Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@22:01:49 GMT

واعظی: بورس دارد خودش را اصلاح می کند

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۵۰۴۲

واعظی: بورس دارد خودش را اصلاح می کند

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت:یکی از دغدغه های رئیس جمهور معیشت مردم است.

به گزارش مشرق، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امشب در گفت وگوی ویژه خبری در مورد وضعیت تورم و گرانی در کشور گفت: این موضوع مبتلا به اکثر مردم است. ما اصلا از این قیمت ها راضی نیستیم. شخص رئیس جمهور و وزرای ذی ربط یکی از دغدغه هایشان معیشت مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دو موضوع رسانه های بیگانه و عدم جابجایی پول کشورمان در بازار خارجی دلایلی برای این وضع بازار است، اظهار داشت: معمولاً وقتی ارز دو نرخی می شود فساد و دلالی خود به خود ظهور پیدا می کند.

واعظی تصریح کرد: برخی از کسانی که مسئول توزیع کالا هستند بخشی از کالا را با نرخی که باید توزیع کنند به دست مردم می رسانند و برخی دیگر را به روش های دیگر توزیع می کنند که با آن ها دارد برخورد می شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در مورد سرنوشت وزارت صمت بیان داشت: مجلس دو هفته تعطیل است و بعد از آن در اولین فرصت گزینه وزارت صمت را به مجلس معرفی می کنیم.

وی ادامه داد: از نظر ما جدا شدن وزارت صمت و بازرگانی منتفی نیست. وزارت صمت بسیار بزرگ شده است. در یک مقطعی وزارت صمت الان ما چهار وزارتخانه بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در مورد وضعیت مسکن در دولت تدبیر و امید خاطر نشان کرد: از هفت سال گذشته سیاست آقای رئیس جمهور بر اهمیت مسکن بوده است. در این دو سال گذشته فعالیت در حوزه مسکن بیشتر شده است. قدرت خرید مردم فقط به این بر نمی گردد که یک مقدار مسکن اضافه درست کنیم بلکه قیمت فولاد و مصالح هم مهم است.

واعظی با تاکید بر اینکه مسکن در ایران کالاهای سرمایه ای هم است، گفت: الان وزیر راه و شهرسازی بر مسکن مهر و روستایی تاکید دارند و در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده اند.

وی در مورد بورس گفت: در ستاد اقتصادی دولت قرار شد وزیر اقتصاد یک کمیته تشکیل دهند و بر روی این موضوع کار کنند. امروز صبح در شورای بورس تصمیمات خوبی گرفت. دولت به این بازار سرمایه اهتمام جدی دارد. در اکثر کشورهایی که اقتصاد پویا دارند نقش محوری دارد. نباید در بورس تصمیمات هیجانی گرفته شود.

وی تاکید کرد: بورس دارد خودش را اصلاح می کند و این ریزش نیست. بورس برای کشور خوب است و نظر دولت بر صیانت و حمایت بر بورس استو دولت بورس را رها نمی کند. وقتی بورس با سرعت افزایشی شد همه می گفتند این بورس خودش را اصلاح می کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین ستاد اقتصادی دولت محمود واعظی دولت تدبیر و امید وزارت صمت بورس رئیس دفتر رئیس جمهور وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند.

بیشتر بخوانید:
قیمت جدید مسکن در غرب تهران جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای عالی کار نیاز به تایید هیئت وزیران هم دارد اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دو برابری حق مسکن را مطرح کرده است.

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به محض اینکه این پیشنهاد در شورای عالی کار تصویب و پس از آن مورد تایید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229456 برچسب‌ها بازار مسکن

دیگر خبرها

  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند / دولت به وعده ایجاد سالی یک ملیون شغل عمل کرده است
  • رئیسی:تورم روز به روز کاهشی می‌شود/ فرآیند تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن اجرایی شده است/گشت ارشاد مدیران عملیاتی شده است
  • عقب‌نشینی دولت از اصلاح ماده ۴۱ قانون کار در پی درخواست کارگران و دستور رئیس جمهور
  • عقب‌نشینی وزارت کار از تغییر لایحه تعیین دستمزد کارگران
  • ارسال نامه پیشنهادی شورای عالی تشکل‌های ورزشی به رئیس جمهور+عکس
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم ساخته شده است
  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار