Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:53:37 GMT

شهدای دولت بهترین الگو برای خدمت هستند

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۸۳۴۱

شهدای دولت بهترین الگو برای خدمت هستند

به گزارش ایرنا، سعید اوحدی روز شنبه در سومین کنگره وزرا و کارمندان شهید ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) و گرامی‌داشت همه شهدا به‌ خصوص شهدای دولت افزود: یکی از نعمت‌های بزرگی که خداوند به انسان اهدا کرده نعمت بزرگ انتخاب و اختیار است که فقط به انسان ارزانی شده است.
وی ادامه داد: بعضی انسان‌ها با تشخیص صحیح انتخاب درستی می‌کنند و در مسیر رشد و کمال قرار می‌گیرند و بعضی دیگر با انتخاب غلط پا در مسیر اشتباه و ناصحیح می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق سخن خداوند شاخص‌های این انتخاب صحیح مشخص شده و تصمیم بر عهده خود انسان‌هاست. اینکه مقام معظم رهبری همواره بر بصیرت و تشخیص صحیح تأکید دارند در همین راستای اهمیت انتخاب درست است.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه خداوند نشانه‌های زیادی را در طول تاریخ برای پیامبران فرستاده، افزود: کلام خدا و رفتار ائمه معصومین بزرگ‌ترین راهنما برای انتخاب و تشخیص امروز ما است. چنانکه در احادیث نیز آمده است «ان‌ الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاة» بزرگ‌ترین شاخص و معیار برای تشخیص و چراغ هدایت عاشورا، سیدالشهدا (ع) و محرم است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: از ابتدای خلقت انسان‌ها در طول تاریخ شاهد تقابل دو جریانی بودیم که یکی از آن‌ها با بصیرت، انتخاب درست و صحیح داشتند و جریانی که به دلیل عدم بصیرت و وابستگی به دنیا با تشخیص غلط در مقابل راه درست ایستادند. قیام امام حسین (ع) نمونه بزرگ تقابل این دو جریان است و همراهان ایشان و افرادی که مقابل ایشان ایستادند نمادهای انتخاب صحیح و انتخاب غلط هستند.
اوحدی با اشاره به سومین کنگره وزرا و کارمندان شهید گفت: شهدای دولت و بزرگانی چون شهید باهنر، شهید رجایی، شهید چمران و شهید بهشتی بهترین الگوها برای مسیر خدمت هستند و ساده زیستی و فداکاری این شهیدان می‌تواند سرمشق همه ما باشد. در هفته دولت نباید تنها به مسائل اداری و ذکر آمارها و دستاوردهای کاری اکتفا کرد، بلکه یاد و خاطره این شهیدان باید ما را به فکر وا دارد تا ببینیم چقدر در برابر آرمان‌های شهدا مسئول هستیم.
وی افزود: امروز نیز در جامعه پزشکی و درمانی کشور شاهد فداکاری‌هایی هستیم که با اتکا به فرهنگ شهدا جریان دارد و جمعی از پزشکان، پرستاران و کادر درمان زحمتکش کشور در راه درمان بیماران به شهادت می‌رسند. همان‌طور که در دوران دفاع مقدس و ابتدای انقلاب با فداکاری‌های شهدا و ایثارگران از گردنه‌های سخت به‌سلامت عبور کردیم، امروز نیز در شرایط دشوار و ناجوانمردانه تحریم با تأسی به همین فرهنگ می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.
 سومین کنگره وزرا و کارمندان شهید به همت بسیج وزارتخانه ها و ادارات سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سعید اوحدی بنیاد شهید و امور ایثارگران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سعید اوحدی بنیاد شهید و امور ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سعید اوحدی بنیاد شهید و امور ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۸۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟

کارشناس اداره کل آرایشی، بهداشتی سازمان غذا و دارو با تأکید بر اهمیت استفاده از ضد آفتاب در محافظت از پوست، توجه به میزان SPF را فاکتوری مهم در انتخاب این محصول آرایشی و بهداشتی دانست.

دکتر سارا میرحقی ساعتچی با اشاره به اهمیت استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در محافظت از پوست نحوه انتخاب و استفاده صحیح از این محصولات آرایشی بهداشتی را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه ضد آفتاب به محصولاتی گفته می‌شود که از پوست انسان در برابر اشعه نور خورشید محافظت می‌کنند، گفت: یکی از فاکتور‌های مهم در انتخاب ضدآفتاب SPF است، که میزان محافظت از پوست در برابر سوختگی و التهاب ناشی از آفتاب را نشان می‌دهد.

میرحقی ساعتچی افزود: برای انتخاب ضد آفتاب با SPF مناسب پوست می‌توان از پزشک یا داروساز مشورت گرفت.

وی در ادامه نحوه استفاده صحیح از کرم‌های ضد آفتاب را تشریح کرد و گفت: ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پیش از قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید باید ضدآفتاب استفاده کرد تا محافظت کافی روی پوست ایجاد شود. همچنین در صورت عرق کردن و شستن صورت بهتر است مصرف محصول تکرار شود.

دیگر خبرها

  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • خصوصیات شهید مطهری باید برای معلمین الگو باشد
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک