Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@12:39:01 GMT

اوپرت گنج ناشناخته استان سمنان

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۲۰۲۲

اوپرت گنج ناشناخته استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان با پیگیرهای مرتضی دهرویه سرپرست خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان و هماهنگی سید منصور عمادی مسئول روابط عمومی روزنامه پیام استان سمنان  و نماینده اهالی منطقه اوپرت با سه دستگاه ماشین آفرود که با تلاش اقای مراد خادم مدیر کل امور عشایری استان اماده شده بود به همراه جمعی از خبرنگاران و همچنین یزدانی رئیس اداره امور عشایری و مسئول روابط عمومی این اداره به سوی منطقه اوپرت حرکت کردیم بعد از گذشتن از چاشم و چندین روستا در میان کوهای فلک به سرکشیده در ضلع جنوبی قله نیزوا در منطقه ییلاقی ریز سر رسیدیم و صحبانه را مهمان اسماعیل پارسا یکی از دامداران بنام و سرشناس ایل سنگسر بودیم در منطقه ای که حال و هوای همگی ما بعد از مدت ها شهرنشینی و روزمره گی دگرگون کرد گله های متعددو نوع زندگی خانواده بزرگ اقای پارسا که کم کم اماده کوچ به جنوب شاهرود بودند برای اهالی رسانه بسیار جالب بود بعد از ان راهی منطقه اوپرت شدیم
دقیقا بین استان سمنان و مازندران منطقه‌ای با طبیعتی بکر و خیره کننده ،دیواری از کوه که مسیر حرکت ابرها را سد می‌کند و به آن دیوار اوپرت گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه‌ایی ییلاقی برای مردم محلی که دام‌های خود را به چرا ببرند. خانه‌های روستایی، دشت‌های زیبا ،کوه‌های پوشیده شده از علف، چمشه‌های جوشان با آب گوارا که در این منطقه به چشم می خورد از زیبایی های اوپرت می‌باشد.
اوپرت از آن مناطقی است که با دیدن تصاویرش ممکن است با خودتان بگویید وای چه بهشتی، کاش اینجا ایران بود و می توانستیم به آن سفر کنیم! خب اینجا ایران است، جایی بین سمنان و مازندران! بله اینجا ایران است  و پر از جاذبه‌هایی است که حتی روحمان هم از وجودشان خبر ندارد، جاهایی که هنوز بکرند بعد از دیدن این مناطق زیبا برای ناهار در این منطقه به منزل اقای رمضانی یکی از ساکنین این روستا رفته و در منزل ایشان گفتگویی را هم با مدیر کل امور عشایری استان انجام دادیم  خادم از فعالیت های این اداره از فعالیت ها و ۵۴ پروژهانتقال اب پایدار برای عشایر استان سخن گفت و ادامه داد خوشبختانه هیچ گزارشی از بیماری کرونا میان ایل عشایر استان تاکنون داده نشده است وی کم توقع بودن ،پرتلاش و تولید کننده بودن را از خصوصیات عشایر نام برد
اما اهالی اوپرت هم با ارسال طوماری با توجه با ساکن بودن بیش از ۵۰ خانوار خواستار تبدیل شدن به روستا را داشتند و همچنین درخواست ایجاد پل و انتقال اب  که مدیر کل دستورات لازم را برای حل برخی مشکلات صادر نمود
در پایان باید گفت استان سمنان یکی از بی نظیرترین استان های کشور در سطح اسیا و جهان می باشد که براحتی با فاصله زمانی سه ساعت می توان چهار فصل را در یک روز احساس کرد
کویر زیبای خوریان و شوراب سمنان ،  چشمه های متعدد به ویژه چشمه علی دامغان کوههای سربه فلک کشیده نیزوا و شاهوار ، معادن زیبا و غار نمک در گرمسار ،جنگل ابر ، چشمه روزیه، خطیرکوه و... خوشبختانه سراسر استان سمنان استعدادها و مناطق بکر زیادی نهفته است اما درباره گنج پنهان استان سمنان هر چه بگوییم کم گفته و فقط امیدواریم سفری به این منطقه زیبا داشته باشید برای اشنایی بیشتر نگاه شما همراهان و عزیزان را به شکار عکاسان دوست داشتنی و زحمتکش  سمنان جلب می کنیم.

46

کد خبر 1424467

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۲۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامبک تماشایی و گل‌های زیبا علیه پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، آلومینیوم اراک که مقابل پرسپولیس در نیمه اول با دو گل بازنده شده بود، در نیمه دوم شرایط بسیار بهتری داشت. تعویض‌هایی که مجتبی حسینی سرمربی اراکی‌ها داشت، باعث شد تا این تیم هجومی‌تر شود و در نهایت در دقایق پایانی بازی را به تساوی بکشاند.

اراکی‌ها در دقیقه 84 که حملات‌شان به اوج رسیده بود، توانستند گل اول را توسط مهدی لیموچی به زیبایی وارد دروازه حریف کنند و در وقت‌های اضافی نیمه دوم گل دوم را زدند. در پنجمین دقیقه از وقت‌های اضافی بازی شروین بزرگ یکی از بازیکنان تعویضی آلومینیوم بازی را با ضربه‌ای دقیق به تساوی کشاند.

نکته قابل توجه زیبایی گل‌های لیموچی و بزرگ بود؛ دو مهاجم باتجربه و تکنیکی آلومینیوم با شوت‌هایی دیدنی از فاصله‌ای نه چندان نزدیک توپ را به تور چسابدند و باعث شدند تا رفیعی گلر پرسپولیس فقط مسیر توپ را تماشا کند.

کامبک تماشایی آلومینیوم چند ثانیه مانده به سوت پایان باعث شد تا بازی به وقت‌های اضافه برود و اراکی‌ها در طول 90 دقیقه بازنده نباشند.

دیگر خبرها

  • تصاویری زیبا از علاقه توله خرس قطبی به مادرش
  • پرسپولیس چه زیبا باخت/ برد آلومینیوم اراک در تاریخ فوتبال کم‌نظیر بود
  • کردستان، مهد هنر نازک کاری
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری
  • کامبک تماشایی و گل‌های زیبا علیه پرسپولیس!
  • لذت یک روز تعطیل در دل طبیعت زیبا
  • ترکیب تیم مسعود شجاعی با یک بازیکن ناشناخته
  • نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی
  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار