Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در پیامی به مناسبت روز پزشک، تاکید کرد: مجاهدت‌های سفیدپوشان جامعه پزشکی در مبارزه با کرونا جاودانه شد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی به مناسبت روز پزشک از تلاش‌های جهادی و ایثارگرانه جامعه پزشکی ایران و نیرو‌های مسلح در خدمت به بیماران کرونایی قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در پیام سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری آمده است: یکم شهریور ماه سالروز تولد حکیم و طبیب، عالیقدر ایرانی ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک و پنجم شهریور ماه زاد روز دانشمند نامدار ایرانی زکریای رازی روز داروساز نامیده شده است. این ایام و مناسبت‌ها به جامعه فرهیخته و خدوم پزشکی پران به ویژه پزشکان و داروسازان ارجمند و پرتلاش عرصه سلامت نیرو‌های مسلح مبارک باد.

در پیشینه الهام آفرین تمدن اسلامی و در مسیر پیشرفت و شکوفایی دانش بشری همواره نقش طبیبان گرانمایه ممتاز و تحول آفرین بوده است و آنچه این پیشتازی و نوآوری را در حافظه تاریخ مردمان این بوم کهن، ماندگار وبرجسته کرده است، روحیه خدمت گذاری بی منت و عالمانه طبیبان بوده است که هیچگاه الام ابناء بشر را بر نتابیده در خدمتگزاری توأم با کو امت و مهرورزی آنان فراگیر و گسترده بوده است

در طول سال‌های دفاع مقدس، حضور مخلصانه تیم‌های اضطراری پزشکی و خدمات گسترده آنان در بیمارستان‌های صحرایی و پست‌های اورژانس و شهادت و عروج ده‌ها طبیب قدسی در این طریق جاویدان، فصلی درخشان در صحیفه افتخارات جامعه پزشکی کشور است. این پیشینه نورانی در گستره عصر‌ها و نسل‌ها، ارتباط ناگسستنی جامعه پزشکی را با آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس فریاد زده و نشانی از جاودانگی و استمرار تعلق فکری آنان به مبانی و ارزش‌های انقلابی است که در حضور ایثارگرانه پزشکان و پرستاران و ارائه خدمات درمانی آنان به مجاهدان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی نیز تجلی یافته است.

در استمرار این مشی و جهاد نورانی و در پی بروز و شیوع همه خبری جهانی بیماری کرونا بار دیگر همگان نقش بی بدیل سپید پوشان جامعه پزشکی را در کاهش آلام و نجات جان انسان‌ها به نظاره نشستند. اما آنچه در این صحنه گسترده و تاریخی رخ نمایاند و همگان را به تقدیس و ستایش این مجاهدت‌های بزرگ رهنمون ساخت به دل خطر نشتافتن پزشکان عزیز و جان بر کف نهادن آنان برای هدیه حیات به همنوعان بود. قلم و بیان، ناتوان و عاجز است که در وصف بزرگ مردان و بزرگ زنان دانشمندی به نگارش بپردازد که با بذل سلامت و جان خویش و بوسیدن خلعت زیبای ایثار و شهادت، تا ابد در آسمان جامعه پزشکی کشور ماندگار و جاودانه شدند.

از روز‌های نخست شیوع بیماری کرونا در کشور عزیزمان ایران، به ویژه پس از ابلاغ تاریخی فرمان فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در اسفند ماه سال ۹۸ مبنی بر تشکیل قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیرو‌های مسلح با تجربه ارزشمند سال‌های دفاع مقدس و بهره مندی از روحیه جهادی پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان عزیز، بلادرنگ و بی وقفه به ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی پرداخته و تاکنون پذیرای بیش از ۲۰ هزار بیمار بستری و صد‌ها هزار بیمار سرپایی بوده اند و بطور مکرر با اعلام تیاز ستاد ملی مبارزه با گرونا، نسبت به استقرار سامانه‌های سیار و نقاهتگاه‌ها در جغرافیایی بسیار دورتر از محل بیمارستان اصلی نقش آفرینی کرده اند.

فرصت را مغتنم شمرده از تلاش‌های جهادی و ایثارگرانه پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان عزیز نیرو‌های مسلح و نقش بزرگ و مهم خانواده‌های ارجمند آنان در همراهی و همدلی در این عرصه مهم، صمیمانه تشکر و قدر دانی می‌نمایم و به روح بلند و ملکوتی پزشکان نظامی شهید مدافع سلامت دکتر فتح آبادی، دکتر موسوی خسروی، دکتر عزیزی زاویه، دکتر پارسا معین، دکتر پور معبتنا، دکتر نوروزی و خانم دکتر روشندل، درود فرستاده و علو درجات این شاهدان هماره جاوید را از درگاه حضرت احدیت مسئلت دارم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سرلشکر باقری ستادکل نیروهای مسلح بیماری کرونا ویروس کرونا روز پزشک نیرو های مسلح جامعه پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)، اظهار داشت: برای معلمان عزیز که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس در خصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتاً سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ماست، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را بر اساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تأثیرگذار داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلم طراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است
  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • سرلشکر باقری: وضعیت منطقه قبل و بعد از «وعده صادق» تغییر کرده است
  • تقدیر سرلشکر سلامی بابت پوشش رسانه‌ای وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما برای انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما جهت انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از عملکرد صداوسیما در قبال عملیات وعده صادق
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • همسایگان ایران مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح در حراست از خلیج فارس را می‌ستایند