Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، در پی بازدید معاون وزارت راه و شهرسازی، مسئولان بخش فنی و عمرانی وزارت بهداشت و سازمان مجری ساختمان‌های دولتی ایران از مرکز آموزشی – درمانی روالیر منابع فیزیکی و طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، گفت: این بیمارستان منحصر بفرد با ۵۴۹ تخت در مرکز آموزشی – درمانی روانپزشکی رازی که در منطقه امین آباد شهر ری واقع شده است، ساخته خواهد شد تا ضمن ارائه خدمت پزشکی و درمانی به ساکنان این منطقه از استان تهران، پاسخگوی نیازهای توانبخشی و روانپزشکی بیماران از سراسر کشور باشد چرا که هم اکنون سرانه تخت توانبخشی و روانپزشکی کشور نسبت به جمعیت، بسیار اندک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این بازدید که با حضور محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیران کل این وزارت، مسئولان بخش فنی و عمرانی وزارت بهداشت و سازمان مجری ساختمان‌های دولتی ایران و مدیران معاونت درمان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، جا نمایی محل احداث بیمارستان ۵۴۹ تختخوابی، مطالعات توسعه سایت بیمارستان روانپزشکی رازی و طرح جامع این بیمارستان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

۷۰هزار بیمار روانی در نوبت خدمات بهزیستی

کوثری تصریح کرد: در پی این برنامه و تبادل نظرهای انجام شده، مقرر شد که مراحل مناقصه ساخت بیمارستان ۵۴۹ تختخوابی طی دو ماه آینده انجام، و با کلنگ دو وزیر بهداشت و راه و شهرسازی، اجرای آن آغاز شود.

وی افزود: طی این مدت، مطالعات و طراحی بیمارستان انجام می‌شود، ضمن آنکه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به عنوان بهره بردار، نیازهای توانبخشی و روانپزشکی این بیمارستان را بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا مورد بررسی و به وزارت بهداشت اعلام می‌کند.

مدیر منابع فیزیکی و طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی همچنین گفت: در این برنامه در خصوص نوسازی ساختمان‌ها و بخش‌های فرسوده بیمارستان روانپزشکی رازی و تجمیع بخش‌های پشتیبانی و اداری این مجموعه بیمارستانی نیز تبادل نظر شد.

کوثری افزود: فعالیت‌های اجرایی برنامه ریزی شده در مرکز آموزشی – درمانی روانپزشکی رازی توسط مدیران فنی و عمرانی وزارت بهداشت، وزارت راه و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مورد بررسی و تأیید قرار گرفت.

گفتنی است، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تحت نظارت وزارت بهداشت و از طریق دو بیمارستان تخصصی توانبخشی رفیده و روانپزشکی رازی و دو کلینیک پزشکی – توانبخشی اسماً و نظام مافی و بکارگیری توان علمی و تخصصی اعضای هیأت علمی که از متخصصان بنام کشور می‌باشند، انواع خدمات حیطه فعالیت خود در حوزه‌های «توانبخشی، سلامت روانی و سلامت اجتماعی» را به بیماران و نیازمندان جامعه ارائه می‌دهد.

مرکز آموزشی – درمانی روانپزشکی رازی که در منطقه امین آباد شهر ری واقع شده است، به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین مرکز روانپزشکی کشور و خاورمیانه، تحت نظارت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، انواع خدمات تخصصی و درمانی مربوط به اختلالات اعصاب و روان را با تعرفه دولتی به بیماران و نیازمندان ارائه می‌دهد.

کد خبر 542421 برچسب‌ها بیماری - بیمارستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری بیمارستان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی وزارت بهداشت مرکز آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۲۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر محمدتقی آشوبی گفت: با تلاش‎ها و پیگیری‎های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک دستگاه MRI به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار مرکز آموزشی درمانی رازی رشت قرار گرفت که در این مرکز درمانی نصب و امتحان شد و به زودی برای خدمات رسانی به بیماران به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت دومین مرکز درمانی پرتردد شهر رشت به ‎لحاظ تعداد بیماران مراجعه کننده و کادر آموزشی و درمانی است، افزود: سالانه دست کم بین ۵۰۰ تا هزار بیمار برای انجام MRI از این مرکز درمانی به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت و یا بخش خصوصی مراجعه و دوباره برای ادامه درمان به این مرکز بازمی گردند که این امر موجب زحمت بیمار و خانواده اش و همچنین صرف هزینه و وقت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی از اهداف مدیران و مسئولان این دانشگاه است، گفت: بیمارستان رازی رشت یک مرکز آموزشی درمانی برای بیماری‌های ارولوژی، ریه، کبد، گوارش، کلیه، بیماری‌های عفونی، پیوند کلیه، پوست، جراحی عروق، روماتولوژی، هماتولوژی، غدد، توراکس تالاسمی، اورژانس، هموفیلی و دیگر بیماری‌ها است که به رغم ارائه خدمات سلامت محور به مردم، از برخی تجهیزات نظیر MRI محروم بود.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ۷۴ سال پیش تأسیس شد.

دیگر خبرها

  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان