Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهرام درویشی مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت : از سال ۱۳۸۶ تاکنون چهار هزار و ۶۶۰ حلقه چاه غیرمجاز با حجم صرفه‌جویی سالانه ۱۲۱ میلیون مترمکعب آب در سطح استان کرمانشاه مسدود شده است.

او گفت : از این تعداد چاه غیرمجاز، ۲۴۷ حلقه چاه با حجم ۸.۶ میلیون مترمکعب صرفه جویی آب و ۷۵ حلقه چاه نیز با صرفه جویی بیش از ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۶ میلیون متر مکعب آب در سال جاری مسدود شد.

درویشی افزود: متأسفانه در حال حاضر حدود ۵ هزار و ۴۰۰ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی شده در سطح استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد، ۲ هزار و ۸۰۰ حلقه چاه قبل از سال ۱۳۸۵ حفر شده است و مشمول قانون تعیین تکلیف هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه به طرح ملی "سازگاری با کم آبی" در استان اشاره کرد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مجموعه دستگاه قضائی استان و انتخاب مأمورین ماده ۳۰ قانون توزیع عادلانه آب در راستای حفاظت از نظام بهره برداری آب‌های زیر زمینی و سطحی، طی سال جاری تعداد بیشتری از این چاه‌ها را مسدود می‌کنیم و قطعاً با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

او با اشاره به وضعیت مطلوب سد‌های استان، گفت: در مجموع ۱۲ سد مخزنی در سطح استان داریم که حجم مخازن این سد‌ها بالغ بر یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب است.

درویشی با بیان اینکه ۷۱ درصد از ظرفیت سد‌های استان پُر است، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۵۱ میلیون مترمکعب آب در مخازن این سد‌ها ذخیره سازی شده است.

او گفت: طی فصل تابستان بخشی از آب ذخیره شده در این سد‌ها برای مصارف اراضی کشاورزی پایین دست و آب شرب رها سازی شده است.

درویشی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن فصل پاییز، چنانچه احساس کنیم بارش‌های سنگینی در پیش رو داریم با مدیریت و برنامه ریزی صحیح، اقدام به رهاسازی بخشی از آب سد‌ها خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه اکثر سد‌های استان آبگیری شده‌اند، گفت: برخی از سد‌ها نیاز به توسعه شبکه‌ای مدرن آب دارند که در صورت تأمین اعتبارات لازم شبکه آب رسانی آن‌ها انجام خواهد شد.

او افزود: درسال جاری یک هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی پایین دست سد "سومار" زیر پوشش شبکه مدرن قرار گرفت.

درویشی با بیان اینکه این شرکت در انعقاد قرارداد‌ها و انتخاب پیمانکار بسیار شفاف و قانونمند عمل کرده است، افزود: ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته پارسال براساس برنامه ریزی و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها جذب شده است و تلاش داریم امسال نیز به طور کامل اعتبارات تخصیص یافته را جذب کنیم .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست چاه غیر مجاز صرفه جویی آب و فاضلاب استان کرمانشاه میلیون مترمکعب حلقه چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۲۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«برنارد هیل» درگذشت

به گزارش خبرآنلاین «برنارد هیل» بازیگر انگلستانی که بیشتر برای بازی در فیلم «ارباب حلقه‌ها» و «تایتانیک» شناخته می‌شود در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

«ددلاین» نوشت، «لو کولسون» مدیر برنامه‌های او خبر درگذشت «هیل» در صبح روز یکشنبه را تایید کرده است. علت درگذشت این بازیگر اعلام نشده است.

به گزارش ایسنا،«برنارد هیل» در فیلم «تایتانیک» برنده اسکار ۱۹۹۷ در نقش کاپیتان «ادوارد اسمیت» و در «ارباب حلقه‌ها» در نقش پادشاه «تئودون» ظاهر شده بود.

از دیگر نقش‌های مهم او به حضور در مجموعه تلویزیونی «کلودیوس» در سال ۱۹۷۶،‌ «گاندی» در سال ۱۹۹۹ و «رؤیای شب نیمه تابستان»(۱۹۹۹) می‌توان اشاره کرد.

این بازیگر اهل «منچستر» در خانواده‌ای از معدنچیان زغال سنگ متولد شد. او پیش از بازی در فیلم‌هایی که میلیاردها دلار در سراسر جهان به فروش رساندند، حرفه‌ متفاوتی را تجربه کرده بود و با بازی در درام‌های کوچک واقع‌گرایانه به شهرت رسید.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903357

دیگر خبرها

  • «برنارد هیل» درگذشت
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان
  • برنارد هیل درگذشت
  • بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت
  • زنده گیری یک حلقه مار توسط آتش نشانان در دزفول
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • متخلفان استخراج غیرمجاز رمز ارز ١٠٠ برابر نرخ انرژی جریمه می شوند
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران