Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@22:55:07 GMT

جزییات حمایت هوشمند از بازار سرمایه

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۷۷۶۳

جزییات حمایت هوشمند از بازار سرمایه

یک عضو شورای عالی بورس درمورد جلسه امروز این شورا توضیح داد: با توجه به اینکه اعضای شورا اتفاق نظر داشتند بازار در حال اصلاح است نه ریزش، قرار شد حمایت های هوشمند از بازار صورت بگیرد و همچنین عرضه دارادوم انجام شود.

حسین سلاح ورزی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به جلسه صبح امروز شورای عالی بورس اظهار کرد: امروز جلسه مفصلی برگزار شد و در این جلسه ضمن ارائه گزارش کاملی از وضعیت بازار در روزهای گذشته و  بررسی عوامل موثر بر نوسانات بازار، همه اعضا این اتفاق نظر را داشتند که اتفاقی که در بازار رخ داده اصلاح است و نمی توان تلقی ریزش از ان داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اما برای اینکه بازار در ریل درست قرار بگیرد بحث چگونگی حمایت هوشمند در جلسه مطرح شد و در چند محور مورد بحث قرار گرفت. یکی از محورها تقویت صندوق تثبیت و صندوق حمایت از بازار بود. این صندوق ها از نظر منابع وظیفه تنظیم گری را در بازار دارند. منابع باید تقویت شود، ضمن اینکه خود صندوق ها هم بتوانند از مکانیزم بازارگردانی هوشمند استفاده کنند تا بدون اینکه انحصاری در بازار ایجاد شود، بازار بتواند روال خود را ادامه دهد.

این عضو شورای عالی بورس با اشاره به حضور نماینده دولت و بانک مرکزی در جلسه مذکور، گفت: رئیس شورای عالی بورس به عنوان نماینده دولت و رئیس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه حضور داشتند از نگاه مثبت برای تقویت بازار و حمایت از بازار صحبت کردند.

سلاح ورزی ادامه داد: همچنین درمورد ساز و کار عرضه دارادوم هم بدر جلسه صحبت و قرار شد این کار هم انجام شود. امیدواریم در روزهای آینده شاهد بهبود بازار باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای عالی بورس بازار سرمايه شورای عالی بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۷۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز هم در بازار برخلاف انتظار‌ها خبر خاصی نبود! تابلوی معاملات کم رمق است و همچنان رکود و سردرگمی به راحتی حس می‌شود و ظاهرا اراده‌ای برای رشد بازار وجود ندارد. هر خبر یا شایعه‌ای بهانه‌ نوسان یک الی دو روزه می‌شود و این دور باطل فعلا ادامه دارد.

او در ادامه می‌گوید: امروز ارزش معاملات خرد بورس به ۳,۶۴۴ میلیارد تومان رسید و خالص سفارشات با خروج ۱۴۰ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود. همچنین تعداد نماد‌های مثبت ۲۴۱ و تعداد نماد‌های منفی ۵۶۵ نماد بود. به عبارتی حدود ۷۲ درصد نماد‌ها در شرایط قرمز بودند و بیشترین تاثیر مثبت بر بازار با وامید و بیشترین تاثیر منفی بر بازار با فولاد به ثبت رسید.

وفایی گفت: در نهایت شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش ۵ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۲۵۹ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • هفت پله قرمز بورس
  • صندوق سرمایه‌گذاری سهامی‌ چیست؟
  • ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • سود ۱۳۵۰ درصدی صندوق سهامی سرو!
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟