Web Analytics Made Easy - Statcounter

چاوشان با ابراز نگرانی از روند کند اجرای پروژه مجتمع آموزشی آستان قدس در این استان، گفت: هم اکنون ۱۷۵ پروژه نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با مشارکت خیرین در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمود چاوشان» صبح امروز (یکم شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: رسالت و وظایف اصلی اداره کل نوسازی مدارس در بحث مطالعه و طراحی، ساخت و توسعه، مقاوم سازی، تامین تجهیزات، استانداردسازی گرمایشی و جذب مشارکت های مردمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

۴۸ درصد مدارس خراسان جنوبی نیازمند مقاوم‌سازی است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره وجود سه هزار آموزشگاه در سطح استان، گفت: در حال حاضر ۱۳درصد مدارس استان تخریبی و ۴۸ درصد هم نیازمند مقاوم سازی و بهسازی است.

 

چاوشان با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی استان به ازای هر دانش آموز ۷.۲۳ متر مربع است که نسبت به میانگین سرانه کشوری بالاتر است، افزود: اما استان خراسان جنوبی با استاندارد فضای آموزشی که ۸.۳۰ مترمربع است حدود  یک متر فاصله دارد.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۷۵پروژه عمرانی با ۵۰۸ کلاس درس با زیربنای بیش از ۷۳ هزار متر مربع در حال ساخت است، ادامه داد: از این تعداد ۱۵۵پروژه مشارکتی و ۲۰ پروژه غیرمشارکتی است که برای تکمیل به ۲۱۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

بحران فضای آموزشی در خراسان‌جنوبی/۳۶۰ کلاس درس دونوبته است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در پروژه‌های مشارکتی حداقل ۳۰ درصد اعتبار توسط خیرین تأمین می‌شود، گفت: در حال حاضر ۳۶۰ کلاس درس در سایت مساکن مهر سطح استان کمبود داریم که از این تعداد ۲۴۰ مورد مربوط به مساکن مهر شهرستان بیرجند و ۱۲۰ کلاس درس هم مربوط به مساکن مهر دیگر شهرستان ها است.

 

چاوشان از وجود ۳۶۰ کلاس درس دونوبته در استان خبر داد و افزود: همچنین در شهرک های اقماری مانند حاجی آباد، امیرآباد، چهکند، شکراب، دستگرد، رقویه، منظریه و علی‌آباد نیز ۶۳ کلاس درس مورد نیاز است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۵۸ کلاس درس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در استان وجود دارد که با تفاهم‌نامه‌ای که بین نوسازی مدارس، بنیاد برکت و استانداری خراسان جنوبی انجام شده است و با اجرای این مهم ۵۸ کلاس درس کانکسی از چرخه فضاهای آموزشی استان خراسان جنوبی حذف خواهد شد.

 

جهش در استاندارسازی گرمایشی مدارس استان

وی با اشاره به اینکه سال ۹۸ را می‌توان به عنوان سال نهضت گرمایشی مدارس استان نام برد زیرا هزار و ۸۶ کلاس درس استان به سیستم گرمایش مرکزی مجهز شدند، عنوان کرد: از هزار و ۶۷ کلاس درس فاقد سیستم مرکزی با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته از ابتدای امسال تجهیز سیستم گرمایشی در ۲۴۸ مدرسه اجرا شده و تا مهرماه آماده بهره برداری است.

 

چاوشان از تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار گرمایشی از محل اعتبار ملی به استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: با این اعتبار طرح های استانداردسازی گرمایشی در ۵۰۰ کلاس درس سطح استان انجام خواهد شد.

 

مجتمع آموزشی حیات طیبه بیرجند تا پایان مهرماه به بهره برداری می رسد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در خصوص مجتمع آموزشی حیات طیبه شهرستان بیرجند گفت: این مجتمع با زیربنای ۱۰ هزار متر مربع دارای ۴۰ کلاس درس است که یک هزار و ۵۰۰ دانش آموزان از آن بهره مند می‌شوند و هم اکنون پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصدی دارد که تا پایان مهرماه این پروژه به بهره برداری می رسد.

 

وی با بیان اینکه مجتمع حیات طیبه شهرستان قاین نیز با سه هزار و ۶۰۰ مترمربع زیربنا دارای ۱۲ کلاس درس است، افزود: این پروژه نیازمند ۶ میلیارد تومان اعتبار است تا برای مهرماه آماده بهره برداری شود.

 

نگرانی از روند اجرای مجتمع آموزشی آستان قدس در خراسان جنوبی

چاوشان با اشاره به اینکه مجتمع آموزشی آستان قدس رضوی از دیگر پروژه های بزرگ استان است که با ۳۶ کلاس درس و بیش از هشت هزار مترمربع زیربنا با مشارکت آستان قدس رضوی در حال احداث است، گفت: عملیات اجرایی فاز یک این مجتمع عظیم آموزشی با ۱۸ کلاس درس از فروردین ماه امسال آغاز شده است و متاسفانه تاکنون روند اجرای پروژه سرعت خوبی ندارد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با ابراز نگرانی از روند کند اجرای پروژه مجتمع آموزشی آستان قدس در این استان، افزود: جهش قیمت ها، ضعف نظارت و ناتوانی پیمانکار از دلایل کندی اجرای این پروژه آموزشی است که امیدواریم با پیگیری و انجام مکاتبات بتوانیم به این پروژه سرعت دهیم.

 

اجرای طرح «آجر به آجر» برای توسعه مشارک مردم در مدرسه‌سازی

وی با تاکید بر اینکه تعهد خیرین مدرسه ساز برای سال جاری ۳۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است، عنوان کرد: خوشبختانه از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ میلیارد تومان جذب مشارکت خیران مدرسه ساز را در استان خراسان جنوبی داشته ایم.

 

چاوشان از اجرای بسته طرح تحولی «آجر به آجر» با هدف ساخت و تجهیز مدارس با مشارکت آحاد مردم و نهادینه شدن فرهنگ کار خیر و مدرسه‌سازی خبر داد و گفت: این طرح به منظور زمینه سازی برای مشارکت افراد خیر با هر سطح از توان مالی، در مدرسه‌سازی آغاز شده و در قالب آن آحاد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای می‌توانند حتی با اهدای هزینه خرید یک آجر، در مدرسه‌سازی سهیم شوند.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی تصریح کرد: در این طرح تحولی و نوآورانه افراد به صورت جمعی می‌توانند هر کدام بخشی از ساخت مدرسه را تقبل کنند یا به حداقل ۳۰ درصد برسانند تا مشارکت ۷۰ درصدی دولت را در ادامه داشته باشد.

 

وی در پایان به روش های مشارکت آحاد مردم در امر مقدس مدرسه سازی اشاره کرد و گفت: برای این منظور می‌توانید کمک های نقدی خود را از طریق شماره حساب ۶۹۶۵۵۶۷۶/۶۴ به حساب مجتمع خیرین مدرسه سازی استان خراسان جنوبی و یا از طریق سامانه پرداخت آنلاین #۱۲۱۴*۳*۷۴۱*  را واریز کنند.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمبود مدرسه طرح آجر به آجر استانداردسازی گرمایشی مدارس کانکسی پروژه های عمرانی توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی تجهیز مدارس خراسان جنوبی مجتمع آموزشی آستان قدس استان خراسان جنوبی مدیرکل نوسازی میلیارد تومان بهره برداری مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۹۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ ناصر فتحی مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به منظور بهره مندی از انرژی پاک و تجدید پذیر به همت خیر مدرسه ساز حاج حمیدرضا سلامتیان در مدرسه اتیسم مهرآفرین ناحیه ۴ اصفهان آغاز شد.
ناصر فتحی هزینه اجرای این طرح را حدود ۴ میلیارد تومان دانست و افزود: در استان اصفهان تفاهم نامه تجهیز ۱۵ مدرسه به نیروگاه خورشیدی به همت خیران امضا شده و در صدد هستیم که تا پایان سال اجرای زیر ساخت‌های آن در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل دفتر فنی سازمان نوسازی مدارس کشور نیز درخصوص تجهیز مدارس به نیروگاه‌های خورشیدی گفت: در حال حاضر ۵۶ طرح ساخت نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور به همت خیران مدرسه‌ساز در حال اجراست.
سید محمد واعظی نژاد افزود: این نیروگاه‌ها در حال انعقاد قرارداد یا اجرا است که دو تا سه ماه آینده وارد مدار می‌شوند.
وی گفت: تفاهم نامه همکاری میان سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتبا)، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در خردادماه سال ۱۴۰۲ به مدت ۵ سال منعقد شده است.
سید محمد واعظی نژاد افزود: براساس این تفاهم‌نامه نیروگاه‌های خورشیدی انشعابی با ظرفیت حداکثر ۲۰۰ کیلووات وغیرانشعابی تا ظرفیت ۳ مگاوات در مدارس منتخب کشور با سرمایه گذاری خیران برای انتفاع مدارس ساخته می‌شود.
وی ادامه داد: ساخت این نیروگاه‌ها ضمن ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار و صرفه جویی در هزینه‌های مدارس سبب افزایش خودآگاهی دانش آموزان از مزایای استفاده از انرژی‌های پاک برای کشور و حفظ محیط زیست با جلوگیری از به کارگیری سوخت‌های فسیلی در مدارس می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین