Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بهروز اکرمی» روز شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی در اراک، افزود:  فرمانداران، بخشداران و دهیاران باید در راستای رعایت کامل دستورات بهداشتی در عزاداری‌ها  توجه لازم را به کار گیرند و مراقبت کنند.

وی بیان کرد: برخی گزارش‌ها در روزهای اخیر از برپایی آیین‌های عزاداری درچند امامزادگان استان مرکزی ارایه شده که این موراد باید پیگیری شود و مسئولیت آن با  اداره کل اوقاف و امور خیریه است چرا که مطابق مصوبه ملی ستاد مقابله با کرونا، برگزاری هر نوع آیین عزاداری در فضاهای سرپوشیده ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: گروه‌های بازرسی استان باید روزانه گزارشی خود را  از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیات‌های مذهبی به استانداری اعلام کنند.

اکرمی با اشاره به تعطیلات سه روزه پیش رو،  تصریح کرد: مردم باید از سفرهای غیرضروری در این ایام خودداری کنند.

وی اظهار داشت: عزاداری برای امام حسین (ع) عبادتی دلچسب  است اما همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم تاکید ویژه کرده عزاداران و هیات‌های مذهبی باید پروتکل‌های بهداشتی را با دقت رعایت کنند و در این راستا هیچ‌گونه سلیقه  و اجتهاد شخصی معیار نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: برپایی کلاس‌های آموزشی زبان در استان ممنوع شده اما گزارش‌ها حاکی از دایر بودن برخی کلاس‌ها است که باید بررسی لازم در این خصوص صورت گیرد و اگر قرار به تعطیلی است همه باید تعطیل باشند.

اکرمی عنوان کرد: در همه هیات‌های مذهبی همیار پلیس وجود دارد و این افراد باید در حوزه پروتکل‌های بهداشتی نیز همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند و از این ظرفیت در این راستا نهایت بهره‌گیری صورت گیرد.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید تمهیدات لازم در خصوص تامین واکسن مورد نیاز آنفلوآنزا را در استان مرکزی به کار گیرد تا مشکلی در این خصوص برای گروه‌های هدف ایجاد نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: در ۱۰ روز اخیر به‌طور میانگین روزانه ۱۱۱ نفر در این استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و روزانه سه و هفت دهم از این بیماران جان خود را از دست داده‌اند.

اکرمی گفت: در تیرماه امسال ۸۶ نفر در این استان به ویروس کرونا مبتلا شدند اما این آمار در مردادماه به ۱۰۰ نفر رسید و شمار فوت شدگان نیز از ۵۰ نفر در تیرماه به ۱۱۲ نفر در مردادماه رسیده که بیش از ۲ برابر افزایش یافته است و این جای نگرانی دارد و امید می‌رود با توجه مردم و اعمال برنامه‌های صحیح و سختگیرانه روند این بیماری و کشته‌شدگان ناشی از آن در شهریورماه کاهش یابد.

وی تصریح کرد: مطابق مصوبات ستاد کرونا  هرگونه تجمع نیز آرمستان‌ها ممنوع است و امید است تمکین این دستور  نیز از سوی فرمانداران و مسئولان آرمستان‌ها به صورت ویژه رصد شود.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی ماه محرم و کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی ماه محرم و کرونا ویروس کرونا اراک استان مرکزی ماه محرم و کرونا استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معترضان به جنگ غزه ساختمان هامیلتون دانشگاه کلمبیا را تصرف کردند

آفتاب‌‌نیوز :

تصرف سالن هامیلتون پس از آن انجام شد که مدیران دانشگاه کلمبیا صدور احکام تعلیق دانشجویانی که حاضر به برچیدن چادر‌های تحصنشان در محوطه دانشگاه نشدند را آغاز کرد.

دانشجویان معترض به مدیریت جنگ غزه دوشنبه شب به وقت محلی چادر‌های تحصن خود را به درون ساختمان هامیلتون منتقل کردند.

ساختمان هامیلتون، همان ساختمانی است که دانشجویان دانشگاه کلمبیا در سال ۱۹۶۸ در اعتراض به جنگ ویتنام در آن تحصن کرده بودند.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • استان مرکزی چه بهره‌ای از بارش‌های بهاره برد؟
  • معترضان به جنگ غزه ساختمان هامیلتون دانشگاه کلمبیا را تصرف کردند
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • چادر زدن حامیان فلسطین در آمریکا + فیلم