Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@01:03:34 GMT

ایمن‌سازی ۳۴۲ مرکز درمانی و خدماتی در شهر اصفهان

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۸۱۳۱

ایمن‌سازی ۳۴۲ مرکز درمانی و خدماتی در شهر اصفهان

معاون خدمات شهری و جانشین ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان از شناسایی ۳۴۲ مرکز مرتبط با سلامت در این کلانشهر خبر داد و گفت: طرح شناسایی مراکز درمانی با هدف بررسی ایمنی و الزام به اجرای ایمن‌سازی این مراکز اجرایی شده است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت شناسایی و ایمن سازی مراکز درمانی گفت: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر اهمیت جنبه‌های رفتاری و فرهنگی مدیریت ایمنی افزایش یافته است، اما تجربه نشان می‌دهد علی‌رغم به کارگیری فاکتورهای حفاظتی شدید، احتمال بروز حوادث بزرگ در مجموعه‌هایی با ریسک بالا همچنان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیمارستان و مراکز درمانی اولین مکانی است که بعد از بروز هر حادثه‌ای محل مراجعه افراد بوده و اهمیت بسیاری دارد به همین دلیل باید ایمنی و آمادگی آنها پیش از وقوع حادثه بررسی شود.

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان تاکید کرد: پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازگشت به شرایط اولیه چهار فاز اصلی مدیریت بحران به شمار می‌آید و باید برای چنین موقعیت‌هایی آموزش دیده و اقدامات مناسب صورت پذیرد تا هزینه کمتری در مقابل بلایا پرداخت شود.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای مقابله با خطرات، شناسایی مراکز درمانی و ایمن‌سازی آنها همچنین برخورد با مواردی است که رعایت نکات ایمنی را نمی‌کنند و منجر به حادثه‌های تأسف بار می‌شوند.

امیری با بیان اینکه به منظور بالا بردن ایمنی باید مناطق حیاتی و بیمارستانی شناسایی شود، گفت: از جمله مراکز حیاتی، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، درمانگاه‌ها و مراکزی است که مردم در حوزه سلامت به آن نیازمند هستند.

وی با اشاره به طرح شناسایی مراکز درمانی شهر اصفهان، اظهار کرد: طرح شناسایی مراکز درمانی با هدف بررسی ایمنی و الزام به اجرای ایمن‌سازی این مراکز اجرایی شده است و با مجموعه‌هایی که رعایت موارد ایمنی را نمی‌کنند و یا در کاربرهای غیر درمانی فعالیت دارند از طریق مراجع ذی‌صلاح برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان ادامه داد: در یک ماه گذشته توسط عوامل شهرداری اصفهان تعداد ۳۴۲ مرکز درمانی و خدماتی مرتبط با سلامت شناسایی شده که از این تعداد می‌توان به ۳۴ بیمارستان و ۶۵ درمانگاه اشاره کرد.

وی با اشاره به نقاط تمرکز مجموعه‌های درمانی، تصریح کرد: مناطق شش، یک، سه و چهار شهرداری اصفهان به ترتیب بیشترین تعداد مراکز درمانی را به خود اختصاص داده‌اند.

امیری مجموعه‌های درمانی شناسایی شده را به ۱۰ مجموعه تقسیم کرد و گفت: مراکز شناسایی شده شامل بیمارستان‌ها، درمانگاه، مراکز تصویر برداری (رادیولوژی، سونوگرافی، MRI) فیزیوتراپی، کلینیک پزشکی، آزمایشگاه، ساختمان پزشکان، مرکز بهداشت و ساختمان پزشکان به همراه مراکز تصویر برداری و آزمایشگاه است.

وی تاکید کرد: الزامات پدافندی از نکاتی است که باید به آن توجه داشت و به سمتی حرکت کرد که هر مجموعه‌ای که ایجاد می‌شود رویکرد پدافندی باشد.

وی ادامه داد: موارد شناسایی شده به مناطق پانزده گانه جهت رسیدگی ابلاغ شده تا بر اساس استانداردهای لازم مورد بررسی و بازرسی‌های مداوم قرار گیرد و همچنین در خصوص برخورد با مواردی که در کاربری‌های غیر درمانی فعالیت می‌کنند، اقدامات لازم و قانونی صورت پذیرد.

کد خبر 440388

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر شهرداری اصفهان کلانشهر ایمن سازی مدیریت بحران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شناسایی مراکز درمانی شهرداری اصفهان مدیریت بحران شناسایی شده ایمن سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وحید زمان زاده افزود: در صورت خلا مراکز درمانی از نیروهای پرستاری، این مساله لطمه بزرگی بر پیکره سلامت کشور وارد خواهد آورد، مصداق این‌موضوع، افزایش استعفای پرستاران از مراکز درمانی است که به طور مستقیم سلامت مردم را نشانه گرفته است.

بیشتر بخوانید: لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران به کجا رسید؟

وی گفت: امروز ضروت توجه به خواسته های پرستاران، از مرز درخواست های شخصی یا پیگیری های صنفی در سازمان نظام پرستاری و سایر نهادهای پرستاری عبور کرده و در صورت ادامه این شرایط بحرانی، سلامت مردم به خطر خواهد افتاد.

زمان زاده افزود: تنها راه بازگشت و ترغیب پرستاران جهت ماندگاری در مراکز درمانی، فارغ از بوروکراسی های اداری، توجه اورژانسی به مشکلات معیشتی و قانونی پرستاران به صورت ویژه و آن طور که مورد نظر قانون و خود پرستاران در زمینه های مختلف مانند تعرفه گذاری خدمات پرستاری، فوق العاده خاص با بالاترین ضریب، تبدیل وضعیت و…، است.

وی خاطر نشان کرد: باید مسئولین در قوای سه گانه برای حفاظت از سلامت و رفاه مردم که بنیادی ترین هدف حاکمیتی است، پرستاری را به صورت اختصاصی در نظر بگیرند چرا که در صورت عدم تغییر نگرش ها نسبت به مقوله پرستاری و مراقبت، دچار بحران بزرگی در حوزه سلامت خواهیم شد و تاخیر در این موضوع عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت که مسئولان خدوم در دولت باید جوابگوی آن باشند.

زمان زاده افزود: امیدوارم دلسوزان نظام‌سلامت چشمان خود را شسته و با یک نگاه منطقی تر و معقولانه تر به مساله مسائل رفاهی و معیشتی پرستاران که از عوامل اصلی مهاجرت پرستاران می باشد، ورود نمایند زیرا آیندگان اعمال ما را به بهترین شکل، تحلیل خواهند کرد و این آینده خیلی دور نیست.

کد خبر: 1228954 برچسب‌ها پرستار

دیگر خبرها

  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قیمت امروز طلا و سکه
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی