Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: HSE (بهداشت، ایمنی و محیط ‌زیست) شهرداری تهران، در همه مناطق 22 گانه و همینطور سازمان‌ها و شرکت‌ها مستقر است و بر کار این واحدها به صورت دوره‌ای نظارت می‌شود.
حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهر سالم و دبیر شورای عالی HSE شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر، بیان کرد: واحد HSE در بیشتر سازمان‌ها و و برخی شرکت و در تمام شهرداری‌های مناطق شهرداری تهران مستقر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه همه شهرداری های مناطق دارای واحد HSE هستند، گفت: مدیر یا بالاترین مقام این واحدها هم شهردار هر منطقه است و درباره سازمان‌ها و شرکت‌ها هم رئیس یا مدیرعامل، این مسئولیت را بر عهده دارد. اما اینکه گاهی گفته شده HSE در شهرداری تهران نادیده گرفته می‌شود کاملا اشتباه است چرا که ایمنی و سلامت محیط و فضاهای شهری همواره مورد اهمیت بوده و شهرداران مناطق و روسای سازمان‌ها و شرکت‌ها به جد در این زمینه فعالیت دارند.
مدیرعامل شرکت شهر سالم ادامه داد: نظارت بر واحدهای HSE چه در مناطق 22 گانه شهرداری و چه سازمان‌ها و شرکت‌ها به صورت دوره‌ای از سوی دبیرخانه HSE انجام و حتی مشاوره‌های لازم هم داده می‌شود.
چوبینه درباره واحد HSE در سازمان بوستان‌ها و پارک‌ها هم توضیح داد: HSE در سازمان بوستان‌ها مستقر است و در حوزه‌های مختلف تحت نظر مدیر سازمان فعالیت دارد. از طرف دیگر پیمانکاران هم ملزم به رعایت شرایط HSE در حوزه‌های مختلف هستند، اگر کسی هم از وظایفش کوتاهی کند متناسب با شرایط باید پاسخگو باشد.
دبیر شورایعالی HSE (بهداشت، ایمنی و محیط ‌زیست) شهرداری تهران، این را هم گفت که؛ به تازگی در شورای شهر تهران این موضوع مطرح شده که HSE دبیرخانه‌ای در حوزه ساختارهای حاکمیتی شهرداری باشد، این بحث در حال پیگیری است و هر زمان شهرداری به این نتیجه برسد و شورای شهر هم الزامی ایجاد کند به طور قطع همه ملزم به اجرای آن هستیم.
* یکی از مسایل مهمی که هر فرد باید در طول زندگی خود به آن توجه کند و غفلت از آن خسارات جبران ناپذیری به جای می‌گذارد و چه بسا سلامت خود و همکاران را به خطر می‌اندازد و آسیب‌های فراوانی را به محیط زیست وارد می‌سازد بهداشت و ایمنی محیط زیست و محیط کار است.
بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست (HSE)را اصطلاحاً HSE گفته می‌شود که حروف آن مخفف کلمات زیر هست:
H: Health بهداشت‌کار
S: Safety ایمنی کار
E: Environment محیط‌زیست
خبرنگار: فریبا رحمانی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان ها و شرکت ها شهرداری تهران محیط زیست واحد HSE

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۶۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود

استاندار کردستان در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج که در محل سالن جلسات این شورا برگزار شد، گفت: عملکرد شهرداری سنندج در حوزه‌های مختلف به ویژه توجه به نقاط کم برخوردار، توسعه فضای سبز، اجرای نهضت آسفالت بسیار مثبت بوده لذا نباید این اقدامات ارزشمند تحت‌الشعاع برخی مسائل مانند بیمه قرار بگیرد.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: جلب رضایت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل شهرداری در زمینه پرداخت به موقع حق بیمه و حقوق و دستمزد موجب رضایتمندی خانواده بزرگ مدیریت شهری است لذا ضرورت دارد برای رفع مشکل پیگیری‌های لازم از طریق سازمان تامین اجتماعی صورت بگیرد و مشکلات به بهترین نحو حل و فصل شود.

وی در ادامه بیان کرد بیان کرد: مطالبات اراضی شهری شهرداری از راه و شهرسازی باید پرداخت شود و در این جلسه مصوب می‌کنیم که ۲ هکتار زمین خالص مسکونی از مجموع مطالبات شهرداری از راه و شهرسازی ظرف ۶ ماهه نخست امسال بازگردانده شود و به مرور مابقی این مطالبه نیز تسویه گردد.

استاندار کردستان با تاکید براینکه شهردار و معاونین شهردار نیز باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشند، گفت: اینکه شهرداری همیشه مورد نقد هستند طبیعی است، اما عملکرد مطلوب شهرداری در حوزه‌های مختلف نباید تحت‌الشعاع برخی مشکلات داخلی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: از زمان شروع خدمت به عنوان نماینده دولت در کردستان از برخی تریبون‌های رسمی و غیر رسمی و برخی شبه رسانه‌ها و افراد کم تخریب نشده‌ایم که البته منشا تمام این تخریب‌ها را می‌دانیم، اما معتقدیم اگر خود را درگیر این حواشی کنیم در مسیر اصلی استفاده از فرصت مسئولیت برای خدمت فاصله می‌گیریم.

استاندار کردستان در پاسخ به مباحث مطرح شده در مورد آلایندگی‌های زیست‌محیطی برخی واحد‌های تولیدی بزرگ در شهر سنندج هم گفت: در موضوع حقوق مردم هیچ تعارفی با کسی نداریم، موضوع وجود آلاینده‌های زیست‌محیطی واحد پتروشیمی باید به صورت ویژه و از مسیر قانونی بررسی شود و یقینا در دفاع از منافع مردم هیچ تعارفی با کسی ندارم.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • مناطق حادثه خیز در هنگام وقوع بارندگی شناسایی شدند
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند