Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهریار با اشاره به بهره‌برداری از بیمارستان امام خمینی پس از ۲۸ سال تا پایان سال جاری گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا ۱۹۷ نفر در این شهرستان جان خود را از دست داده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نورالله طاهری در نشست خبری اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در دنیا و در کشور انتظار می‌رفت که در زمینه کارهای عمرانی شرایط نامناسبی ایجاد شود اما علیرغم همه مشکلات گذشته و پیش رو پرو‌ژه‌های متعددی در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه میزان پروژه‌های بهره‌برداری در سال جاری و همچنین هفته دولت کمتر از سال قبل است گفت: همزمان با هفته دولت 107 پرو‌ژه عمرانی با 470 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار شهریار همچنین به آماده‌سازی و بهره‌برداری از پرو‌ژه پالایشگاه شیر در شهرستان شهریار اشاره کرد و گفت: فاز اول این پروژه در دهه فجر سال گذشته آماده بهره‌برداری بود اما مورد استفاده قرار نگرفت و هم اینک فاز دوم این پرو‌ژه آماده بهره‌برداری است که به زودی این پروژه توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.  همچنین 6500 میلیارد تومان هزینه این پروژه شده است.

طاهری با اشاره به ظرفیت و پتانسیل پالایشگاه شیر در شهرستان شهریار خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از فاز دوم این مجموعه برای نخستین بار در کشور کره تولید خواهد شد.

وی به پروژه تولید شیر در شهرستان شهریار اشاره کرد و گفت: این پروژه با 10 هزار راس گاو شیرده و با 400 میلیارد تومان اعتبار از دهه فجر سال گذشته آماده بهره‌برداری است که به زودی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در کنار پروژه های اشاره شده هفت سالن ورزشی در این شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید همچنین یک استادیوم ورزشی در شهرک وحیدیه با اعتبار 27 میلیارد تومانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فرماندار شهریار به احداث 10 مدرسه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده این مدارس در 15 شهریورماه و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید به آموزش و پرورش تحویل داده خواهد شد.

وی گفت: همچنین تا پایان سال چند پروژه دیگر نیز آماده و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که از آن جمله می‌توان به احداث مراکز آموزشی با همکاری و مشارکت خیرین مدرسه‌ساز و شهرداران شهرستان شهریار و همچنین مشارکت فرمانداری اشاره کرد که یک کار ویژه در سطح شهرداران کشور محسوب می‌شود.

طاهری در ادامه به احداث 9 مدرسه در این منطقه اشاره کرد و گفت: ساخت 4 مدرسه آغاز شده است و احداث 5 مدرسه دیگر در دستور کار قرار دارد.

فرماندار شهریار با اشاره به کسب رتبه نخست شهریار در حوزه کشاورزی در بحث صرفه‌جویی آب خاطر نشان کرد: همچنین این شهرستان در ارتباط با گلخانه‌های کشاورزی و آموزش به کشاورزان رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با هفته دولت از 4 پروژه اساسی بازدید خواهد شد گفت: نخستین پروژه مربوط است به پروژه شهرک صنعتی که دو سال قبل پیشرفت آن 3 درصد بود که امروز 55 درصد از کار در این پروژه پیشرفت کرده است و تقریبا زیرساخت‌های این پروژه آماده شده است. به طوریکه 30 پروژه در این شهرک در حال ساخت و آماده‌سازی قرار دارد که تا پایان سال 20 پروژه در شهرک صنعتی شهریار به بهره‌برداری خواهد رسید.

طاهری افزود: دومین پروژه‌ای که در هفته دولت مورد بازدید قرار خواهد گرفت مربوط است به پل سه را دپو که این پروژه درخواست 20 ساله مردم شهریار بوده است که با توجه به برنامه ریزی‌ها یانجام شده فاز نخست این پروژه در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی گفت: پروژه اشاره شده پیشرفت 45 درصدی دارد که همانطور که برنامه ریزی شده است فاز نخست در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

فرماندار شهریار در ادامه به پروژه آب شرب سطحی شهرستان شهریار اشاره کرد و گفت: در طی یکی دو سال گذشته مطالعات لازم توسط شرکت آبفای غرب استان تهران انجام شده است و نخستین خط از محل نسیم آباد در حال اجراست و فرآیند این کار نیز بر اساس برنامه‌ریزی انجام خواهد گرفت.

وی در ادامه به بهره‌برداری بیمارستان امام خمینی پس از 28 سال اشاره کرد و گفت: در  ابتدای فعالیت دولت روحانی این پروژه 15 درصد پیشرفت داشت که با پیگیری‌های انجام شده توسط هیئت امنای بیمارستان پیشرفت این پروژه به 33 درصد در تیرماه 98 رسید و خوشبختانه با برنامه‌ریزی انجام شده و واگذاری این پروژه به دانشگاه علوم پزشکی پیشرفت این پروژه به 76 درصد رسیده است و تا پایان امسال این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

طاهری در ادامه به بازسازی و نوسازی بیمارستان سجاد و همچنین فاز مطالعاتی احداث بیمارستان غرب در شهرستان شهریار اشاره کرد و گفت: علیرغم همه اقدامات اما میزان تخت‌های بیمارستانی در شهرستان شهریار کم است و باید اقدامات لازم و احداث بیمارستان با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار بگیرد.

وی همچنین به احداث قطار شهری در غرب استان تهران اشاره کرد و گفت: مطالعات اجرایی این پروژه انجام شده است و حتی جلساتی در استانداری تهران برگزار شده است و قرار است در جلسه بعدی گزارشات بعدی ارائه شود که بر اساس برنامه‌ریزی 50 درصد هزینه قطارهای ریلی توسط شرکت عمران و مابقی موارد از جمله آزادسازی مسیر ریل و ایستگاه‌ها توسط سه شهرستان قدس، شهریار و ملارد انجام خواهد گرفت.

وی سپس به اقدامات انجام شده از سوی این شهرستان در ارتباط با مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور در همان ابتدا ستاد کرونا در شهرستان به ریاست بنده در همان زمان و در آستانه سال جدید قبل از اینکه بازارهای کشور بسته شود محل های شلوغ و خیابان ولیعصر در شهرستان بسته شد که البته این موضوع مورد استقبال مردم شهریار قرار گرفت و از آن تمکین کردند.

طاهری گفت:‌ قبل از شروع فاز دوم ویروس کرونا وضعیت شهرستان نرمال بود وضعیت ما نزدیک به سفید بود اما متاسفانه با شیب دوم کرونا وضعیت شهرستان ما زرد، هشدار،‌ قرمز و نهایتا قرمز رنگین شد.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستانی شهریار گفت: با هماهنگی‌های انجام شده تعدادی تخت اضافی در برخی از مراکز درون بیمارستانی از جمله بیمارستان نور، تامین اجتماعی و بیمارستان سجاد انجام داده‌ایم. همچنین شرایطی را نیز برای فرآیند درمانی بیماران در منازل مهیا کرده‌ایم و در دو هفته پیش شرایط در استان و شهرستان نامناسب بود اما خوشبختانه از اواخر هفته گذشته تا به امروز وضعیتمان به زرد بازگشته است.

فرماندار شهریار در ارتباط با تعداد جانباختگان ویروس کرونا در شهریار گفت: بر اساس آمار 197 نفر جان باخته‌اند که البته تعدادی از جانباختگان بیمارانی از قدس، ملارد و بعضا از فردیس هم بوده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به کمک انجام شده از سوی فرمانداری به مراکز درمانی و بیمارستانی شهریار گفت: 44 میلیارد تومان در ارتباط با ویروس کرونا انجام شده است همچنین کمک‌های جدا و قابل توجهی به بیمارستان امام خمینی جدا از ویروس کرونا شده است.

طاهری در ادامه به وضعیت آسیب‌های اجتماعی در شهرستان شهریار گفت: این شهرستان جزو شهرستان‌های مهاجرپذیر در اطراف تهران است و دارای بافت‌های فرسوده بسیاری است و به لحاظ وضعیت اجتماعی شهرستان‌های اطراف تهران وضعیت خوبی ندارند اما اقداماتی برای پیشکیری و کنترل این آسیب‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت:‌به عنوان مثال در ارتباط با مسئله مواد مخدر برخوردهای سنگینی با تولیدکنندگان مواد مخدر و پخش‌کنندگان انجام می‌گیرد که در همین ارتباط از سال گذشته طرحی در قالب 30 موضوع تدوین شد که 17 الی 18 موضوع آن اجرا شده است.

وی همچنین به برخورد با ضایعات فروشان اشاره کرد و گفت: در این ارتباط نیز برخوردهای برخی از این محل‌ها بسته شده است و به تعدادی نیز بر اساس قوانین و مقررات مجوز داده شده است. علاوه بر آنکه برخورد با املاکیان غیرمجاز نیز در دستور کار قرار گرفته است و تعدادی از آنها شناسایی، برخورد و پلمپ شده‌اند.

فرماندار شهریار در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر در شهرستان و انتقال آنها به مراکز ماده 16 گفت: در این ارتباط نیز تمهیداتی برای درمان و بازپروری و آموزش این افراد پس از بهبودی در دستور کار قرار گرفته است و تعاملاتی نیز با اداره کار و همچنین اداره صنعت معدن و تجارت انجام شده است.

وی با اشاره به جمعیت 850 هزار نفری شهرستان شهریار گفت: 5 استان کشور جمعیتشان از شهریار کمتر است اما اعتبارات و بودجه این شهرستان کافی نیست و در واقع این شهرستان تقریبا از همه کشور مهاجر دارد.

وی در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان شهریار گفت: این مقوله قدیمی است و اعتقاد بنده این است که ما باید بتوانیم ساخت و سازهای مجاز را توسعه بدهیم و این درحالیست که بر اساس آمار از سال 98 تا به امروز 2800 ساختمان غیرمجاز در شهرستان شهریار تخریب شده‌اند.

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ یکی از علل مهم مرگ‌ومیر کرونا در کشورمان عدم‌استفاده از "ظرفیتهای طب سنتی" است ۲ وضعیت بازگشایی مدارس/ ۱۵ شهریور شرایط قرمز باشد هیچ مدرسه ای بازگشایی نمیشود! ۳ تشییع پیکر شهید پلیس پیشگیری تهران در ستاد فاتب + تصاویر ۴ رئیس پلیس تهران: مجرمان جری‌تر و وقیح‌تر شدند ۵ انتشار آگهی آزمون استخدامی کشور برای جذب ۴۵ هزار کارمند ۶ ابتلای بیش از ۴۷۰۰۰ کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال در فلوریدا ۷ آزمایش موفق حیوانی "واکسن تنفسی کرونا" ۸ نشست تخصصی "نهادهای حکومتی و فاجعه جمعیت" در قم برگزار شد مهمترین اخبار اجتماعی هزینه اینترنت معلمان و دانش‌آموزان در "شاد" اعلام شد+جزئیات روز پزشک// امروز هیچ بیماری در سطح کشور برای درمان نیازمند اعزام به خارج از کشور نیست طرح سوال توسط وزیر برای تحقق "عدالت آموزشی"/چالش هزینه برای آموزش مجازی دانش‌آموزان اهدای ماسک رایگان به افراد نیازمند در مترو با اجرای طرح "خیر موثر" مهمترین اخبار تسنیم چرا اروپایی‌ها با پیشنهاد آمریکا برای فعال‌شدن مکانیسم ماشه مخالف‌اند؟/ گفتگوی تسنیم با حمیدرضا آصفی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: در تلاشیم سال آینده‌ کنکور را حذف کنیم / شرایط آموزش دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید گفت‌و‌گو| واکنش وزیر اقتصاد به ادعای دست‌کاری دولت در بورس نیکزاد: درباره مسکن به رئیس جمهور اطلاعات غلط دادند/ خط قرمزی برای سوال از ودیعه مسکن نمایندگان نداریم روحانی: برگزاری پرشور مراسم عزاداری محرم آزمونی برای همه است/ دستور به وزیر ارتباطات برای ارائه پهنای باند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهره برداری خواهد رسید بیمارستان امام خمینی شهرستان شهریار دستور کار قرار فرماندار شهریار قرار خواهد گرفت ویروس کرونا بهره برداری میلیارد تومان انجام شده برنامه ریزی شهریار گفت سال گذشته هفته دولت قرار گرفت تا پایان بر اساس دهه فجر پرو ژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۳۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدحسین سرمست در حاشیه بازدید دادستان مرکز خوزستان از مجموعه چشم پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز که امروز با هدف بررسی ظرفیت‌های موجود در اهواز به منظور توسعه و ایجاد یک بیمارستان ویژه چشم پزشکی انجام شد، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود 350 تا 400 بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه می‌کنند و بیش از 30 عمل جراحی نیز در اتاق‌های عمل چشم این مرکز درمانی انجام می‌شود.

 وی افزود: بار بالای مراجعات و کمبود فضای فیزیکی موجب شده علی‌رغم ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی، شاهد نارضایتی و گاه مراجعه به سایر استان‌ها برای درمان باشیم.

سرمست گفت: در همین راستا و با توجه به وجود ظرفیت‌های درمانی در اهواز، از جمله بیمارستان طالقانی قدیم اهواز، در حال پیگیری هستیم که حضور امروز دادستان مرکز خوزستان نیز به همین منظور است.

در این بازدید، گزارشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مجموعه چشم‌پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) ارائه شد.

صادق جعفری چگنی دادستان مرکز خوزستان نیز با ابراز خرسندی از ظرفیت‌های موجود در چشم پزشکی اهواز، بر لزوم حمایت از این حوزه تاکید و دستور پیگیری این موضوع را صادر کرد و مقرر شد در جلسه‌ای با حضور نمایندگان دانشگاه، این موضوع به صورت ویژه دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری