Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تبریک روز پزشک به جامعه پزشکی گفت: پزشکان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا ثابت قدم ایستاده‌‌‌اند تا ثابت کنند هیچ چیز نمی‌تواند به تعهد حرفه‌ای و حس مسئولیت پذیری و انسان دوستی آنان خدشه ای وارد کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا زالی در پیامی فرا رسیدن یکم شهریورماه سالروز تولد ابن سینا و روز پزشک را تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیام آمده است: سالروز میلاد شیخ الرئیس ابن سینا که به عنوان روز پزشک نامگذاری شده، بهانه‌ای است برای قدردانی از انسان‌هایی که سال‌های متوالی برای کسب علم و دانش می‌کوشند تا از نگین درخشان موهبت الهی یعنی سلامت و تندرستی همنوعان خود محافظت کنند.

بدون شک جایگاه و منزلت حرفه پزشکی در جامعه، مرهون مجاهدت‌ها و تلاش پزشکانی است که همواره با تعهد به سوگند خود و عمل به مسئولیت اجتماعی خویش، نجات جان و مراقبت از سلامت انسان‌ها را در اولویت قرار داده و در تمام سختی‌ها و فراز و فرودها برای خدمتگزاری به مردم خالصانه گام برداشته‌اند.

این روزها که بیماری کرونا بر سلامت مردم سایه انداخته است، پزشکان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا ثابت قدم ایستاده و جان خود را سپر همنوعان قرار داده‌اند تا ثابت کنند هیچ چیز نمی‌تواند به تعهد حرفه‌ای و حس مسئولیت پذیری و انسان دوستی آنان خدشه ای وارد کند.

امروز در حالی روز پزشک را گرامی می‌داریم که ده‌ها نفر از پزشکان کشور، مخلصانه جان خود را در راه صیانت از جان هموطنان فدا کرده‌اند و عنوان پرافتخار شهید مدافع سلامت را به نام خویش پیوند زده‌اند.

اینجانب ضمن تقدیر از زحمات ارزشمند تمامی پزشکان، این روز خجسته را به خانواده بزرگ جامعه پزشکی کشور، به ویژه پزشکان و اعضای خانواده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که این روزها با تلاش شبانه روزی خود برای مداوای بیماران و تسکین آلام دردمندان، برگ زرین دیگری را در دفتر افتخارات دانشگاه ثبت کرده‌اند، تبریک و تهنیت عرض کرده و از خداوند متعال سلامت، بهروزی و موفقیت روز افزون آنان را خواستارم.

انتهای پیام/4148

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه شهید بهشتی پزشکان موهبت الهی محافظان روز پزشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است

محمدرضا خردمند در پاسخ به این که «عمده شکایات مردم به کدام اقدامات پزشکی مربوط است؟» اظهار کرد: در تمام جهان در رشته‌هایی که اعمال جراحی پرخطرتری وجود دارد احتمال صدمه به بیمار نیز بیشتر است و به دلیل پرریسک بودن اعمال جراحی در حوزه‌های زنان، ارتوپدی و جراحی، شکایات و محکومیت‌ها در این تخصص‌ها نیز بیشتر است اما در سال‌های اخیر بیشتر آسیب‌ها در حوزه زیبایی بوده و اکنون بیشترین شکایات مردمی در زمینه خدمات زیبایی و ترمیمی است.

مراکز زیرزمینی منشأ اصلی صدمه به زیبایی مردم

وی افزود: در حال حاضر مراکز زیبایی به دو دسته تقسیم شده‌اند؛ یک دسته از این مراکز توسط پزشکان تحصیل کرده که عضو سازمان نظام پزشکی و دارای مجوز مرکز تخصصی پوست و مو هستند اداره می‌شود و دسته دیگر توسط افرادی که فاقد تحصیلات و مجوزهای پزشکی هستند اداره و این خدمات زیبایی ارائه می‌شود که دسته دوم، یعنی مراکز فاقد مجوز و صلاحیت، منشأ اصلی صدمات فوق العاده زیادی هستند که به سلامت و زیبایی مردم وارد می‌شود.

عوارض اعمال زیبایی در بسیاری از موارد غیرقابل جبران است

خردمند با بیان اینکه جبران این صدمات بسیار مشکل و پرهزینه است؛ هشدار داد: صدمات ناشی از جراحی و انجام اقدامات زیبایی در مراکز زیرزمینی و فاقد مجوز و صلاحیت پزشکی، در بسیاری از موارد متأسفانه اصلاً قابل برگشت نیست.

وی با بیان اینکه عمده این اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی انجام می‌شود؛ بیان کرد: باید این مراکز بلافاصله پلمب و به مراجع قضایی معرفی شوند. دامپینگ یا قیمت شکنی، یعنی ارائه خدمات زیبایی با قیمت پایین‌تر از آنچه پزشکان دریافت می‌کنند؛ یکی از دلایلی است که مردم را به انجام جراحی‌ها و اقدامات زیبایی در این مراکز غیرمجاز سوق داده است.

پزشکان عمومی حق انجام جراحی زیبایی دارند؟

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در پاسخ به این که پزشکان عمومی حق انجام اعمال زیبایی را دارند؟: تصریح کرد: پزشکان عمومی بیش از ۹۰ درصد اورژانس‌های بیمارستان‌های کشور را اداره می‌کنند و بیماران در ابتدای ورود در اورژانس‌ها معمولا توسط پزشکان عمومی معاینه می‌شوند و سپس پزشکان متخصص به ادامه درمان می‌پردازند اما برای ورودشان در حوزه زیبایی، باید کمیسیون تعیین صلاحیت‌ها تعیین تکلیف و حدود وظایف پزشکان را معین کند تا از این نابسامانی که وجود دارد برطرف شود.

وی ادامه داد: ترکیب این کمیسیون شامل اعضای وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است که باید با حضور معاون درمان وزارت بهداشت یا نمایندگان او در محل نظام پزشکی تشکیل شود اما بیش از سه سال است که این کمیسیون تشکیل نشده است. با وجود این، به طور کلی می‌توان گفت که پزشکان عمومی برخی اعمال کوچک زیبایی مانند ژل و بوتاکس را انجام می‌دهند و اگر در همین حدود باقی بماند فعلاً منعی برای ادامه فعالیت‌شان وجود ندارد.

مجازات قصور پزشکی در حوزه زیبایی

خردمند درباره قصور پزشکی در حوزه زیبایی و مجازات آن نیز افزود: اگر صدمه به بیمار، محرز شود پزشک باید دیه پرداخت کنند و اگر شکایت انتظامی شود در مراجع انتظامی نیز محکومیت اعمال خواهد شد. همچنین قانون مجازات اسلامی برای مواردی که قصور پزشکی منجر به فوت شود مجازات حبس را در نظر گرفته اما سازمان نظام پزشکی معتقد است که این مجازات باید به جرائم نقدی یا خدمات پزشکی تبدیل شود تا مردم از دسترسی به پزشک محروم نشوند.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که در قانون سازمان نظام پزشکی، وظیفه نظارت بر عهده سازمان نظام پزشکی گذاشته نشده است؛ ادامه داد: وظیفه نظارت بر مراکز درمانی و عملکرد پزشکان بر عهده معاونت‌های درمان و بهداشت وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی است البته در جرائم مشهور ضابطین قضایی نیز می توانند به موضوع ورود پیدا کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد