Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به مسئولیت سنگین ناظران در مسابقات امسال به ویژه در موضوع انجام پروتکل‌های بهداشتی، تاکید کرد: ناظران امسال کار سنگینی‌ برعهده دارند، زیرا امسال با سلامتی همه عوامل درگیر برگزاری مسابقات روبه‌رو هستیم و هرچه کار ناظران بهتر انجام شود، سلامتی بیش‌تری به دست می‌آید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی در نشست آنلاین (وبینار) ناظران مرد و زن والیبال کشور که با حضور بیش از ۸۰ نفر برگزار شد، با اشاره به مشکلات گسترش و شیوع ویروس کووید ۱۹ در ایران و جهان، ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر شرایط عادی شود و بتوانیم در فضای واقعی شما ناظران را ببنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: شرایط خاصی در جهان به واسطه ویروس کووید ۱۹ حاکم است و در شش ماه گذشته، همه فعالیت‌های ورزشی در دنیا به حالت تعلیق درآمد اما اتفاق جدیدی در حال رخ دادن است؛ جهان خود را با ویروس کرونا وفق داده است و زندگی در جریان است.
وی با بیان این که در حال حاضر فعالیت‌های آموزشی در جهان به شکل مجازی انجام می‌شود، گفت: فدراسیون والیبال هم در این زمینه فعال است و از طریق فضای مجازی، جلسات و سمینارهای خود را برگزار می‌کند.
داورزنی با یادآوری این که در حال حاضر برای کنترل ویروس کرونا بسیاری از مسابقات فرا ملی تعطیل است، ادامه داد: اما خوشبختانه فعالیت‌های ملی را می‌توان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی انجام داد و در اکثر کشورها فعالیت‌های ورزشی شروع شده است.

وی در ادامه به برگزاری بازی‌های المپیک در سال آینده اشاره کرد و گفت: برای کشورهایی که در این بازی‌ها شرکت می‌کنند، حفظ شرایط آمادگی بسیار اهمیت دارد و والیبال ایران نیز به عنوان یکی از ۱۲ تیم شرکت‌کننده در المپیک، حفظ آمادگی بازیکنان از اهمیت زیادی برخوردار است.
رئیس فدراسیون والیبال افزود: نشست‌های متعددی برای برگزاری لیگ‌ها برگزار شده است و پروتکل‌های بهداشتی نحوه برگزاری مسابقات نیز بعد از تصویب در ستاد مقابله با کرونا به فدراسیون ابلاغ می‌شود و اجرای آن در لیگ برتر و دسته یک و دیگر رقابت‌ها برای تیم‌ها و میزبان‌ها الزامی خواهد بود. بنابراین باید همه به هم کمک کنیم تا مسابقات، به خوبی و بارعایت همه اصول و حفظ سلامتی برگزار شود. البته مسابقات امسال بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

وی به همه تیم‌های لیگ برتری و دسته یک والیبال که امسال در مسابقات حضور دارند، خوش‌آمد گفت و از همه آن‌ها درخواست کرد که به فدراسیون کمک کنند تا مسابقات به خوبی برگزار شود و در پایان سال شاهد خروج بازیکنان خوب ملی‌پوش از این لیگ‌ها باشیم.
داورزنی با اشاره به مسئولیت سنگین ناظران در مسابقات امسال به ویژه در موضوع انجام پروتکل‌های بهداشتی، تاکید کرد: ناظران امسال کار سنگینی‌ برعهده دارند زیرا امسال با سلامتی همه عوامل درگیر برگزاری مسابقات روبه‌رو هستیم و هر چه کار ناظران بهتر انجام شود، سلامتی بیش‌تری به دست می‌آید.

وی تاکید کرد: اجرا و دقت در اجرای پروتکل‌ها بسیار اهمیت دارد و طبیعی است که هرگونه سهل‌انگاری در این زمینه می‌تواند آسیب جدی به مسابقات بزند. ناظرین امسال مسئولیت حفظ سلامتی بازیکنان، کادر فنی و عمه عوامل اجرایی مسابقات را دارند و اگر یک نفر بیمار باشد، می‌تواند مجموعه والیبال را در خطر قرار دهد و به همین دلیل، از ناظران تقاضا دارم امسال دقت بیش‌تری داشته باشند. دوست نداریم به شرایطی برسیم که میزبانی یک شهرستان با رعایت نکردن پروتکل‌ها، باعث تعطیلی لیگ شود. اگر رعایت اصول بهداشتی نکنیم، دچار بحران جدی خواهیم شد.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به چک‌لیست ناظران برای مسابقات امسال گفت: ناظران که مسئولیت برگزاری مسابقات را بر عهده دارند، چک‌لیستی خواهند داشت که باید تمام موارد و نکات آن رعایت شود. اگر یک مسابقه برگزار نشود، ضرر کم‌تری برای والیبال دارد تا خدای نکرده چند نفر آلوده به ویروس کرونا شوند که گسترش آن نیز زیان‌های زیادی خواهد داشت. بنابراین ناظران که نماینده فدراسیون و کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات هستند، امسال نقش کلیدی دارند و باید وقت و دقت بیش‌تری برای وظایف خود داشته و زودتر از همه در محل مسابقه حضور یابند.

وی با اشاره به اهمیت گیت‌های ورودی به محل برگزاری مسابقات برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: باید از همان ابتدای ورودی سالن‌ها، پروتکل‌ها رعایت شود تا آلودگی وارد سالن نشود و دیگران در خطر قرار نگیرند. وسواس ناظران، ایجاد سلامتی بیش‌تر برای خانواده والیبال خواهد داشت و کوتاهی در این مسئولیت، خطر جدی برای این ورزش به دنبال دارد.
رئیس فدراسیون والیبال در پایان تاکید کرد: بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی، احتمال این که تا دو سال دیگر با ویروس کرونا درگیر باشیم، وجود دارد و باید همه کمک کنیم که با رعایت تک تک پروتکل‌ها به شکل انفرادی و تیمی، شرایط برگزاری مسابقات را فراهم کنیم.

 

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس فدراسیون والیبال پروتکل های بهداشتی برگزاری مسابقات مسابقات امسال ویروس کرونا پروتکل ها بیش تری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند

هرساله با نزدیک شدن به روز‌های گرم سال، در کشور با وارد مدار شدن سیستم‌های سرمایش، مصرف برق به طور تدریجی افزایش پیدا می‌کند. آخرین آمار‌های وضعیت شبکه برق کشور نشان می‌دهد که در روز‌های گذشته مصرف برق نسبت به سال گذشته افزایش چند هزار مگاواتی داشته است.

از این جهت که در روز‌های گرم تابستان با ناترازی در تولید و مصرف برق مواجه هستیم، وزارت نیرو اقداماتی را پیش بینی می‌کند تا عبور موفق از تابستان و بدون قطعی برق رقم بخورد. در همین راستا امسال برنامه‌ای ۱۸۰ اقدامه در بخش‌های توسعه نیروگاه‌ها، افزایش و اصلاح شبکه و مدیریت مصرف برق برای تامین برق پایدار پیک تابستان امسال در دستور کار قرار گرفته است.

بخش مهم دیگر این برنامه‌ها انجام به موقع تعمیرات نیروگاهی است. در حال حاضر بیش از ۹۴ درصد برق مورد نیاز کشور از طریق نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود و هم رقم ضرورت آمادگی این واحد‌های نیروگاهی را برجسته می‌کند.

برنامه‌های تعمیراتی نیروگاه‌ها پس از عبور از فصل گرم سال و شروع مهر آغاز شده و طبق برنامه اعلام شده باید تا پیش از خرداد و همزمان با افزایش دما نیروگاه را به آمادگی ۱۰۰ درصدی از لحاظ تعمیراتی برسند و پاسخگوی تقاضای مصرف در فصل گرم سال باشند.

در ادامهدناصر اسکندری معاون راهبری شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه ۹۴ درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های برق حرارتی تامین می‌شود گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم تامین برق کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است، از این رو آمادگی کامل این واحد‌ها برای تولید برق پایدار در فصول گرم سال اهمیت مضاعفی دارد.

وی گفت: فصل تعمیراتی نیروگاه‌های حرارتی باید تا قبل از خرداد هر سال به پایان برسد، چرا که از این ماه با افزایش مصرف برق کشور نیروگاه‌ها باید آمادگی کاملی برای پاسخگویی به بار مصرف این بازه زمانی داشته باشند.

این مقام مسئول در خصوص برنامه‌های تعمیراتی امسال گفت: در همین راستا از ابتدای مهر سال گذشته به منظور آماده‌سازی این واحد‌ها برای تولید انرژی پایدار در ماه‌های گرم سال، بالغ بر ۱۰۵ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون ۹۳ هزار مگاوات از این برنامه عملیاتی شده و امیدواریم با اتمام به موقع برنامه‌های یاد شده تا نیمه اردیبهشت‌ماه بتوانیم تمامی واحد‌های نیروگاهی را برای تامین برق پایدار روز‌های اوج مصرف برق کشور در اختیار داشته باشیم.

رکورد تعمیرات نیروگاهی امسال شکسته می‌شود 

گفتنی است، سال گذشته برای نخستین بار در صنعت برق حدود ۹۷ هزار مگاوات برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی پیش از شروع پیک مصرف برق تابستان به پایان رسید و امسال رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت خواهد رسید.

در این راستا ساناز جعفرزاده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید در خصوص جزئیات برنامه‌های تعمیراتی امسال گفت: از ابتدای مهر سال گذشته به منظور تأمین برق پایدار پیک تابستان امسال بیش از ۱۰۵ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در دستور کار قرار گرفته است. تاکنون بیش از ۹۰ هزار مگاوات از این برنامه عملیاتی شده است و امیدواریم با اتمام به موقع برنامه‌های یاد شده بتوانیم تمامی واحد‌های نیروگاهی را برای تأمین برق پایدار روز‌های اوج مصرف برق کشور در اختیار داشته باشیم.

با اشاره به اینکه برخی از تعمیرات نیروگاهی به دلیل تداوم گرما در تابستان ۱۴۰۳ به تعویق افتاد گفت: یک سری از تعمیرات ما برای شهریور پیش‌بینی شده بود که به علت تداوم گرما به مهر معوق شد. اما چیزی که بیشتر بر روی حجم تعمیرات اثر گذاشت بود این بود که دچار تراز منفی سوخت در فصل زمستان بودیم و به این علت خیلی از تعمیرات در زمستان هم برای کمک به تامین بار شبکه به تعویق افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • سپهرزاد: کنار گذاشتن من بدون اطلاع قبلی زیبنده دوومیدانی نیست/ حسین رسولی از بی توجهی‌ها دلخور است
  • شوک به تیم ملی والیبال
  • یک ملی پوش والیبال لیگ ملت‌ها را از دست داد
  • بردیا سعادت لیگ ملت‌ها را از دست داد
  • پرسپولیس فعلا سهمیه مستقیم لیگ نخبگان را در جیب دارد
  • معرفی داوران و ناظران هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • (تصاویر) مسابقات والیبال در گِل