Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:15:57 GMT

دیپلماسی علمی ایران در دوره تحریم موفق عمل کرده است

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۶۰۴۵

دیپلماسی علمی ایران در دوره تحریم موفق عمل کرده است

علاء الدین بروجردی روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا گفت: ارتباطات بین الملل بین دانشگاهی و جذب دانشجوی خارجی تاثیر به سزایی در افزایش رتبه جهانی دانشگاه ها دارد که تحریم ها و جنگ رسانه ای علیه ایران تاثیر منفی گذاشته است. تحریم ها در ارتباط اساتید ایران با اساتید سایر کشورها و تامین تجهیزات اولیه برای انجام پژوهش ها نیز تاثیرگذار بوده تا جایی که محققان یا تجهیزات اولیه را خود تولید و یا با هزینه های زیاد از کشورهای واسطه خریداری کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با این وجود رفع تحریم های ظالمانه و ضد بشری آمریکا موضوع مهمی برای سهولت در عملکرد کشور در همه حوزه ها به خصوص علمی است.

رییس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مدعی (شاکی) کشورهای تحریم کننده هستیم همچنین مدعی هستیم که آمریکا غیر قانونی ایران را تحریم کرده و در حق عرصه‌های مهم کشور و حتی بشری و انسانی مثل پزشکی ظلم کرده است.

بروجردی تصریح کرد: در دوران کرونا نیز آمریکا با تشدید تحریم های پزشکی و اقتصادی حرکت بزرگ ضد حقوق بشری انجام داد که باید پاسخگوی افکار عمومی جامعه جهانی باشد.

تعامل با ۲۰ کشور برای گسترش دیپلماسی علمی

وی اظهار داشت: هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۲۰ کشور را مصوب کرده که در طرح گسترش روابط بین الملل دانشگاه قرار بگیرد طرح توسعه یکی از برنامه هایی است که به عنوان سیاست گذاری در جهت تحقق مصوبات هیات رییسه و هیات امنا در فاز عملیاتی قرار گرفته و با توجه به اینکه دانشگاه آزاد به صورت خصوصی و بدون بودجه دولتی اداره می شود، طبیعی است که خارج از بوروکراسی های اداری در کشورهای مختلف حضور داشته باشیم و سرعت تعاملات افزایش پیدا کند.

بروجردی عنوان کرد: برنامه ریزی شده تا از ظرفیت علمی سایر کشورها همچون قشر جوان دانشجو و اساتید بهره گیری کنیم  و طرحی نیز پیشنهاد شد که مورد قبول رییس دانشگاه قرار گرفت که ما با توجه به فضای کرونایی امروز جهان جلساتی را در فضای مجازی با روسای دانشگاه های کشورها داشته باشیم که از کشور افغانستان در جلسه ای چند ساعته آغاز شد.

وی تصریح کرد: همچنین واحدهایی که میزبان دانشجویان بین الملی نیز هستند از طریق فضای مجازی در این گفت و گو شرکت دارند.

معاون بین الملل دانشگاه آزاد گفت: محور عملکرد ما جذب دانشجو از کشورهای مسلمان (خاورمیانه و آسیا) است. با این حال یکی از بزرگترین واحدهای دانشگاه آزاد در شهر آکسفورد انگلیس است اما محورسیاست گذاری ما کشورهای منطقه و مسلمان است.

بروجردی با بیان اینکه دانشگاه آزاد ۱۸ هزار دانشجوی بین الملل دارد، اظهار داشت: با وجود شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، ما به طور مستمر برنامه جذب دانشجو بین الملل را دنبال می کنیم و تقریبا تغییری در ثبت نام تعداد دانشجو نسبت به سال گذشته که شرایط عادی بود، نداریم که نشان دهنده استقبال بسیار چشمگیر برای تحصیل در دانشگاه آزاد است.

برچسب‌ها ویروس کرونا تحریم دانشگاه آزاد اسلامی اختصاصی ایرنا علاءالدین بروجردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تحریم دانشگاه آزاد اسلامی اختصاصی ایرنا علاءالدین بروجردی ویروس کرونا تحریم دانشگاه آزاد اسلامی اختصاصی ایرنا علاءالدین بروجردی دانشگاه آزاد بین الملل تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۶۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان

تیم منتخب ساواته ایران موفق به کسب دو مدال برنز در مسابقات آزاد بلغارستان شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  رقابت‌های آزاد ساواته طی روزهای 8 و 9 اردیبهشت به میزبانی شهر پلوودیو کشور بلغارستان برگزار شد و تیم منتخب ساواته ایران به دو مدال برنز دست یافت.

در این مسابقات  آرمان محسنی مهر در  وزن 75- کیلوگرم و مسعود محمدی در وزن 85- کیلوگرم در استایل آسوت (کنترلی) موفق به کسب دو مدال برنز شدند. 

کوروش رفیعی به عنوان سرپرست و سرمربی و فرزاد خلاق دوست به عنوان مربی نفرات اعزامی را همراهی کردند.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان