Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، از سوی سازمان سنجش، پذیرفته شدگان بر اساس نتایج اولیه اعلام شده، از سوم تا پنجم شهریور ماه سال جاری فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

به گزارش ایسنا؛ آن‌دسته از داوطلبانی که براساس مندرجات کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شدند باید از روز دوشنبه سوم تا روز چهار شنبه پنجم شهریور ماه سال جاری  نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل درصورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به داوطلبان توصیه می‌شود ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام نموده، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را، از کدرشته‌محل‌های مربوط به رشته امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه، مرتب نموده و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب های خود اقدام کنند. 

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی  آزمون دکتری فردا یکشنبه دوم شهریور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشوردر اختیار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قرار خواهد گرفت.

لازم به توضیح است اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه های مجری در دهه سوم شهریورماه ۹۹ از طریق سایت اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد. 

 آن‌دسته از داوطلبانی که با توجه به مفاد کارنامه نتایج اولیه، مجاز به انتخاب رشته در مجموعه مدرسی معارف اسلامی (کدرشته امتحانی ۲۱۸۰) شدند و مایل به انتخاب کدرشته‌محل‌های مربوط به گرایش مدرسی معارف اسلامی هستند، بدانند از آنجا که شرط ورود داوطلبان متقاضی در کدرشته امتحانی مذکور به دانشگاه، علاوه بر کسب نمره علمی لازم، احراز شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور (دفترچه شماره ۱)، نتیجه مصاحبه‌ای است که توسط مدیریت جذب و ارزشیابی معاونت آموزشی، پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها انجام خواهد شد.

بنابراین این‌دسته از داوطلبان چنانچه در ردیف معرفی‌شدگان دارای حدنصاب برای انجام مراحل مصاحبه قرار گیرند، لازم است حداکثر تا ۷ روز پس از اعلام نتایج معرفی‌شدگان (در دهه آخر شهریور ماه ۹۹)، برای طی مراحل پذیرش به پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت آموزشی، پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی (به نشانی www.asatid.org) مراجعه و ضمن ثبت‌نام در این سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت مذکور باشند.

بدیهی است عدم ثبت‌نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می شود. در گزینش نهایی وضعیت علمی داوطلبانی که مبادرت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی خود در موعد مقرر کنند و یا نتیجه مراحل مذکور از سوی معاونت مذکور به صورت منفی به این سازمان اعلام شود، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

همچنین داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند و علاقه مند به انتخاب رشته های دانشگاه های آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

 داوطلبان علاقه مند به انتخاب هر یک از کد رشته های امتحانی مربوط به دانشگاه های جامع امام حسین (ع) و علوم انتظامی امین که فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره های غیرروزانه شده اند، در صورت تمایل و دارابودن شرایط لازم مطابق توضیحات مندرج در دفترچه می‌توانند کد رشته محل های مربوط به دوره های روزانه دانشگاه های ذیربط را نیز انتخاب کنند.

باتوجه به عدم پذیرش حضوری داوطلبان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org  مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند. پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. داوطلبان می توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

به گزارش ایسنا، آزمون دکتری سال ۹۹ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ۹ مرداد ماه برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخاب رشته دکتری99 پذیرفته شدگان دکتری 99 نتایج اولیه دکتری 99 انتخاب رشته های تحصیلی مجاز به انتخاب رشته کدرشته محل رشته امتحانی معارف اسلامی رشته محل آزمون دکتری سازمان سنجش اقدام کنند دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۳۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی اسدی کارشناس آموزش و پرورش مهمترین عامل کاهش داوطلبان پسر در کنکور امسال به میزان ۳۴، را انگیزشی عنوان کرد و گفت: جوانان به خصوص پسران به دنبال آینده ای روشن به ویژه در حوزه مسایل معشیتی هستند و وقتی افرادی را در اطراف خود می بینند که از رشته تحصیلی شان بهره‌‌وری مناسبی ندارند از آنها الگو می‌گیرند، به عنوان مثال اگر فردی دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته فنی باشد اما در حرفه ای غیرمرتبط با رشته تحصیلی اش مشغول باشد، جوانان از او الگو گرفته و ترجیح می‌دهند به جای ادامه تحصیل در بازار کار مشغول حرفه‌ای شوند.

وی با اشاره به ورود پسران به دانشگاه‌های غیردولتی آن هم با ثبت نام بدون حضور در کنکور، ادامه داد: آسان بودن تحصیل در دانشگاه‌های غیردولتی بدون کنکور و کسب مدرک تحصیلی با ارزش یکسان نسبت به دانشگاه‌های دولتی شاید علت دیگری برای کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور باشد.

به گفته این کارشناس،  تحصیل در خارج از کشور به دلیل سهولت علتی شده تا بیشتر خانواده‌ها ترجیح دهند پسران خود را برای تحصیل و اقامت به کشورهای خارجی بفرستند.

اسدی افزود: از سوی دیگر، دختران در گذشته در سنین کمتر ازدواج می‌کردند و ممکن بود از دبیرستان بازمانند، اما اکنون اینگونه نیست و این موضوع باعث شده حجم عظیمی از دختران به سمت کنکور آمده، سهمی از صندلی‌های دانشگاه‌ها را بگیرند، از این رو پسران انگیزه‌ای برای ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی نداشته باشند. 

وی در خصوص آسیب‌های احتمالی کاهش تحصیل پسران در جامعه بیان کرد: بی‌تردید آن گروه از تحصیل کردگانی که تحصیلات خوبی دارند بهتر می‌اندیشند و بهتر زندگی می‌کنند، همچنین، کمتر در برابر آسیب‌ها قرار می‌گیرند، اما به طور کلی این موضوع آسیب جدی به جامعه وارد نمی‌کند، زیرا جامعه نیاز دارد پسران به سمت حوزه کار بروند.

اسدی یادآور شد: البته این موضوع را نیز باید در نظر بگیریم که اگر پسران با هوش بالا و استعداد نتوانند ادامه تحصیل دهند ممکن است وارد شبکه‌های بزهکاری شوند و از هوش خود در این عرصه استفاده کنند، یا ممکن است دچار سرخوردگی شده یا از خشونت استفاده کنند، همچنین این موضوع ممکن است سن ازدواج افزایش پیدا می‌کند. 

این کارشناس آموزش و پرورش اضافه کرد: دانش آموز مستعد اگر در رشته‌های خوب و پرمخاطب نتواند تحصیل کند، بدنه علمی ما دچار آسیب می‌شود، به عنوان مثال در گذشته شاهد بودیم که دانش آموزان باهوش و استعداد بالا در رشته‌های علوم انسانی تحصیل نکردند و متاسفانه افراد ضعیف مدیر یا وکیل شدند و این موضوع مشکلات مختلفی را ایجاد کرده است.

گفت‌و‌گو از: مهدیه قمری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
  • تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • کلید پنجاه و یکمین آزمون دستیار پزشکی فردا منتشر می‌شود
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد