Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملیحه یغمایی با بیان اینکه در جمعیت فعال استان که بین 15 تا 64 سال است 9 درصد جمعیت معتاد را زنان تشکیل می دهند، افزود: این در حالی است که میانگین کشوری اعتیاد زنان 14 درصد است و استان پایین تر از میانگین کشوری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ملیحه یغمایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالیدر گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: براساس بررسی مواردی که به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کردند ، وجود الگوهای نامناسب مصرف مواد در خانواده، یا ازدواج با همسر معتاد ، باعث تشویق فرد به اعتیاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: افسردگی، مشکلات زناشویی، عدم توجه از طرف همسران، تبلیغات غیرقانونی استفاده از مواد برای زیبایی و لاغری از مواردی هستند که در گرایش زنان به اعتیاد موثر هستند.

این مقام مسئول میانگین سن ابتلا به اعتیاد زنان در خراسان شمالی را در رده سنی بین 33 تا 35 سال اعلام کرد و گفت: زنان که در سنین زیر 30 سال دچار اعتیاد می شوند،  به سایر آسیب ها از جمله تن فروشی، مصرف مواد صنعتی روی می آورند.

یغمایی با بیان اینکه در برخی از خانواده ها که زن و شوهر هر دو معتاد هستند، فرزندان توسط مراکز بهزیستی نگهداری می شوند،گفت: زمانی که در یک خانواده مرد دچار اعتیاد می شود زن به عنوان نقش محوری در خانواده تمام سعی اش بر این است که سلامت خود و فرزندانش را تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: اعتیاد زن در واقع با یک خانواده نابسامان در جامعه برابر است، باتوجه به اینکه زن نقش محوری را در خانواده دارد آنگاه که زن دچار اعتیاد می شود، خانواده از هم پاشیده می شود.

 

فرار و روابط نامشروع نتیجه اعتیاد پنهانی دختران

این مقام مسئول گفت: میزان بازگشت از اعتیاد زنان به دلیل وجود فرزندانشان و حفظ خانواده در مقایسه با مردان خیلی بیشتر است، به همین دلیل میزان ترک اعتیاد و بازپروری در زنان بیشتر است.

یغمایی یادآور شد: پنهان کردن اعتیاد در بسیاری از مواقع در دختران مجرد و دختران در سنین پایین به دلیل ترس از خانواده، قبیح بودن این قضیه برای خانواده، رخ می دهد، که معمولا در ارتباط با دوستان این اتفاق رقم می خورد، در صورتیکه خانواده در مواجه با این مشکل به خوبی نتواند مدیریت کند و فرد را نجات دهد اتفاقاتی از جمله فرار دختر از منزل و روابط نامشروع رقم خواهد خورد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه مراکز ترک اعتیاد بانوان در استان ایجاد شده و به صورت تخصصی ارائه خدمات می دهد، اضافه کرد: در بهزیستی مراکز مداخله در بحران علاوه بر رسیدگی به مسائل اعتیاد زنان به دیگر آسیب های اجتماعی نیز ورود می کند و ارائه خدمات انجام می شود.

وی یاداور شد: در این مراکز بعد از سم زدایی مواد مخدر، توامندسازی فرد در زمینه روانی و اقتصادی در قالب پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال برای این افراد صورت می گیرد.

یغمایی با بیان اینکه در جمعیت فعال استان که بین 15 تا 64 سال است 9 درصد جمعیت معتاد را زنان تشکیل می دهند، افزود: این در حالی است که میانگین کشوری اعتیاد زنان 14 درصد است و استان پایین تر از میانگین کشوری است.

وی درانتها گفت: پایین آمدن سن اعتیاد زنان در استان و گرایش بیشتر به استفاده از مواد مخدر صنعتی نگران کننده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میانگین کشوری اعتیاد زنان اعتیاد زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت

همشهری آنلاین - حوادث: نخستین حادثه مربوط به مرگ مشکوک پسری ۲۲ ساله بود که ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه به قاضی سالار صنعتگر بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او دستور تحقیقات در این باره را صادر کرد. جسد پسر جوان در خانه اش پیدا شده که بر اثر ضربه کاتر به دستش و خونریزی شدید جان باخته بود. آنطور که خانواده اش می گفتند وی اقدام به خودکشی کرده بود. آنها مدعی بودند که جوان جان باخته، اعتیاد به مواد مخدر داشته و وقتی شنیده که خانواده اش قصد دارند وی را به کمپ ترک اعتیاد ببرند، اقدام به خودکشی کرده است. با این حال تحقیقات به دستور بازپرس جنایی تهران ادامه دارد تا مشخص شود که آیا گفته های خانواده وی درباره مرگ پسر جوان صحت دارد یا نه.

دومین حادثه که ساعت ۱۳:۳۰ یکشنبه به بازپرس جنایی تهران اعلام شد و مربوط به مرگ مردی جوان بود که جسد سوخته اش در زمین خاکی پیدا شده بود. در نزدیکی جسد گالن بنزین و فندک به چشم می خورد. همچنین یک خودروی پرایدی در نزدیکی محل کشف جسد پیدا شد که متعلق به مرد جان باخته بود. یافته های تیم جنایی نشان می داد که خانه مرد جان باخته در همان محدوده بوده است. خانواده اش می گفتند که متوفی با کسی خصومت شخصی نداشته است. با این حال تحقیقات برای کشف اسرار مرگ مرد جوان ادامه دارد.

کد خبر 848126 برچسب‌ها اعتیاد - معتاد قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته