Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@08:52:33 GMT

ورود به کانون گردشگری غار یخی چما کوهرنگ ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۹۵۶۲

ورود به کانون گردشگری غار یخی چما کوهرنگ ممنوع شد

بهنام چراغ‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با توجه به گرمی هوا، کاهش قطر یخ‌ها و ذوب شدن برف‌ها خطر شکستگی و ریزش بخش‌هایی از پخچال دائمی و طبیعی غاز یخحی چما وجود دارد.

وی افزود: اطلاع‌رسانی لازم در خصوص ممنوعیت ورود به کانون گردشگری غار یخی چما انجام و تابلوهای هشداردهنده و اخطاردهنده در این مکان نصب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراغ‌پور تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن، هم‌کانون سایر کانون‌ها، مناطق و جاذبه‌های گردشگری شهرستان کوهرنگ نیز تعطیل و هرگونه خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران در آن‌ها ممنوع است.

وی با اشاره به وجود یخچال‌های طبیعی دیگر مانند هفت‌تنان و زردکوه در شهرستان کوهرنگ یادآور شد: صعود به این قله‌ها فقط از سوی کوه‌نوردان با تجهیزات تخصصی انجام می‌شود.

چراغ‌پور با اشاره به ریزش بخش‌هایی از یخچال طبیعی غار یخی چما در سال‌های گذشته و کشته و زخمی شدن تعدادی از هم‌وطنان اظهار داشت: هم‌اکنون وضعیت این یخچال طبیعی بسیار خطرناک و امکان تکرار حوادث تلخ و ناگوار در آن زیاد است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: گردشگران از حضور در مجاورت یخچال‌های طبیعی این استان خودداری کنند.

فرجام سمیعی تاکید کرد: با توجه به کاهش کاهش ضخامت یخچال‌های طبیعی و احتمالی ریزش آن‌ها، مسافران و گردشگران در استان برای داشتن سفری ایمن در طبیعت همراه با کم شدن میزان خطرات احتمالی از ورود به آن‌ها خودداری و پرهیز کنند.

سمیعی تصریح کرد: تمامی این موارد هشداری در قالب ۲ تابلو آماده و در محل غار یخی چما شهرستان کوهرنگ نصب شده است.

به گزارش ایرنا، به‌دنبال خشک‌سالی‌های اخیر، ذوب برف‌ها و گرمای  هوا، احتمال شکسته شدن یخ و برف و ریزش غار یخی چما وجود دارد.

غار یخی چما در مجاورت روستای شیخ‌علیخان شهرستان کوهرنگ و در فاصله ۱۱۳ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برچسب‌ها کوهرنگ ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری جهانگردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوهرنگ ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری جهانگردی کوهرنگ ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری جهانگردی شهرستان کوهرنگ غار یخی چما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۹۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | آخرین وضعیت ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود | چند بازرس مجازند در ایران باشند؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است. ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم.

وی افزود: همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفتگو و تعامل هستیم. از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود.

اسلامی تاکید کرد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست. گروسی دیدارهایی در ایران دیدارهایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مطمئنیم این گفتگو کمک می کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط مان را با آژانس تقویت بکنیم.
اسلامی تاکید کرد: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز هستند برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند.

کد خبر 848651 منبع: فارس برچسب‌ها رافائل گروسی هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محمد اسلامی - رئیس سازمان انرژی اتمی خبر ویژه

دیگر خبرها

  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | آخرین وضعیت ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود | چند بازرس مجازند در ایران باشند؟
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه در لرستان
  • احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه