Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@19:04:16 GMT

قدردان زحمات پزشکان و کادر درمانی هستیم

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۲۷۵۰

قدردان زحمات پزشکان و کادر درمانی هستیم

خبرگزاری آریا - مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی ضمن تبریک و گرامیداشت روز پزشک؛ گزارشی از روند ارائه خدمت رسانی به بیماران کرونایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر ابوالفضل آفریده در این باره اظهار کرد: همه مراکز مشغول خدمات رسانی هستند و سعی می کنیم به نحو احسن بیمه شدگان را حمایت کنیم تا سلامتی شان را به دست بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: طی آمار هفته گذشته، بیش از 40 هزار نفر تحت بستری را درمان کردیم که آمار سرپایی ها بیشتر است و حدود 1213 نفر هم بستری هستند.
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه به نظر می رسد با احتیاط بیشتر مردم، روند نزولی کم کم دارد شروع می شود گفت: در هفته های گذشته تا 1500 مورد بستری هم داشتیم. مردم بیشتر رعایت کردند و از آنها قدردانی می کنیم که مراقب سلامتی شان هستند. کووید 19 چالش اصلی کشور است و امیدوارم با رعایت مردم از این وضع خارج شویم.
آفریده ضمن توصیه اکید به رعایت اصول بهداشتی اظهار کرد: حتما رعایت اصول بهداشتی و حفاظت های فردی در پیشگیری از بیماری موثر است. رعایت فاصله اجتماعی در امور روزمره زندگی بسیار مهم است. مردم بدون ماسک با هیچ کس صحبت نکنند. اجازه نزدیک شدن بدون ماسک به همدیگر را صلاح نمی دانیم. در تحریم هستیم و شرایط سخت است ولی اگر مردم رعایت کنند قول می دهیم بر بیماری فائق شویم.
وضعیت تامین دارو در بیمارستان های تامین اجتماعی
وی درباره وضعیت تامین دارو در بیمارستان های تامین اجتماعی گفت: خوشبختانه در ایام اخیر وضعیت تامین داروهای پرمصرف ما بهتر شده است. البته درباره یکسری داروها که هنوز تاییدیه فارماکوپه را دریافت نکردند با محدودیت مصرف مواجه هستیم، اما داروهای مورد تایید دانشگاه های علوم پزشکی به قدر کفایت در اختیار بیمارستان ها قرار می گیرد و درمان ها بهتر انجام می شود. بیماران هم زودتر ترخیص می شوند و بسیاری از آنها سرپایی درمان می شوند. در یکی دوهفته اخیر وضعیت دارودرمانی بهتر شده است.
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی افزود: دارویی مثل رمدسیور هنوز تاییدیه نگرفته ولی برخی پزشکان ترجیح می دهند استفاده کنند که فعلا محدودیت داریم چون تاییدیه کاملی ندارد و در پروتکل های درمانی قرار نگرفته است.
در بیمارستان های تامین اجتماعی به روی همه مردم باز است
وی در پاسخ به اینکه آیا بیمارانی که دفترچه تامین اجتماعی نداشته باشند در مراکز شما پذیرش می شوند یا خیر؟ گفت: در بیمارستان های تامین اجتماعی به روی همه مردم باز است؛ چه در بحث کووید و چه غیر آن؛ البته در زمینه کووید 19 بیمارستان های مادر و آموزشی که اعضای هیئت علمی خدمت رسانی می کنند ارجح‌تر هستند و توصیه ما این است آنها که بیمه شده نیستند شاید در آن بیمارستان ها بهتر خدمت بگیرند.
کمبود وسایل حفاظتی برای خدمت دهندگان
آفریده درباره اعتبارات لازم برای درمان کرونا گفت: مدیرعامل سازمان تمهیدات لازم را در زمینه اعتبارات درمانی اندیشیده، فقط مشکل تهیه لوازم حفاظتی داریم که امیدوارم به کمک وزارت بهداشت مرتفع شود. کمبود وسایل حفاظتی را برای خدمت دهندگان هنوز احساس می کنیم که امیدواریم با نظر مثبت و خوبی که همکاران وزارت بهداشت دارند مرتفع شود.
گرامیداشت 25 شهید مدافع راه سلامت
هرچقدر تشکر کنیم، در مقابل خدماتی که پزشکان انجام می دهند هیچ است
وی در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن روز پزشک و قدردانی از همه پزشکان این سرزمین که در این ایام جهاد می کنند اظهار کرد: ما در سازمان حدود 25 شهید راه سلامت داریم و همه این عزیزان سعی و تلاششان این بود که به بیماران خدمت رسانی خوبی شود و تعدادی از آنها از پزشکان ما بودند که از جان و دل مایه گذاشتند.
شرایط بسیار طاقت فرسایی حاکم است
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی افزود: شرایط بسیار طاقت فرسایی حاکم است. بنده خودم ایام شب و تعطیل، خدمت درمانی انجام می دهم و عضو تیم کووید بیمارستان هستم و می دانم که چه شرایطی سختی برای پزشکان وجود دارد. امروز صبح دو بیمار کوویدی داشتم که وضعیت نامساعدی داشتند. تحمل این کاورها هم بسیار سخت است.
وی با بیان اینکه دست تک تک عزیزان پزشک و کادر درمان را می بوسم و به آنها ادای احترام می کنم گفت: برای پزشکانی که جان عزیزشان را در این راه از دست دادند طلب مغفرت می کنم و امیدوارم با سیدالشهدا(ع) محشور شوند.
آفریده افزود: از همه پزشکان مان بابت خدمات صمیمانه ای که طی سالیان سال انجام می دهند قدردانی می کنم؛ مخصوصا در دوران اپیدمی کووید که کار بسیار سخت است و تمام استراحت و آسایششان را کنار گذاشته اند و پا به پای مریض ها هستند تا سلامتی جامعه را برگردانیم و این ویروس را ریشه کن و یا بی اثر کنیم.
وی ادامه داد: البته هرچقدر بخواهیم تشکر کنیم می دانیم در مقابل خدماتی که انجام می دهند هیچ است اما امیدواریم خداوند به آنها سلامتی و توفیق بدهد. برای همه شان سلامتی و تندرستی آرزو می کنم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی بیمارستان های تامین اجتماعی بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۲۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۷۰ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بهداشت و درمان منطقه کاشان محقق شد.

کوروش ساکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کاشان، اظهار کرد: از ۷۰۰ میلیارد ریال مصوبات سفر رئیس‌جمهور به منطقه کاشان ۵۰۰ میلیارد ریال محقق شده است.

وی افزود: این مبلغ برای تجهیز و بهره‌برداری از بیمارستان امام حسن (ع) آران و بیدگل مصوب شده که تاکنون حدود ۷۰ درصد آن محقق شده است و به زودی شاهد بهره‌برداری از این بیمارستان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیمارستان سیدالشهدای آران و بیدگل غیراستاندارد است، خاطرنشان کرد: کمبود تخت و فضای درمانی در آران و بیدگل موضوع مهمی است که ضرورت بهره‌برداری از بیمارستان امام حسن (ع) را دو چندان کرده است.

ساکی با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی کاشان جزو بیمارستان‌های فرسوده منطقه به شمار می‌آید که ۸۰ درصد تجهیزات آن از بین رفته است، تصریح کرد: این بیمارستان معین شمال استان اصفهان محسوب می‌شود و بار درمانی شهرهای اطراف را علاوه بر منطقه به دوش می کشد و سال گذشته به ۲۵۲ هزار بیمار خدمت‌رسانی کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های درمانی منطقه کاشان بیمارستان بقیه‌الله است که عملیات اجرایی آن حدود پنج سال پیش کلید خورده است، اما با پیشرفت کندی که دارد مشمول مصوبات سفر نشد و ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است تا این مرکز در خدمت درمان منطقه باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص راه‌اندازی مجدد «سی تی اسکن» بیمارستان نقوی گفت: با توجه به اهمیت این دستگاه در تشخیص و درمان بیماری‌ها، پس از شناسایی قطعه معیوب با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت مالی از محل درآمد موقوفات مرحوم حاج محمد صادق نقوی، قطعه مورد نیاز به قیمت پنج میلیارد ریال تهیه و توسط شرکت پشتیبان روی دستگاه نصب و راه‌اندازی شد.

ساکی افزود: واحد سی تی اسکن این مرکز با پذیرش روزانه بیش از ۱۰۰ بیمار، آماده ارائه خدمات به بیماران با تعرفه دولتی است.

کد خبر 749393

دیگر خبرها

  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی
  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود