Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@14:49:13 GMT

رادیو محتشم‌نامه را راه انداخت

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۶۸۹۵

رادیو محتشم‌نامه را راه انداخت

‍‍‍‍‍‍

برنامه «محتشم‌نامه» با موضوع معرفی شاعرانی که در استقبال از ترکیب‌بند محتشم شعر سروده‌اند محرم امسال از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محتشم کاشانی با ترکیب‌بند خود روحی تازه در کالبد مرثیه‌سرایی دمید و جوششی در دل‌ها پدید آورد. او به مرثیه‌سرایی در ادب فارسی اعتبار بخشید و تأثیری شگرف از خود برجای گذاشت و از بدو سرایش این ترکیب بند بسیاری از بهترین شاعران پارسی‌گوی به استقبال محتشم رفته و آثاری تابناک پدید آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که 14 قرن از شهادت امام حسین (ع) می‌گذرد از همان ابتدا تا به امروز شاعران بسیاری در این سوگ عظیم شعر سروده‌اند که پس از محتشم کاشانی شاعرانی در استقبال از ترکیب‌بند مشهور او برای این سوگ در قالب ترکیب‌بند شعر سروده‌اند بر همین اساس رادیو فرهنگ محرم امسال برنامه «محتشم‌نامه» را با معرفی شعر این شاعران تقدیم شنوندگان می‌کند.

مهدی امین فروغی به عنوان کارشناس این برنامه که خود نویسنده وپوهشگر کتابی با عنوان «محتشم‌نامه» است در این برنامه علاوه بر نگاهی گذرا به مرثیه‌سرایی عاشورایی در زبان عرب از قرون اوّلیه تا عصر حاضر، گزیده‌ای از ترکیب‌بندهای عاشورایی در استقبال ترکیب‌بند جاودانه محتشم کاشانی را نیز بررسی می‌کند.

در این برنامه  اشعار وحشی بافقی، حزین لاهیجی، وصال شیرازی، وقار شیرازی، نیّر تبریزی، طرب شیرازی، صغیر اصفهانی، امیری فیروزکوهی، مشفق کاشانی سیدعلی موسوی گرمارودی، بهاءالدین خرمشاهی، علیرضا قزوه  و ... در استقبال از شعر محتشم بررسی می‌شود.

برنامه «محتشم‌نامه» هر روز ساعت 12 و همچنین بازپخش ان ساعت 1:30 بامداد به تهیه‌کنندگی رضا صفری و کارشناسی مهدی امین فروغی  روی موج اف‌.ام ردیف 106 مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

رادیو به مدت دو هفته وارد "به شرط عاشقی" شدنمایش رادیویی با موضوع شیوه مداحی پخش می‌شود

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT1 واژه های کاربردی مرتبط موکب تسنیم شعر آیینی ماه محرم رسانه ملی رادیو بیشتر بخوانید... آخرین خبرها از سریال شهید باکری/ نگارش و پژوهش به پایان رسیده است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آخرین خبرها از سریال شهید باکری/ نگارش و پژوهش به پایان رسیده است واژه های کاربردی مرتبط موکب تسنیم شعر آیینی ماه محرم رسانه ملی رادیو پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ تقدیر رهبر معظم انقلاب از شعر افشین علا علیه توافق حاکمان عرب با رژیم صهیونیستی ۲ مداحی محمود کریمی در "تکیه سیّار" ۳ سیما تیرانداز روایتگر تلویزیون شد/ پخش "رفیق" از امشب + فیلم ۴ آخرین خبرها از سریال شهید باکری/ نگارش و پژوهش به پایان رسیده است ۵ محرم متفاوت برای هیئت‌های مذهبی/ هیئتی‌ها پای کار اجرای دستورالعمل ستاد کرونا ۶ آشنایی با زمینه‌های قیام عاشورا/ دلیل سکوت ظاهری امام حسین(ع) در برابر معاویه چه بود؟ ۷ آیا علی زندوکیلی قاچاق حیوانات وحشی را تبلیغ می‌کند؟ ۸ روضه‌خوانی حجت‌الاسلام انصاریان در زیر آفتاب/ ما کار حضرت رباب(س) را می‌کنیم+عکس مهمترین اخبار فرهنگی هدف اصلی قیام امام حسین(ع) چه بود؟/ فتنۀ دشمنان برای نابودی دین آخرین خبرها از سریال شهید باکری/ نگارش و پژوهش به پایان رسیده است آشنایی با زمینه‌های قیام عاشورا/ دلیل سکوت ظاهری امام حسین(ع) در برابر معاویه چه بود؟ آیا خبر شروع ماه محرم به شهرداری تهران نرسیده است؟ مهمترین اخبار تسنیم روحانی: برگزاری پرشور مراسم عزاداری محرم آزمونی برای همه ما است/دستور به وزیر ارتباطات برای ارائه پهنای باند یک دیپلمات: رئیس شورای امنیت مجبور نیست پیش‌نویس قطعنامه "ادامه لغو تحریم‌های ایران" را ارائه کند جزئیات مدل‌های ۹گانه تامین مسکن کارگران/۳۵۸ هزار کارگر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند براتی: بازگشت تحریمهای شورای امنیت فشار اقتصادی جدیدی به کشور وارد نخواهد کرد روز پزشک// امروز هیچ بیماری در سطح کشور برای درمان نیازمند اعزام به خارج از کشور نیست درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موکب تسنیم شعر آیینی ماه محرم رسانه ملی رادیو موکب تسنیم شعر آیینی ماه محرم رسانه ملی رادیو محتشم نامه ترکیب بند امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۶۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی با مرد خوش صدای رادیو/ مسعود اسکویی درگذشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، شادروان مسعود اسکویی، گوینده و مجری کارشناس پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش که چندی پیش به دلیل شکستگی ناحیه لگن و پا در بیمارستان بستری بود، دار فانی را وداع گفت.  

 دوستداران ورزش از نسل قدیم گزارش های مسعود اسکویی پیشکسوت رسانه های ورزشی را در برنامه ورزش از نگاه دو تلویزیون از جمله فوتبال به یاد دارند. وی از سال 60 به بعد به رادیو رفت و مسابقات ورزشی را گزارش می کرد. استاد اسکویی قدیمی ترین مجری کارشناس و گوینده ورزشی صدا و سیما بود که دوره تهیه کنندگی برنامه های تلویزیونی را در تلویزیون آلمان گذراند و یکسال در شهرهای زونه گورگ و ماینس با تلویزیون همکاری کرد.
یکی از شاخصه های او در اجرا، ارائه گزارش مسابقات ورزشی بدون داشتن نگاه جانبدارانه بود. او همیشه در مصاحبه هایش با اهالی رسانه به ریشه اش در ایران و عشق به کارش تاکید می کرد و همین عشق به مردم باعث شد با اینکه حال مساعدی نداشت اما سال تحویل پشت میکروفن رادیو نشست تا شنوندگان رادیو ورزش بخش هایی از برنامه سال تحویل را با اجرای او بشنوند.

دیگر خبرها

  • این صدا سال‌ها در رادیو درخشید/ یک نکته درباره «حشاشین»
  • یادبود مسعود اسکویی در شبکه نسیم
  • این گزارشگر تا آخر عمر گاف نداد!
  • این گزارشگر تاکنون گاف نداده است!
  • درگذشت صدای جوان رادیو
  • مسعود اسکویی درگذشت + سوابق
  • مسعود اسکویی، گوینده پیشکسوت رادیو درگذشت
  • خداحافظی با مرد خوش صدای رادیو/ مسعود اسکویی درگذشت
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه یازدهم اردیبهشت
  • ببینید | نماینده اصولگرای مجلس تقصیر هک شدن سامانه مجلس را گردن عضو شورای شهر انداخت!