Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@00:10:20 GMT

توافق تجاری انگلیس و اتحادیه اروپا بعید به نظر می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۱۷۸۸

توافق تجاری انگلیس و اتحادیه اروپا بعید به نظر می‌رسد

‍‍‍‍‍‍

مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد که توافق تجاری انگلیس پس از خروج از این اتحادیه (برگزیت) "بعید به نظر می رسد". - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بی بی سی، میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد که توافق تجاری انگلیس پس از خروج از این اتحادیه (برگزیت) "بعید به نظر می رسد".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میشل بارنیه پس از آخرین دور مذاکرات تأکید کرد که وی "ناامید" و "نگران" است.

در حالی که اختلافات دوطرف درباره سیاست های مربوط به شیلات و قوانین کمک های دولتی همچنان پابرجاست، دیوید فراست، همتای بارنیه در انگلیس، از "پیشرفت کمی" سخن گفت.

راه دراز انگلیس و اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافق تجاریانگلیس و اتحادیه اروپا مذاکرات مجدد درباره برگزیت را در پیش می‌گیرند

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که تمایل دارد تا ماه اکتبر به یک توافقنامه با انگلستان دست پیدا کند تا بتواند قبل از پایان دوره انتقال پسابرگزیت، این توافقنامه توسط پارلمان اروپا تأیید شود.

این دوره انتقال در تاریخ 31 دسامبر به پایان می رسد و اگر تا آن زمان توافقی بین دو طرف صورت نگیرد، انگلیس مجبور است با شرایط تجارت جهانی (سازمان تجارت جهانی) با اتحادیه اروپا تجارت کند.

این بدان معنی است که بیشتر کالاهای انگلیس تا زمانی که یک تجارت آزاد آماده شود، تحت تعرفه قرار می گیرند.

انگلیس اعلام کرده است در صورت عدم دستیابی به توافق تا مهلت دسامبر، مذاکرات را تمدید نخواهد کرد.

در بیانیه ای که پس از دور هفتم مذاکرات منتشر شد، فراست گفت اتحادیه اروپا با پافشاری بر مواضع خود پیشرفت در مذاکرات را سخت کرده است. وی گفت این اتحادیه بر این موضوع که اختلافات در مورد کمک های دولتی و موضوع شیلات باید قبل از انجام هر کار اساسی در هر زمینه دیگری از مذاکرات مانند کار روی متون حقوقی برطرف شود، پافشاری می کند.

بارنیه ماه گذشته در سخنانی تأکید کرد که بریتانیا "تمایلی به شکستن بن بست" مذاکرات در مورد شیلات و قوانین رقابت پس از برگزیت نشان نداده است.

انتهای پیام/

R1016170/P/S7,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط مذاکرات برگزیت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط مذاکرات برگزیت پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۶/۰۱؛کاهش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد ۲ ارائه کارت ملی برای خرید طلا و سکه الزامی شد/ رئیس اتحادیه طلا: خرید طلای بالای ۱۵ میلیون تومان فقط با کارت ملی ۳ عربستان پروژه ۱۰ میلیارد دلاری ساخت پالایشگاه در چین را معلق کرد ۴ مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان از مهرماه / ارائه تسهیلات خرید کالای منزل از هفته آینده ۵ براتی: بازگشت تحریمهای شورای امنیت فشار اقتصادی جدیدی به کشور وارد نخواهد کرد ۶ نوبخت: شرمنده مردم هستیم/ هنوز به طرح گشایش اقتصادی مدنظر رئیس‌جمهور ورود نکرده‌ایم ۷ قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی‌های بانکی امروز ۹۹/۰۶/۰۱|قیمت ارز در صرافی‌ها ثابت ماند/ دلار ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان ۸ روسیه با کنار زدن عربستان دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان شد مهمترین اخبار اقتصادی امروز در شورای عالی بورس چه گذشت؟ ۴تصمیم جدید برای تداوم رونق بورس با شیب ملایم/شاخص ریزش نداشت، اصلاح شد وقت‌کُشی ۵ ساله وزارت نیرو برای استفاده از یک ظرفیت قانونی/ نیروگاه هایی که در نوبت تبدیل هستند «اصل ۴۴؛ زشت یا زیبا؟»| میزگرد تسنیم: چرا خصوصی‌سازی در ایران شکست خورد؟ تشکیل پرونده تخلف برای ۲ وزیرِ سابق گزارش| سردرگمی مردم در تلاطم این روزهای بورس؛ وقتی تازه‌واردها نظم بازار سرمایه را به هم می‌ریزند مهمترین اخبار تسنیم چرا اروپایی‌ها با پیشنهاد آمریکا برای فعال‌شدن مکانیسم ماشه مخالف‌اند؟/ گفتگوی تسنیم با حمیدرضا آصفی روحانی: برگزاری پرشور مراسم عزاداری محرم آزمونی برای همه است/ دستور به وزیر ارتباطات برای ارائه پهنای باند غریب‌آبادی: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این هفته به تهران می‌آید/گروسی: دوشنبه به ایران می‌روم امروز در شورای عالی بورس چه گذشت؟ ۴تصمیم جدید برای تداوم رونق بورس با شیب ملایم/شاخص ریزش نداشت، اصلاح شد جدیدترین استفتاء از رهبر انقلاب دربارۀ تجمعات در شرایط کرونایی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت مذاکرات برگزیت اتحادیه اروپا قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۱۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز نوشت: اورسولا فون در لاین روز دوشنبه پس از دیدار با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «بر این باوریم که چین می‌تواند نقش مهمی در محدود کردن گسترش غیرمسئولانه موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی ایفا کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا همچنین خوستار برقراری آتش‌بس در درگیری میان رژیم اسرائیل و حماس شد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در کاخ الیزه با همتای چینی خود جین‌پینگ و فون در لاین در نشستی سه‌جانبه با محوریت روابط اروپا و چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تارنمای روزنامه گاردین پیشتر با اعلام آغاز این دیدار سه جانبه به نقل از فون درلاین نوشت: اتحادیه اروپا و چین به دنبال روابط حسنه بوده و با توجه به اهمیت جهانی چین، تعامل ما کلید تضمین احترام متقابل، پیشگیری از سوء تفاهم و یافتن راه حل چالش های جهانی است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری چین برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرده و این سفر با افزایش تنش‌های تجاری همزمان شده است.

بروکسل مشغول تحقیق از برخی صنایع چینی از جمله در زمینه صادرات وسائل نقلیه برقی است و پکن نیز اقدام مشابهی را در خصوص واردات مشروبات الکلی از فرانسه در دست دارد.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • توافق لوپتگی با وستهام
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • اختلال در عملیات دریای سرخ اتحادیه اروپا
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا