Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با نصب دستگاه تصفیه شیمیایی روغن ترانسفورماتور در نیروگاه نکا، ایران برای نخستین بار در میان پنج کشور دارای این فناوری قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نکا، به نقل از روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی؛ با ساخت و نصب دستگاه تصفیه شیمیایی روغن ترانسفور ماتور در نیروگاه‌ شهیدسلیمی نکا، ایران در میان پنج کشور دارنده این فناوری در جهان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از 40 درصد ترانسفورماتورهای دنیا که دارای عمری بین 25 تا 30 سال هستند نیاز به تعویض روغن دارند که این اقدام دارای مسائل متعددی از جمله آلودگی‌های زیست‌محیطی و نحوه دپوی روغن تعویض شده است، اما این دستگاه‌ قادر است روغن را پس از تصفیه به شرایط اولیه بازگرداند.

گفت‌وگو| سرمایه گذاری مشترک وزارت نفت و وزارت نیرو برای نیروگاه‌سازیسرمایه‌گذاری 70میلیون‌دلاری در نیروگاه بادی «میل نادر» سیستان/ بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه در شهریور ماه‌

کاهش اسیدیته، بهبود کشش بین‌سطحی روغن و از بین بردن آلودگی روغن‌های ترانسفورماتور از جمله مزایای این دستگاه ساخته شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان کشورمان بوده که قابلیت تصفیه شیمیایی شش هزار لیتر روغن در ساعت را دارد.

نیروگاه‌ نکا دارای چهار ترانس اصلی و یک ترانسفورماتور جایگزین بوده که  تعویض روغن ترانس های مجموعه نیازمند 50 میلیاردتومان اعتبار بود که با استفاده از چنین روشی این مهم با صرف هزینه‌ ای حدود 3.5 میلیارد تومان انجام‌ خواهد شد.

انتهای پیام/681/س

R41358/P/S6,74/CT12 بیشتر بخوانید... گفت‌وگو| سرمایه گذاری مشترک وزارت نفت و وزارت نیرو برای نیروگاه‌سازی سرمایه‌گذاری ۷۰میلیون‌دلاری در نیروگاه بادی «میل نادر» سیستان/ بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه در شهریور ماه‌ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گفت‌وگو| سرمایه گذاری مشترک وزارت نفت و وزارت نیرو برای نیروگاه‌سازی سرمایه‌گذاری ۷۰میلیون‌دلاری در نیروگاه بادی «میل نادر» سیستان/ بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه در شهریور ماه‌ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ استانداری البرز هزینه یکساله نوزادان ۶ قلوهای کرجی را تقبل کرد ۲ تصادف خونین در محور سبزوار - جوین/ ۱۳ نفر کشته و ۱۱ نفر مصدوم شدند ۳ سمنان| پشت صحنه سریال فاخر "سلمان فارسی" به روایت تصاویر ۴ فرمانده هوانیروز ارتش: اورژانس هوایی هوانیروز در ۱۷ استان مستقر شد / هوانیروز ارتش به رفع محرومیت ورود کرد ۵ ماموستا رستمی: امام حسین(ع) اسوه اخلاق، کرامت، سخاوت و الگوی جامعه بشریت است ۶ احتمال ریزش غار یخی کوهرنگ; گردشگران از حضور در مجاورت یخچال‌های طبیعی خودداری کنند ۷ جزئیات بازداشت گسترده اعضای شورای‌شهر و مدیران سابق شهرداری ساری/ متهمان "پرونده سلمانشهر" دستگیر شدند ۸ کوهنورد ایرانی پرچم "یا حسین(ع)" را بر فراز بلندترین قله کشور عراق به اهتزاز درآورد مهمترین اخبار استانها جزئیات جدید از شلیک گارد ساحلی امارات به لنج صیادان ایرانی / لنج در آب‌های بین‌المللی بود / ‌اماراتی‌ها ‌محل اصابت گلوله‌ها را بتونه‌کاری ‌کردند‌‌ گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از صحنه‌های تلخ محله رودخانه بازار قزوین / استعمال دخانیات در روز روشن‌ گزارش| سردرگمی مردم در تلاطم این روزهای بورس؛ وقتی تازه‌واردها نظم بازار سرمایه را به هم می‌ریزند آیت‌‌الله یزدی: عزاداری ‌اباعبدالله الحسین(ع‌) ‌به‌راحتی تعطیل‌شدنی نیست/ اجتماع عزاداران ‌به بهترین نحو ممکن برگزار شود مهمترین اخبار تسنیم روحانی: برگزاری پرشور مراسم عزاداری محرم آزمونی برای همه است/ دستور به وزیر ارتباطات برای ارائه پهنای باند غریب‌آبادی: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این هفته به تهران می‌آید/گروسی: دوشنبه به ایران می‌روم گفتگو|پیامدهای عادی‌سازی روابط ابوظبی و تل‌‌آویو/ احتمال شروع مخالفت‌های داخلی مردمی در امارات جزئیات جدید از شلیک گارد ساحلی امارات به لنج صیادان ایرانی / لنج در آب‌های بین‌المللی بود / ‌اماراتی‌ها ‌محل اصابت گلوله‌ها را بتونه‌کاری ‌کردند‌‌ متن طرح دوفوریتی نمایندگان برای خروج خودکار از برجام با فعال‌شدن مکانیسم ماشه درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تصفیه شیمیایی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق

طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، استاندار مازندران دیروز جمعه در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه شهید سلیمی نکا پس از تماس تلفنی با وزیر نیرو گفت: طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق وابسته به نیروگاه شهید سلیمی نکا با جدیت در دست ساخت بوده و دولت برای تکمیل آن مصمم است. ‎

یوسف نوری افزود: با پیگیری‌های انجام شده از سوی وزیر نیرو، معاون وزیر نیرو و دیگر مسئولان عالی رتبه کشور طرح نیروگاه شهید سلیمی نکا با هدف رفع مشکلات برق منطقه مورد پیگیری قرار گرفته و این طرح حیاتی در مازندران به شدت در حال پیشرفت است.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه پسروی آب دریای خزر یکی از مشکلات تامین برق در مازندران بوده است که برای رفع آن می‌بایست تدابیری در این راستا اندیشیده شود، اظهار داشت: نیروگاه نکا به دلیل قدمت بالا و با توجه به پسروی آب دریای خزر و تجهیز و نوسازی این طرح عظمیم جوابگوی نیاز منطقه نبوده است.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با چهار واحد بخار به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با تامین بیش از چهار درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

 

حمزه پور و گزارشی از این بازدید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است