Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: شیب نزولی شروع شده بیماری کرونا در استان اردبیل امیدبخش است و با همراهی مردم ادامه این شیب وضعیت بهتری را در استان رقم خواهد زد.


بابک نخسین یکم شهریور در جلسه استانی ستاد مدیریت بیماری کرونا در اردبیل اظهار کرد: با رعایت خوب پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و اصناف و همچنین رعایت شرایط از سوی مردم به ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک پیک دوم کرونا را در حال سپری کردن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با قدردانی از عزاداران ماه محرم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: از همراهی هیئت امنای مساجد، مداحان، علما و بزرگان شهر در پرهیز از تجمعات در مکان‌های سرپوشیده و اجرا نکردن آئین تشت‌گذاری و بیرون نیاوردن طبل‌ها و ادوات عزاداری قدردانی می‌کنیم که به کنترل این بیماری کمک بزرگی کردند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با تبریک روز پزشک از خدمات مدافعان سلامت قدردانی کرد و گفت: حرکت ارزشمندی که پزشکان و پرستاران و کادر درمانی انجام دادند اقدامی ستودنی و بی‌نظیر است.
نخستین به شروع شیب نزولی بیماری کرونا در استان در پیک دوم نیز اشاره کرد و افزود: هرچند تعداد بیماران بستری در آی‌سی‌یو بالاست اما از تعداد مرگ و میرها و بستری شدن افراد گرفتار کرونا تا حد زیادی کاسته شده و امیدواریم با تداوم این شرایط در هفته‌های آینده کاهش نسبی را در بستری‌ها و فوتی‌ها شاهد باشیم.
وی ادامه داد: همچنان توصیه ما رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، جلوگیری از تجمعات و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است تا بتوانیم دوره دوم پیک کرونا را سپری کنیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به آمار 24 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: 40 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته براثر ابتلا به کرونا بستری شدند و در این مدت 22 نفر نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.
نخستین به افزایش اشغال تخت‌ها در بخش‌های کرونا اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر 280 بیمار کرونایی در بخش‌های بیمارستانی استان بستری هستند که سه نفر در این مدت جان خود را از دست داده‌اند.
وی تعداد بیماران بستری را در آی‌سی‌یو را 64 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: با اتمام آزمون سراسری برخی خانواده‌ها برای ترغیب و تشویق فرزندان خود ممکن است، برنامه برگزاری آئین‌های خاص و یا برنامه مسافرت را داشته باشند که بهتر است از این امر اجتناب شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: همچنان شهرهای پرجمعیت استان وضعیت قرمزی را دارند و باید بیش از گذشته مراقب سلامتی تک تک افراد جامعه بود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس پروتکل بهداشتی پروتکل های بهداشتی ماه محرم پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۳۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت

به گزارش خبرآنلاین، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استادان دانشگاه، چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند و موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

مهر در خبری نوشت:محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900236

دیگر خبرها

  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری