Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@08:12:24 GMT

هفتمین سوگواره علمدار کربلا مجازی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۲۶۱۷

هفتمین سوگواره علمدار کربلا مجازی برگزار می‌شود

مشاور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از برگزاری هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا به صورت مجازی در هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام امیر ارزانی روز شنبه گفت: هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا با عنوان آواها و نواهای عاشورایی از دهم ماه محرم به صورت مجازی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، نماینده حرم حضرت عباس (ع) در جمهوری اسلامی ایران و قائم مقام حرم آن حضرت در عراق برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سوگواره در سال‌های گذشته در قالب مراسم و برنامه‌های مختلف برگزار می‌شد اما با شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، سلسله برنامه‌هایی را به صورت مجازی برگزار می‌کنیم.

مشاور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: طرح نذر علمدار کربلا به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام و حرم مطهر حضرت عباس (ع) با ارسال ۴۰ هزار بسته غذایی به ایران اسلامی برگزار می‌شود.

ارزانی تصریح کرد: زندگی پر برکت سیدالشهدا (ع) از ابعاد مختلفی قابل بررسی است اما یکی از مهمترین جنبه‌هایی که می‌توانیم از زندگی آن حضرت به ویژه برای زندگی امروز الگوبرداری کنیم بخشش آن امام همام و حمایت از مردم مستمند است و احادیث فراوانی از آن حضرت درباره کمک به مردم و رفع نیازهای آنها بر جای مانده است. بنابراین هر گامی در مسیر رفع مسائل و نیازهای مردم به ویژه نیازمندان لبیک به سیره امام حسین (ع) است.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده با حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و نماینده حرم آن حضرت در جمهوری اسلامی ایران، طرح طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای به نام نذر علمدار کربلا اجرایی می‌شود. در این طرح ۴۰ هزار بسته متبرک متشکل از اقلام غذایی که از سوی روابط عمومی حرم حضرت عباس (ع) بسته بندی شده، در مرز بین‌المللی مهران تحویل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام خواهد شد و طی مراسمی با حضور برخی مسئولان و اعضای کانون‌ها در سراسر کشور میان نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیر بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: همچنین در راستای گسترش این طرح، کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه (س) استان قم اعلام آمادگی کرده است که این ۴۰ هزار بسته را به همراه ۴۰ هزار بسته گوشت نذری در سراسر کشور با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فهما در سراسر کشور میان نیازمندان پخش کند.

کد خبر 440299

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کربلا حضرت عباس ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور علمدار کربلا ۴۰ هزار بسته آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۲۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عالی زاده جمعه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج با حضور ۱۰ گروه دختر و ۱۰ گروه پسر و حضور پرشور خانواده‌ها و مسئولان استانی در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر در روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر افزود: این جشنواره که توسط خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج استان بوشهر برگزار شد، در ۲ بخش سرودهای ملی و محلی گروه‌های سرود دختر و پسر استان آثار تولیدی یا بازخوانی خود را به صورت زنده در حضور داوران این جشنواره به اجرا گذاشتند.

وی افزود: «امید مهرنیا»، مسئول خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین، مهمان و داور ویژه این جشنواره بود که آقایان «اکبر ابراهیمی» مسئول موسیقی صدا و سیمای مرکز بوشهر و «فرهی» وی را در امر داوری همراهی کردند.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر بیان کرد: یکی از برنامه‌های جانبی این جشنواره را، برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و سرپرستان گروه‌های سرود استان بود که توسط مسئول خانه سرود و موسیقی بسیج در سالن ۲۲ بهمن سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر برگزار شد.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر گفت: در مراسم ویژه ای که در آینده برگزار خواهد شد برگزیدگان سرود دختر و پسر در بخش‌های ملی و محلی، تک خوان برتر پسر و همخوان برتر دختران، رهبر برتر با حضور مسئولان استانی معرفی و تجلیل خواهند شد.

وی گفت: همچنین گروه‌های برتر نیز به مرحله کشوری اعزام خواهند شد

.

کد خبر 6089387

دیگر خبرها

  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد