Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@11:23:29 GMT

نمایش رادیویی زندگی ورزشکاران شهید پخش می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۷۸۵۶

نمایش رادیویی زندگی ورزشکاران شهید پخش می‌شود

‍‍‍‍‍‍

مجموعه رادیویی «قهرمانان جاوید» که به زندگی ورزشکاران شهید می‌پردازد از دو شبکه رادیویی نمایش و ورزش پخش می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجموعه رادیویی «قهرمانان جاوید»  به سفارش رادیو ورزش در اداره‌کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده و همزمان از شبکه رادیویی نمایش نیز پخش می‌شود. فریدون محرابی کارگردان مجموعه رادیویی «قهرمانان جاوید» با بیان اینکه این قهرمانان هم در ورزش و هم در دفاع از وطن بی‌دریغ بودند، تصریح کرد: این نمایش براساس داستان‌های واقعی نوشته شده و فکر می‌کنم ما در عرصه نمایشنامه‌نویسی نیاز به تمرکز و دقت بیشتری داریم تا بتوانیم پرداخت نمایشی مناسب‌تری از زندگی قهرمانانمان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در خصوص نحوه کارگردانی این نمایش رادیویی گفت : وقتی که بازیگران را انتخاب می‌کردم طبیعتاً اولین درخواستم از آن‌ها این بود که به زندگی نزدیک شوند و سعی کنند که این قهرمانان را به درستی بشناسند و تا جایی که می‌توانند از بازی کردن پرهیز کنند تا قابل باور باشند. قهرمانان نمایش ما، انسان‌های خاصی بودند، شاید در نگاه اول به نظر برسد که آن‌ها افراد معمولی جامعه بودند اما از این جهت خاص‌اند که در موقعیت خاص، اتفاقی خاص را رقم زدند.

محرابی عنوان کرد: در بخش فضاسازی تلاش کرده‌ام ایده جذابی را در اجرا اضافه کنم تا برای شنونده قابل باور باشد. چون زمان اتفاق نمایش بین سال‌های  1359 تا 1367 اتفاق می‌افتاد سعی کردم به همکاران هنرمندم یادآوری کنم که در آن زمان فضا و آدم‌ها در چه شرایطی بودند و موقعیت‌ها چگونه بودند تا شکل بازی‌ها در اجرا برای شنونده باورپذیر باشد.

مجموعه نمایشی «قهرمانان جاوید» در 18 قسمت  به نویسندگی معصومه سلیمی‌نسب، کارگردانی فریدون محرابی ، تهیه‌کنندگی اشرف‌السادات اشرف‌نژاد، افکتوری محمدرضا قبادی‌فر، صدابرداری علی حاجی‌نوروزی و با هنرمندی حمید منوچهری، ایوب آقاخانی، میرطاهر مظلومی، پریسا مقتدی، بهرام سروری‌نژاد، ماکان رضایی‌پور، مهرداد شیخی جکتاجی‌ و عباس توفیقی از اول شهریورماه ساعت 8:15 دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود و ساعت 13:45 روی آنتن رادیو ورزش می‌رود. همچنین این نمایش ساعت 17:30 از رادیو نمایش تکرار می‌شود.

"دورهمی" و "عصرجدید" دو رقیب جدی/ چند درصد مردم تماشاگرِ تلویزیون‌اند؟نقش شبکه‌های خارجی تلویزیون در الگوسازی عاشورای حسینی"با حسین حرف بزن" از شنبه روی آنتن/ برنامه‌ تلویزیونی که مجری ندارد + فیلم

انتهای پیام/

R1515/P1397/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی رادیو نمایش رادیو بیشتر بخوانید... آخرین خبرها از سریال شهید باکری/ نگارش و پژوهش به پایان رسیده است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آخرین خبرها از سریال شهید باکری/ نگارش و پژوهش به پایان رسیده است واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی رادیو نمایش رادیو پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ تقدیر رهبر معظم انقلاب از شعر افشین علا علیه توافق حاکمان عرب با رژیم صهیونیستی ۲ مداحی محمود کریمی در "تکیه سیّار" ۳ سیما تیرانداز روایتگر تلویزیون شد/ پخش "رفیق" از امشب + فیلم ۴ آخرین خبرها از سریال شهید باکری/ نگارش و پژوهش به پایان رسیده است ۵ محرم متفاوت برای هیئت‌های مذهبی/ هیئتی‌ها پای کار اجرای دستورالعمل ستاد کرونا ۶ آیا علی زندوکیلی قاچاق حیوانات وحشی را تبلیغ می‌کند؟ ۷ نوحه‌سرایی خیابانی محمود کریمی در شب دوم محرم + فیلم ۸ آشنایی با زمینه‌های قیام عاشورا/ دلیل سکوت ظاهری امام حسین(ع) در برابر معاویه چه بود؟ مهمترین اخبار فرهنگی هدف اصلی قیام امام حسین(ع) چه بود؟/ فتنۀ دشمنان برای نابودی دین آخرین خبرها از سریال شهید باکری/ نگارش و پژوهش به پایان رسیده است آشنایی با زمینه‌های قیام عاشورا/ دلیل سکوت ظاهری امام حسین(ع) در برابر معاویه چه بود؟ آیا خبر شروع ماه محرم به شهرداری تهران نرسیده است؟ مهمترین اخبار تسنیم روحانی: برگزاری پرشور مراسم عزاداری محرم آزمونی برای همه است/دستور به وزیر ارتباطات برای ارائه پهنای باند متن طرح دو فوریتی نمایندگان برای خروج خودکار از برجام با فعال شدن مکانیسم ماشه یک دیپلمات: رئیس شورای امنیت مجبور نیست پیش‌نویس قطعنامه "ادامه لغو تحریم‌های ایران" را ارائه کند جزئیات مدل‌های ۹گانه تأمین مسکن کارگران/ ۳۵۸هزار کارگر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند براتی: بازگشت تحریمهای شورای امنیت فشار اقتصادی جدیدی به کشور وارد نخواهد کرد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی رادیو نمایش رادیو رسانه ملی رادیو نمایش رادیو نمایش رادیو رادیو نمایش پخش می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۷۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، کتاب «یوسف گم گشته باز آید» پیرامون زندگی (تولد تا شهادت) سردار سرافراز اسلام شهید یوسف صادقیان یکی از شهدای ماهشهر است.

نویسنده کتاب «یوسف گم گشته باز آید» زندگی شهید صادقیان را تشریح می‌کند و این کتاب سرشار از درس‌های تربیتی، اخلاقی و انسانی برای آحاد جامعه است.

پیکر شهید صادقیان بعد از ۱۴ سال به آغوش خانواده بازگشت و در گلزار شهدای ماهشهر آرام گرفت.

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» به قلم نویسنده و پژوهشگر ماهشهری فاطمه حیاتی تألیف و توسط انتشارات خوش آوازه اریترین در سراسر ایران منتشر شد.

دیگر خبرها

  • تصاویر نجومی دهم اردیبهشت (۲۹ آوریل)
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر