Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:27:54 GMT

پنج میلیون لیتر محلول ضدعفونی رایگان در مشهد توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۰۹۹۷

پنج میلیون لیتر محلول ضدعفونی رایگان در مشهد توزیع شد

به گزارش روز شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر هادی منوری افزود: از بهمن ماه پارسال همزمان با شیوع ویروس کرونا تاکنون پژوهشگران و محققان در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری سلامت مشهد با همت و تلاش مضاعف در مسیر تأمین محصولات و ملزومات حفاظتی حوزه بهداشت و درمان گام برداشتند.
وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی مشهد جزو اولین شرکت‌های فناوری بودندکه تولید محلول‌های ضدعفونی‌کننده را بر پایه الکل با ظرفیت تولید روزانه ۲ هزار عدد محلول ۵۰۰ سی‌سی آغاز کردند، ادامه داد: این کار با فعالیت و همکاری چهار شرکت فناور و دانش‌بنیان از ۶ ماه قبل آغاز شد و ظرفیت تولید مواد ضدعفونی بر پایه الکل شامل ژل یا محلول‌های آنتی‌سپتیک در اوایل فروردین ماه امسال به بیش از ۷۵ هزار عدد محلول۵۰۰ سی‌سی رسید که این میزان به‌دلیل عدم تأمین مداوم و منظم مواد اولیه همچون الکل در ماه‌های بعد کمتر بود و فرآیند تولید با سرعت کمتری ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر مرکز رشد فناوری‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با وجود کمبود شدید الکل در ایام پایانی پارسال از نیمه دوم اسفند ماه با تلاش دو شرکت دانش‌بنیان دو محصول ضدعفونی‌کننده بر پایه غیرالکلی وارد مرحله تولید شد که با کمک واحدهای درمانی و عملیاتی مقابله با کرونا از قبیل بسیج و دیگر ارگان‌ها توزیع روزانه تا سقف ۳۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده رایگان را در میان عموم مردم به‌ویژه ساکنان مناطق محروم و حاشیه شهر و نیز مراکز بهداشتی و درمانی داشتیم که این امر تا حد بسیار التهاب بازار را کاهش داد.
دکتر منوری افزود: در حوزه تولید ماسک هم دو شرکت دانش‌بنیان اقدام به تولید ماسک‌های سه لایه پزشکی و ماسک‌های پارچه‌ای دو لایه به میزان روزانه بیش از ۵۰ هزار عدد از هر نوع همت گماردند.
وی در خصوص طرح‌های پیش‌رو و در حال اجرا در پارک علم و فناوری سلامت مشهد که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور اجرا می‌شود ادامه داد: از جمله طرح‌های شاخص دانش‌بنیان در مبارزه با کرونا می‌توان به طراحی و تولید ماسک‌های ان ۹۵ با فیلترهای قابل تعویض و چند بار مصرف در راستای کاهش هزینه مصرف‌کننده، فرمولاسیون و تولید مواد ضدعفونی‌کننده بدون الکل بر پایه آب و سازگار با پوست و طراحی و تولید سامانه‌های کنترل علائم حیاتی بیمار از راه دور مانند نبض، درجه حرارت بدن، اکسیژن خون شریانی و با هدف کاهش بار ورودی مراجعان به بیمارستان‌ها اشاره کرد.

مدیر مرکز رشد فناوری‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امیدواریم با همکاری و همراهی معاونت‌های درمان و  غذا و دارو وزارت متبوع  در صدور مجوزها که مسیر دشوار و طولانی است بتوان این راه را کوتاه‌تر نمود.
وی با بیان اینکه مرکز رشد فناوری دارویی و مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده استقبال از طرح‌ها و ایده‌ها با موضوعات مختلف از جمله مبارزه با ویروس کروناست افزود: از علاقه‌مندان دعوت می‌کنیم در صورتی که طرح و ایده‌ جدید دارند با مراجعه به مرکز رشد ضمن معرفی کاربردها و تأثیرات طرح و ایده خود، از حمایت و پشتیبانی این مرکز برخوردار شوند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حدود ۱۰۰ شرکت فناور در مراکز رشد همکاری دارد که ۱۵ شرکت از این تعداد دانش‌بنیان بوده و سابقه خوبی در این زمینه دارند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیش از ۹ هزار دانشجو و ۲۳ هزار کارمند بهداشتی و درمانی و ۵۰ مرکز تحقیقاتی به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور به شمار می‌رود.

برچسب‌ها مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد علائم کرونا پروندهٔ خبری کرونا و تغییر خط تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد علائم کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد علائم کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد مرکز رشد فناوری ضدعفونی کننده دانش بنیان بر پایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم

 بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم،با پیگیری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، مرکز غیر مجاز مداخله گر در امور طب سنتی شناسایی و تمامی فعالیت‌های آن تعطیل شد.

 این مرکز نسبت به ارائه دارو‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی و غیر اصولی در امر درمان مداخله می‌کرد.

 همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و درمانی می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد