Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار سنندج گفت: با هدف ارائه خدمات مطلوب به مناطق حاشیه ای بویژه نواحی منفصل شهری با برنامه ریزی صورت گرفته چندین پروژه عمرانی و رفاهی با مشارکت سپاه و این شهرداری اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، جلسه مشترک فرماندهی سپاه سنندج و مدیران شهرداری در دفتر شهردار برگزار شد.

شهردار سنندج ضمن تبریک  فرا رسیدن هفته دولت اظهار داشت: خوشبختانه در طی دو سال اخیر با انجام فعالیت های عمرانی، خدماتی و رفاهی شاهد رضایت نسبی شهروندان از مجموعه شهرداری بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس حشمت اله صیدی عنوان کرد: برقراری عدالت نسبی، برخورداری از خدمات رفاهی و زیرساخت های عمرانی در سطح شهر و ارائه خدمات ویژه به مناطق حاشیه ای؛ همواره در اولویت فعالیت های این شهرداری بوده و هست.

وی گفت: در این دو سال پروژه های خوبی در نواحی منفصل شهری صورت گرفته است و امسال که در سال پایانی خدمت رسانی به شهروندان سنندجی هستیم باید به نواحی منفصل شهری و مناطق حاشیه ای به دلیل مشکلات فراوان این مناطق توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به وجود ساخت و سازهای غیرمجاز در ناحیه منفصل شهری نایسر و جمعیت زیاد آن؛ این ناحیه یکی از اصلی ترین مناطق در حاشیه شهر سنندج است که طی سال گذشته با همکاری دستگاههای اجرایی اقدامات مناسبی به منظور جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و کوتاه کردن دست دلالان که با جان و مال مردم بازی می کنند صورت گرفته است.

صیدی اضافه کرد: رفع مشکلات در نواحی منفصل و شهرکها و مناطق حاشیه ای کم برخوردار نیازمند همکاری تمام دستگاهها است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج در ادامه جلسه با اشاره به اینکه جمعیت حاشیه شهر سنندج بیشتر از جمعیت داخل شهر است؛ گفت: همین امر خود موجب بروز مشکلات فراوانی در این نواحی شده است.

سرهنگ حسن عسگری عنوان کرد: در حال حاضر در 11 محله طرح کرامت اجرا شده است که تعدادی از آنها در سطح نواحی بوده است و این مهم در راستای کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی چون اعتیاد، جمع آوری فروشندگان مواد مخدر و طلاق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد طرح کرامت در سطح محلات بیشتر فرهنگی بوده است که در کنار آن انجام پروژه های عمرانی و تفریحی مانند احداث پارک های درون محلی، فضاهای سبز و فضاهای فرهنگی نیز می تواند در کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی اقدام موثر و کارآمدی باشد.

عسگری تصریح کرد: بودجه هایی برای مناطق حاشیه ای به ویژه نایسر، ننله، تقتقان، کانی کوزله، گریزه و ننله در نظر گرفته شده است.

در ادامه این جلسه برخی از مدیران  مناطق و نواحی و روسای سازمانهای تابعه شهرداری به بیان برخی از مشکلات سطح شهر پرداختند.

در پایان این جلسه مقرر شده است که چندین طرح عمرانی، خدماتی و رفاهی با مشارکت سپاه و شهرداری سنندج در مناطق حاشیه ای و نواحی منفصل شهری سنندج اجرا شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان شهرداری سنندج نواحی منفصل شهری مناطق حاشیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۰۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ

تین نیوز

در حالی که از دو دهه قبل در شهرهای توسعه یافته، تامین پارکینگ به عنوان یکی از عوامل اصلی تقاضای القایی ترافیک شناخته شده و سیاست محدود کردن فضاهای توقف خودرو در مراکز پرترافیک در دستور کار قرار گرفته است، شهرداری تهران مشغول اجرای طرحی با عنوان «نهضت پارکینگ سازی» است. 

به گزارش تین نیوز، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران گفت: با توجه به وسعت، مختصات جغرافیایی و تراکم جمعیت در منطقه ۱۶، ساخت پارکینگ های محلی، منطقه ای و حاشیه ای همچون زیرسطحی جوادیه با ظرفیت ۱۰۵ خودرو در ۲ طبقه و پارکینگ بعثت با ظرفیت ۵۸۲ جای پارک در ۶ طبقه از برنامه ها و اولویت های شهری این منطقه است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران  با همراهی جمعی از مدیران شهری منطقه ۱۶ از آخرین وضعیت اجرایی پروژه های حمل و نقل ترافیکی این منطقه بازدید و درباره رفع موانع اجرایی و تسریع عملیات عمرانی این پروژه بحث و تبادل نظر کردند.

شهریار افندی زاده در حاشیه بازدید از مسیرهای بزرگراهی با اشاره به وجود چهار مسیر بزرگراهی آزادگان، شهید یارجانی، شهید تندگویان و بعثت در این منطقه، افزود: با وجود مرمت و بازسازی تجهیزات ایمنی بزرگراهی از قبیل گاردریل و نصب نیوجرسی، ایمن سازی ۲۷ دماغه بزرگراهی با ۵۶ قطعه کاشن تانک و ۱۴۵ قطعه استوانه و همچنین خط کشی طول مسیر رفت و برگشت، این منطقه نیازمند توجه ویژه بیشتری به ساماندهی و ارتقای ایمنی تجهیزات ترافیکی در طول مسیر این بزرگراه ها است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اظهار کرد: اصلاح هندسی و ایمن سازی، پهلوگاه بزرگراهی، مسقف سازی و زیرسازی دو پایانه حمل و نقل عمومی، عملیات اجرایی و بهسازی ایستگاه های BRT، ساخت پارکینگ های طبقاتی و اورهال پارکینگ های روتاری از دیگر اقدام های مهم و شاخص منطقه ۱۶ شهرداری تهران هستند.

افندی زاده ادامه داد: پروژه پارک حاشیه ای به عنوان بزرگترین پروژه ترافیکی از نظر نظم بخشی اجتماعی و شهری همچون مناطق ۱؛ ۴ و ۵ شهر تهران با بیش از ۳۰ هزار قطعه پارکینگ حاشیه ای، در دستور کار این منطقه نیز قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • پروژه تالار مرکزی سنندج با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است
  • کمبود پارکینگ از مشکلات اصلی ترافیک سنندج است
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم
  • اعضای شورای شهر سنندج چه مطالباتی را در حضور استاندار کردستان مطرح کردند؟
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران