Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملی‌پوش دوومیدانی گفت: متأسفانه در چهار سال اخیر دوومیدانی بسیار آسیب دید و خیلی از ملی‌پوشان تیم ملی بزرگسالان خداحافظی کردند.

مریم طوسی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره وضعیت دوومیدانی در چهار سال گذشته و انتخابات پیش روی این فدراسیون گفت: متأسفانه در چهار سال اخیر دوومیدانی بسیار آسیب دید و خیلی از ملی‌پوشان تیم ملی بزرگسالان خداحافظی کردند و بقیه ورزشکاران که حضور دارند، بلاتکلیف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی بود که ما پیش از این چهار سال پیشرفت خیلی خوبی داشتیم اما متأسفانه مدیریت ناکارآمد و عدم توجه به ورزشکاران باعث بی‌انگیزگی و رکود این رشته ورزشی شد.

ملی‌پوش دوومیدانی ایران گفت: من چهار سال است که هیچ هزینه‌ای از فدراسیون دریافت نکردم و تمام هزینه‌هایم به صورت شخصی بود. فکر می‌کنم مابقی ورزشکاران هم به همین صورت بودند. شرایطی برای ما پیش آمده بود که مربی نداشتیم و به همین خاطر من یک مقطعی کلاً دوومیدانی را کنار گذاشتم. در سال گذشته با یکی از دوومیدانی‌کاران که قهرمان جهان شده بود صحبت می‌کردم و موفقیت‌هایش را به او تبریک گفتم. وقتی که متوجه شد من ورزش دوومیدانی را کنار گذاشته‌ام، تشویقم کرد تا دوباره شروع کنم. به همین خاطر راهی قبرس شدم و چندین ماه تمرین کردم. قبل از عید در مسابقات استانبول شرکت کردم که متأسفانه به شیوع کرونا خوردیم و همه برنامه‌ریزی‌ها مختل شد.

طوسی با اشاره به انتخابات پیش روی فدراسیون دوومیدانی گفت: یکی از نیازهای اصلی ما حضور مربیانی است که به علم روز دنیا مسلط باشند و بتوانند ما را به مرحله آمادگی برسانند. در مدتی که مبینی سرپرستی فدراسیون دوومیدانی را برعهده گرفته است، من بعد از چند سال به این فدراسیون آمدم. البته که هنوز از نظر مالی مشکلاتی وجود دارد اما امیدواری و انگیزه به ما داده‌اند که ورزشکاران را حمایت می‌کنند. امیدوارم رئیس آینده دوومیدانی هم چنین تفکری داشته باشد. به هر حال رئیس فدراسیون حکم پدر خانواده را دارد و باید پیگیر امور همه ورزشکاران این رشته باشد.

ملی‌پوش دوومیدانی ایران عنوان کرد: متأسفانه به دلیل عملکرد نامطلوب در چند سال گذشته خیلی از آقایان و بانوان، دوومیدانی را کنار گذاشتند در حالی‌ که آنها می‌توانستند افتخارات خوبی کسب کنند. برای همه ما ورزشکاران دوومیدانی، کسب منبع درآمد اهمیت خیلی بالایی دارد، به این خاطر که در کنار این رشته نمی‌توان به فعالیت دیگری مشغول شد. بنابراین با توجه به پرهزینه بودن این ورزش، کسب درآمد واقعاً اهمیت زیادی در تداوم آن دارد. ما ورزشکاران زیادی داشتیم که می‌توانستند افتخارات خوبی کسب کنند اما نبود زیرساخت‌ها، آنها را از این ورزش فراری داد.

وی گفت: در سال‌های گذشته تمرکز فدراسیون بیشتر روی تیم‌های ملی نوجوانان و نونهالان بود. در صورتی که آنها مسابقات مخصوص به خودشان را دارند و در رقابت‌های آسیایی و جایزه بزرگ باید تیم ملی بزرگسالان حضور داشته باشد. این مستلزم یک برنامه‌ریزی از قبل تعیین شده است. در حال حاضر در سطح آسیا، دوومیدانی‌کاران قدرتمندی به میدان آمده‌اند که رقابت با آنها خیلی سخت است. امیدوارم وزارت ورزش نگاه ویژه‌ای به دوومیدانی داشته باشد. به هر حال این رشته، مادر همه رشته‌های ورزشی است و نیاز به حمایت دو چندان دارد.

طوسی در مورد وضعیت بانوان دوومیدانی عنوان کرد: بانوان ما توانایی کسب سهمیه را دارند و موضوع دور از دسترسی نیست اما این موضوع مستلزم داشتن مربی خوب و حداقل امکانات است. اگر این موارد فراهم شود، قطعاً می‌توان در آینده به وضعیت بانوان دوومیدانی امیدوار بود.

انتهای پیام/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: مریم طوسی فدراسیون دوومیدانی دوومیدانی انتخابات فدراسیون دوومیدانی چهار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۸۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی انتخاب شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی قاسمعلی فیروزی را به عنوان مدیر تیم‌های ملی منصوب کرد.

پیش از این، هادی سپهرزاد قهرمان پیشین دوومیدانی به عنوان مدیر تیم‌های ملی در فدراسیون فعالیت داشت.

این انتصاب در حالی صورت گرفته است که دوومیدانی کاران کشورمان حضور در مسابقات مختلف بین‌المللی جهت کسب سهمیه المپیک را در برنامه‌های پیش روی خود دارند.

کد خبر 6091972

دیگر خبرها

  • قول باشگاه فولاد ‌خوزستان برای تشکیل تیم قایقرانی
  • سپهرزاد: کنار گذاشتن من بدون اطلاع قبلی زیبنده دوومیدانی نیست/ حسین رسولی از بی توجهی‌ها دلخور است
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم
  • واکنش سرپرست دوومیدانی به بدهی‌ها/ بدهکار نباشیم، فدراسیون نیستیم
  • سرپرست فدراسیون دوومیدانی: من و وزارت نظری در مورد انتخابات نداریم/ معتمدی: انتخابات کمیسیون ورزشکاران باطل شد+ فیلم
  • مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی انتخاب شد
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است