابقات به صورت امتیازی نبوده و مدالی است و در مجموع ۱۲۰ مدال در بین برگزیدگان تقسیم خواهد شد.

حسنی با اشاره به میزبانی دانشگاه آزاد همدان و برگزاری متمرکز مسابقات در این مجموعه و پخش زنده مسابقات از صداوسیما خاطرنشان کرد: خوشبختانه همدان در این مسابقات شانس بسیار زیادی در رده سنی نوجوانان و جوانان بانوان دارد، به ویژه رده نوجوانان به احتمال زیاد سکویی به همدان برسد.

وی با اشاره به شرکت تمام استان‌ها در این دوره از مسابقات اضافه کرد: طبق بخشنامه فدراسیون وزنه‌برداری تیم‌هایی که ورزشکار دارند اما به رکورد ورودی یا رکورد مجوز ورود به مسابقات کشوری نرسیده‌اند، اجازه دارند دو ورزشکار در این مسابقات شرکت دهند اما با استعدادیابی‌های انجام شده بیشتر استان‌ها در این دوره حضور دارند.

حسنی با بیان اینکه حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی همدان است، یادآور شد: شهرستان‌های فعال در حوزه وزنه‌برداری همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، کبودراهنگ و رزن است اما در این بین همدان و ملایر قوی‌تر هستند و ملایر پایلوت وزنه‌برداری استان محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت هیأت وزنه‌برداری استان اشاره کرد و گفت: زمانی‌ که هیأت را تحویل گرفتم، به انتهای نقطه وزنه‌برداری رسیده بودیم و هیچ تجهیزات حرفه‌ای در سطح استان نداشتیم که با کمک مدیرکل ورزش، فدراسیون و اسپانسر توانستیم به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان تجهیزات حرفه‌ای برای وزنه‌برداران استان بعد از ۱۵ سال خریداری کنیم.

رئیس هیأت وزنه‌برداری استان همدان با اشاره به اینکه طی مدت حضور توانسته‌ایم تا به امروز بدهی‌های گزاف هیأت به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان مربوط به دو دوره گذشته را پرداخت کرده و مشکلات عدیده را حل کردیم، از استاندار درخواست کرد به هیأت وزنه‌برداری کمک کند تا وزنه‌برداری با قوت به پیشرفت ادامه دهد و به روزهای اوج و شکوفایی خود بازگردد.

وی به بازسازی دو سالن که در پرورش استعدادها در ملایر و همدان فعالیت می‌کنند، اشاره کرد و گفت: خوشبختانه برای نخستین‌بار موفق به شرکت در مسابقات لیگ برتر بانوان در شهرهای رشت و مشهد شدیم که افتخار بزرگی برای استان بود و همدان در هفته دوم موفق به کسب مقام سوم شد.

حسنی ادامه داد: بعد از مسابقات قهرمانی کشور، مسابقات کشوری کراس فیت را در تیرماه در همدان برگزار می‌کنیم و بعد از آن اگر به دنبال رایزنی با فدراسیون به منظور برگزاری یک مسابقه بین‌المللی یا چندجانبه بین‌المللی در استان خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همسر ابراهیم رئیسی پُست جدید گرفت+جزئیات
  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • همه دعوتند؛ مراسم «ستاره‌های دختران کُرد زمین» در سنندج
  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان
  • ۲۴ اردیبهشت سنندج میزبان جشن بزرگ «روز دختر» است
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم