Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@20:36:26 GMT

آغاز طرح ملی پژوهش در حوزه لباس دانش‌آموزان

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۰۳۰۰

آغاز طرح ملی پژوهش در حوزه لباس دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین طرح ملی پژوهش در حوزه لباس فرم دانش آموزان از سوی انجمن فرهنگی و هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس به مرحله اجرا رسید.

این طرح در قالب توزیع سراسری پرسشنامه‌ای با عنوان "فرم نظرسنجی درباره سطح کیفی پوشاک مدارس" به مرحله اجرا درآمده و لینک این پرسشنامه از سی‌ام مردادماه به شکل فراگیر و از طریق خبرگزاری‌های رسمی، سایت‌ها و سایر فضاها و شبکه‌های اجتماعی در دسترس عموم قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ازجمله اهداف مطالعاتی و تحقیقاتی در این طرح می‌توان به استانداردسازی لباس فرم دانش‌آموزان با تکیه‌بر سنجش وضعیت موجود و در ادامه الگوسازی، طراحی و تولید استاندارد بر اساس مؤلفه‌هایی همچون گروه سنی، جنسیت، فرهنگ و جغرافیا در سراسر کشور اشاره کرد.

این فرم نظرسنجی شامل ۲۸ پرسش بوده که در راستای هم‌افزایی و تجمیع نظرات جامعه متخصص و کارشناسان امر و با تکیه‌بر تمامی ابعاد مهم و کلیدی در زمینه طراحی و تولید لباس فرم دانش‌آموزان، موضوعات هنری (طراحی خطی، رنگ‌شناسی و …)، روانشناسی، جامعه‌شناسی، آموزشی، فرهنگ عفاف و حجاب، تکنولوژی دوخت طراحی شده و کارکرد و اهمیت رسانه در ارتقا سطح کیفیت پوشش را شامل می‌شود.

پس از پایان اجرای سراسری این طرح پژوهشی و بر اساس بررسی علمی و آماری پاسخ‌های مندرج در پرسشنامه، کارگروه‌های ۶ گانه انجمن شامل آموزش، ایمنی و سلامت، عفاف و حجاب، تولید و فناوری، رسانه و نساجی با تکیه بر نتایج حاصل، وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده و اهدافی همچون برنامه‌ریزی و پیگیری در جهت توانمندسازی و افزایش ظرفیت‌های تولید و انتقال نوآوری و تکنولوژی، آموزش طراحان به‌صورت تخصصی با توجه به همه معیارهای روانشناسی طرح و رنگ و آشنایی آن‌ها با مظاهر تهاجم فرهنگی غرب، مشاوره و آموزش در زمینه بازاریابی، طراحی، تولید و روش‌های متنوع توزیع و مشتری مداری، تحقیق و پژوهش در زمینه آناتومی اندام کودکان و نوجوانان ایرانی و تلاش برای تهیه جدول سایزبندی کودکان و نوجوانان ویژه لباس فرم مدارس، تعامل با فعالان صنعت نساجی برای پژوهش و تحقیق در مورد ارائه طرح‌ها و جنس‌های متنوع پارچه با الیاف طبیعی متناسب با نیاز دانش آموزان و معرفی آن به تولیدکنندگان و مدیران مدارس، به‌کارگیری ظرفیت‌های متنوع لباس‌های اقوام هر منطقه، برای طراحی لباس فرم مدارس بر اساس شرایط جغرافیایی و ایجاد نمایندگی و آموزشگاه‌های رسمی انجمن در سطح کشور برای ارائه کلیه خدمات آموزشی و فنی به‌صورت فراگیر در همه نقاط کشور را با جدیت دنبال خواهند کرد.

مخاطبان می‌توانند با کلیک روی لینک پرسشنامه به نشانی https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeRvLzCJNZIduiG5nnmhsGmFXNoG89iGswLWdsOvjrQ60d2mQ/viewform?usp=sf_link پاسخ‌های موردنظر خود را در این فرم نظرسنجی درج کرده تا ضمن مشارکت در این حرکت پژوهشی، نقش خود را در مسیر استانداردسازی لباس دانش آموزان کشور ایفا کنند.

کد خبر 5005968 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مد و لباس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور پوشش جامعه تازه های نشر ترجمه محرم 99 ادبیات داستانی گردشگری ادبیات کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجدید چاپ کتاب میراث فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران انتشارات شهید کاظمی ادبیات جهان انتشارات علمی و فرهنگی دانش آموزان لباس فرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۰۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این برنامه ۳۶۰ نفر از دانش آموزان مدرسه باهنر ۲ آموزش‌های راهنمایی و رانندگی آشنا شدند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در این مراسم گفت: ایمنی مدارس حاشیه جاده‌ها بخشی از ایمنی راه‌های استان است. 

مهرداد آهکی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند در پیشگیری از حوادث رانندگی نقش تاثیرگذاری داشته باشند و موجب کاهش تصادفات جاده‌ای شوند.

در پایان این برنامه به اولیاء دانش آموزانی که موتور سیکلت و گواهی نامه داشتند، کلاه ایمنی هدیه داده شد.

دیگر خبرها

  • ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند