Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز با بیان این‌که نزدیک به 70 درصد از فارغ التحصیلان این مرکز در رشته تحصیلی خود مشغول به کار هستند، افزود: اکثر فارغ التحصیلان این مرکز در مقاطع بالاتر تحصیلی آموزش عالی ادامه تحصیل داده و تعدادی از فارغ التحصیلان گذشته این مرکز با مدرک دکتری یا کارشناسی ارشد و با اخذ کد مدرسی هم اکنون در این مرکز تدریس می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رباب نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی و با کسب مجوز از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت آموزشی خود را با پذیرش دانشجو از سال 1377 در دوره‌های کاردانی آغاز کرده است، اظهار کرد: این مرکز اکنون در دو گروه آموزشی صنعت و فرهنگ و هنر با 22 کد رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به ماموریت آموزشی خود در تربیت دانشجوی مهارتی و شغل محور ادامه می‌دهد.

وی افزود: هم اکنون حدود 900 دانشجو در مرکز درحال تحصیل هستند و نزدیک به 5000 دانش آموخته از این مرکز فارغ التحصیل و وارد بازار کار شده‌اند. 

وی با اشاره به وجود مدرسان آموزشس خبره و با مهارت در مرکز، گفت: در کنار آن‌ها تیم آموزشی قوی برای آموزش‌های مهارتی و فنی و تربیت فارغ التحصیل کارآفرین و مهارت محور فراهم شده است .

نوروزی با بیان این‌که امکانات کارگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی دوره‌های در حال اجرا برای آموزش عملی و مهارتی دانشجویان فراهم شده است، گفت: سایت‌های کامپیوتری، لابراتوار زبان – کارگاه معماری – آتلیه عکاسی – کارگاه دوخت و برش لباس – کتابخانه مجهز به کتاب‌های تخصصی ,  دفتر مشاوره روانشناختی و دفاتر کار برای فعالیت انجمن های علمی و دانشجویی در این مرکز برای دانشجویان فراهم شده است‌.

وی خاطرنشان کرد: وجود دفتر تجاری سازی فناوری و  اشتغال فارغ التحصیلان در ساختار جهاددانشگاهی و همچنین راه اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی از سال 96 در مرکز علمی –کاربردی جهاددانشگاهی فرصت خوبی را برای کمک به فضای کسب و کارهای نوپا در بین دانشجویان و فارغ التحصیلان مرکز فراهم کرده است، این مرکز جهت حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه دانشجویان برای تجاری سازی و تولید محصول , فضا و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و هم اکنون نیز سه تیم فناور در مرکز مستقر هستند. 

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبربز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های علمی- آموزشی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز، گفت: تعرفه‌های پایین شهریه تحصیلی و ارائه تخفیف‌های ویژه به دانشجویان فعال و ممتاز و تخصیص وام شهریه صندوق رفاه برای دانشجویان نیازمند و تقسیط شهریه، اولویت فارغ التحصیلان ممتاز مرکز برای جذب در بخش‌های مختلف سازمان جهاددانشگاهی استان، وجود انجمن‌های علمی فعال ( انجمن علمی کامپیوتر , انجمن علمی زبان های خارجی , انجمن علمی عکاسی و هنر) و تشکل های دانشجویی از جمله ویژگی‌های علمی و آموزشی این مرکز است.

نوروزی ادامه داد: از افتخارات این مرکز در سال‌های اخیر می‌توان به برگزاری اولین مسابقات رباتیک کشوری در سال 88 در سطح دانش آموزی و دانشجویی , انتخاب سه دانشجوی نمونه کشوری از گروه صنعت مرکز , انتخاب سه کارآفرین برتر از بین فارغ التحصیلان این مرکز در سطح استان در سه سال گذشته متوالی، انتخاب دفتر کارآفرینی این مرکز به عنوان دفتر کارآفرین برتر در بین مراکز علمی کاربردی استان در دو سال متوالی , انتخاب مرکز جهاددانشگاهی تبریز به‌عنوان مرکز برتر آموزشی، پژوهشی و فرهنگی-دانشجویی در سال 96، قهرمانی دانشجویان مرکز در میادین ورزشی در سال 98 در کشتی و شنا و دو میدانی اشاره کرد.

وی بیان کرد: ویژگی منحصر به فرد مرکز جهاددانشگاهی تبریز به جهت وابستگی به سازمان جهاددانشگاهی استان و وجود مراکز علمی و پژوهشی و فرهنگی از جمله مراکز کوتاه مدت معاونت آموزشی جهاددانشگاهی , پژوهشکده برنامه ریزی و توسعه , معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و خبرگزاری ایسنا و مرکز افکار سنجی ایسپا بوده که فرصت های لازم برای فعالیت دانشجویان در زمینه های مختلف علمی , هنری و فرهنگی را فراهم کرده است و باعث رشد و شکوفایی و کسب تجربه بیشتر برای آن‌ها می‌شود.

نوروزی یادآور شد: دانشجویان علاوه بر گذراندن کاربینی و کارورزی در مراکز مختلف جهاددانشگاهی به بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌ها و سازمان‌های طرف قرارداد جهاددانشگاهی نیز معرفی می‌شوند. 

وی با بیان این‌که با توجه به شیوع بیماری کرونا , کلاس‌های آموزشی مرکز در سال تحصیلی امسال به‌ صورت مجازی و از طریق سامانه آموزشی الکترونیکی بود، گفت: دروس کارگاهی و عملی دانشجویان این مرکز در گروهای کوچک با رعایت پروتکل‌ها بر گزار شد، با توجه به وجود زیر ساخت آموزشی الکترونیکی در جهاددانشگاهی و ارائه سامانه آموزشی LMS برای آموزش‌های الکترونیکی در سطح کشور , این مرکز در سالتحصیلی 1400-1399  آموزش‌های نظری خود را از طریق سامانه‌ی مجازی LMS ادامه خواهد داد و با تولید محتوا و فیلم‌های آموزشی در راستای کسب مهارت بیشتر دانشجویان تلاش خواهد کرد.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز ادامه داد: در صورت ارائه مجوز توسط ستاد کرونای استان، کارگاه عملی مرکز  آماده‌ی ارائه‌ی آموزش‌های کارگاهی به دانشجویان هستند. 

وی با بیان این‌که با راه اندازی کتابخانه مجازی و ارائه فایل‌ها و pdf‌های کتب و جزوات تخصصی دروس مختلف و همچنین کتاب‌های عمومی در پرتال مرکز، سعی در ارتقای فرهنگ مطالعه دانشجویان هستیم، گفت: کمک به ایجاد و توسعه کسب و کارهای کوچک و حمایت از ایجاد تعاونی‌ها و مشاغل خانگی از اهداف مرکز در توسعه اکوسیستم کارآفرینی است، مربیان و مشاورین کارآفرینی آموزش‌های لازم را به‌صورت مجازی و حضوری در مرکز نوآوری برای ایجاد انگیزه در دانشجویان جهت راه اندازی کسب و کار و توسعه کارآفرینی بر حسب نیاز بازار کار ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: مربیان و مشاوران کارآفرینی مرکز در فضای کنونی کشور سعی در ارائه راهکار و پلان مناسب برای حل مشکلات اشتغال و کارآفرینی و دادن امید و روحیه خودباوری و پویایی و حرکت برای دانشجویان هستند. 

نوروزی تولید ماسک و لباس پزشکی را از نمونه فعالیت‌های اخیر مرکز در حوزه فرهنگی و کارآفرینی عنوان کرد و گفت:  فروردین و اردیبهشت سال جاری، دانشجویان رشته دوخت مرکز , نزدیک به 30هزار عدد ماسک و 250عدد لباس پزشکی تولید کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مرکز می توانند به آدرس پرتال مرکز  https://tabriz.iastjd.ac.ir مراجعه کنند و یا  با شماره های 43-36590240 تماس بگیرند. 

براساس این گزارش؛ آدرس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز بالاتر از آبرسان – نرسیده به چهارراه عباسی – خیابان دو کمال – مجتمع آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی است.

رشته‌های موجود  مرکز در مقطع کاردانی :

1- کاردانی فنی فناوری اطلاعات – اینترنت و شبکه های گسترده 

2- کاردانی فنی نرم افزار کامپیوتر – برنامه سازی کامپیوتر

3- کاردانی حرفه ای معماری داخلی 

4- کاردانی حرفه ای مترجمی زبان – آثار مکتوب و متون رسمی

5- کاردانی حرفه ای گرافیک 

6- کاردانی حرفه ای نقاشی

7- کاردانی حرفه ای عکاسی 

8- کاردانی حرفه ای طراحی لباس

9- کاردانی حرفه ای دوخت و تکنولوژی لباس

10- کاردانی حرفه ای گردشگری

11- کاردانی حرفه ای روابط عمومی 

12-کاردانی حرفه ای امور فرهنگی

13- کاردانی حرفه ای بازاریابی

مقطع کارشناسی ناپیوسته : 

1) مهندسی فناوری اطلاعات –فناوری اطلاعات 

2) کارشناسی حرفه ای معماری - طراحی داخلی 

3) کارشناسی حرفه ای مترجمی همزمان انگلیسی 

4) کارشناسی حرفه ای گرافیک – تصویر سازی 

5) کارشناسی حرفه ای عکاسی – تبلیغات 

6) کارشناسی حرفه ای طراحی و دوخت 

7) کارشناسی حرفه ای مدیریت کسب و کارهای اینترنتی 

8) کارشناسی حرفه ای مدیریت گردشگری

9) کارشناسی حرفه ای روابط عمومی- امور رسانه

براساس این گزارش؛ ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع کاردانی از چهارم شهریورماه و در مقطع کارشناسی از 11 شهریور شروع  خواهد  علاقمندان جهت ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز کارشناسی حرفه ای کاردانی حرفه ای فارغ التحصیلان کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۷۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی، در پیامی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، تقویت مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و ایجاد محیط کار ایمن و بهداشتی به عنوان یک حق اساسی در محل کار را چارچوبی برای مقابله با خطرات نوظهور ناشی از تغییرات آب و هوایی برای سلامت کارگران، عنوان کرد.

متن کامل پیام وزیر بهداشت

نهم اردیبهشت ۱۴۰۳ مصادف با ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی، روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای است و سازمان بین المللی کار در یک حرکت جهانی، شعار امسال را "زمان رو به اتمام است؛ در شرایط تغییر اقلیم، هم اکنون از ایمنی و بهداشت حرفه‌ای محیط کار اطمینان حاصل کنیم" اعلام کرده است.

تغییرات الگوهای آب و هوایی، تأثیرات قابل توجهی بر نیروی کار به ویژه ایمنی و سلامت کارگران برجای می‌گذارد و کارگران در مواجهه با سطوح بالاتری از عوامل مخاطره آمیز در محیط کار قرار می‌گیرند؛ این عوامل از جمله افزایش مواجهه با استرس گرمایی، اشعه فرابنفش، آلودگی هوا، مواجهه با مواد شیمیایی، وقوع حوادث بزرگ صنعتی، رویدادهای شدید آب و هوایی و افزایش بیماری‌های منتقله از طریق ناقلین می‌توانند در هر زمان با ایجاد بیماری‌های شناخته شده یا عوارض ناشناخته، سلامتی و ایمنی کارگران را به خطر بیاندازند.

امروزه ۱.۲ میلیارد شغل یا به عبارتی ۴۰ درصد از نیروی کار در جهان به دلیل تخریب محیط زیست در معرض خطر هستند. در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ میلادی نیز سالانه ۲۳ میلیون سال عمر کاری به دلیل خطرات مختلف مرتبط با محیط زیست ناشی از فعالیت‌های انسانی یا تشدید آن، از بین رفته است.

کارگران در اغلب موارد اولین کسانی هستند که برای مدت طولانی و با شدت بیشتر در معرض اثرات تغییرات آب و هوایی قرار می‌گیرند و اغلب در معرض شرایطی هستند که عموم مردم می‌توانند از آن اجتناب کنند. بیماری‌های متعددی از جمله بیماری‌های ناشی از تنش‌های گرمایی، سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های تنفسی در کارگران با تغییرات آب و هوایی مرتبط است. بنابراین برای کاهش اثرات مخاطره آمیز و مخرب تغییرات اقلیم بر سلامت نیروی کار، باید اقدام فوری انجام داد.

تقویت مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و ایجاد محیط کار ایمن و بهداشتی به عنوان یک حق اساسی در محل کار، چارچوبی برای مقابله با خطرات نوظهور ناشی از تغییرات آب و هوایی برای سلامت کارگران فراهم می‌کند.

در همین راستا جمهوری اسلامی ایران نیز همگام با حرکت‌های جهانی با استقرار سازوکارهای ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در مجموعه‌های تولیدی دولتی و غیر دولتی برای اجرای مؤثر سیاست‌های ملی و برنامه های بهداشت حرفه‌ای به منظور کنترل عوامل زیان آور و شرایط مخاطره آمیز محیط کار و به حداقل رساندن اثرات تغییر اقلیم بر روی سلامت شاغلین اقدامات قابل توجهی را سامان داده است.

البته این مهم همچنان نیازمند سیاستگذاری مؤثر و کارآمد از طریق شفاف سازی، جلب مشارکت عمومی و افزایش مسئولیت پذیری همه ذی نفعان و شرکای اجتماعی با بهبود قوانین و اجرای آنها می‌باشد تا در سایه صیانت از سرمایه‌های انسانی کشور به عنوان محور توسعه پایدار به اهداف مدنظر رهبری در راستای جهش تولید با مشارکت مردم و رشد اقتصادی در کشور نائل شویم.

اینجانب ضمن تبریک روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای به تمامی همکارانی که این عرصه را برای خدمت به مردم عزیز کشورمان برگزیده اند و تقدیر از تلاش‌ها و زحمات آنان، از درگاه خداوند متعال بهروزی، موفقیت و توفیق روزافزون برای همه عزیزان، همکاران و خدمتگزاران جامعه بهداشت حرفه‌ای را خواستارم.

کد خبر 6091355 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • جشن فارغ‌التحصیلی به سبک دانشجویان عراقی + فیلم
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای