Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان وزارت بهداشت، از آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای ایجاد پزشکی از راه دور در کشور و مناطق کم برخوردار خبر داد. به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، قاسم جان بابایی، روز یکشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، به ارائه دستاورد‌های حوزه درمان کشور پرداخت.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در زمینه دسترسی مردم به خدمات درمانی در کشور فراهم شده است، گفت: بعد از گذشت ۶ ماه از شیوع کرونا در کشور، به رغم تلخی‌هایی که در از دست دادن بیماران و کادر درمان داشته‌ایم، اما توانسته‌ایم زیرساخت‌های لازم برای ارتقا خدمات به مردم را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جان بابایی با اعلام اینکه با همکاری شرکت‌های دانش بنیان توانسته‌ایم در مدت ۶ ماه کرونایی ۱۵۰۰ تخت ویژه با تجهیزات ونتیلاتور راه اندازی کنیم، افزود: در این مدت توانسته‌ایم سایر خدمات تشخیصی را توسعه دهیم.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در روز اول فقط یک آزمایشگاه پاستور کار تشخیص کرونا را انجام می‌دهد که در حال حاضر در ۱۹۰ آزمایشگاه کار تشخیص کرونا انجام می‌شود.

جان بابایی با اشاره به فراهم شدن خدمات تله مدیسین در کشور، گفت: زیرساخت‌های پزشکی از راه دور یا همان تله مدیسین در کشور فراهم شده و مجوز‌های قانونی نیز از ستاد ملی کرونا دریافت گردیده است که بیمه‌ها بتوانند خرید خدمت انجام دهند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام اینکه تا کنون در ۲۰ نقطه کشور امکان ارائه خدمات تله مدیسین فراهم است، افزود: امیدواریم تا پایان سال، تمام نقاط کشور امکان دسترسی به خدمات تله مدیسین را داشته باشند.

وی با اشاره به همکاری ستاد اجرایی فرمان امام در راه اندازی خدمات کلینیک‌های مجازی در کشور، گفت: امکان ویزیت از راه دور برای بیماران در مناطق کم برخوردار فراهم شده است. همچنین برای بعضی از مشاوره‌های تخصصی پزشکی و درمانی در بیمارستان‌های کوچک، این امکان به صورت از راه دور فراهم شده است.

جان بابایی افزود: پاسخ دهی سریع به خدمات رادیولوژی، سی تی اسکن و ام آر آی، برای مناطق محروم، از دیگر اقدامات راه اندازی تله مدیسین است.

وی گفت: در گام بعدی، به دنبال تجویز دارو از راه دور هستیم.

جان بابایی در ارتباط با وضعیت کرونا در ماه‌های پیش رو، افزود: یکی از نگرانی‌ها مربوط به فصل پاییز و شیوع همزمان ویروس کرونا و آنفلوانزا است که تلاش می‌کنیم با افزایش ۱۴ هزار تخت بیمارستانی و…، تا پایان سال، خدمات لازم را فراهم کنیم.   این خبر تکمیل می شود/

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کلینیک وضعیت کرونا بیماری کرونا کرونا ویروس داروی کرونا تله مدیسین جان بابایی راه دور فراهم شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۰۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسکانیوز،‌ شنبلیله گیاهی است که به طور سنتی برای درمان بیماری ها از جمله ریزش مو استفاده می شود. برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است شنبلیله در واقع برای جلوگیری از ریزش مو مفید باشد.

دلایل احتمالی اثرگذاری شنبلیله منبع غنی از پروتئین:

شنبلیله منبع خوبی از پروتئین است که برای سلامت مو ضروری است. کمبود پروتئین می تواند منجر به ضعیف شدن و شکنندگی مو شود.

سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی:

شنبلیله حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی از جمله آهن، ویتامین B6، اسید فولیک و نیاسین است که همگی برای سلامت مو مهم هستند. کمبود این مواد مغذی می تواند منجر به ریزش مو شود.

خواص ضد التهابی:

شنبلیله دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش التهاب پوست سر کمک کند. التهاب پوست سر می تواند یکی از عوامل ریزش مو باشد.

هر آنچه باید در مورد ریزش مو بدانید | روش‌های جدید برای درمان ریزش مو

نحوه استفاده از شنبلیله برای مو ماسک مو:

می توانید از پودر شنبلیله برای تهیه ماسک مو استفاده کنید. برای تهیه این ماسک، ۲ قاشق غذاخوری پودر شنبلیله را با ۲ قاشق غذاخوری ماست یا روغن نارگیل مخلوط کنید. مخلوط را به پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. سپس با شامپو بشویید.

آب شنبلیله:

همچنین می توانید از آب شنبلیله برای شستشوی موهای خود استفاده کنید. برای تهیه آب شنبلیله، ۲ قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را به مدت یک شب در آب خیس کنید. صبح روز بعد، دانه ها را صاف کرده و از آب برای شستشوی موهای خود استفاده کنید.

مصرف خوراکی:

می توانید شنبلیله را به صورت خوراکی نیز مصرف کنید. شنبلیله را می توان به عنوان ادویه در غذاها استفاده کرد یا به صورت مکمل مصرف کرد.

موارد احتیاط در مصرف شنبلیله

اگر به شنبلیله حساسیت دارید، از استفاده از آن خودداری کنید. زنان باردار یا شیرده باید قبل از مصرف شنبلیله با پزشک خود مشورت کنند.

کد خبر 847415 برچسب‌ها خواص مواد غذایی موی سر سبزی خبر مهم

دیگر خبرها

  • دسترسی به نقشه مترویی راه های کشور در سایت ۱۴۱ فراهم شد
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • هوادار خاص استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • وضعیت غمناک دانش‌ آموزانی که به‌ دلیل سیل و تخریب جاده ها به کنکور نرسیدند
  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی