Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:20:04 GMT

بانک اطلاعاتی نویسندگان تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۰۹۵۳

بانک اطلاعاتی نویسندگان تشکیل شود

ایسنا/لرستان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با ابراز تاسف از عدم وجود یک انجمن ویراستاران در استان، گفت: لرستان ظرفیت‌های فراوانی از نظر نویسندگی دارد که برای سامان‌دهی آن‌ها باید بانک اطلاعاتی نویسندگان را تشکیل و کارگاه‌های ویراستاری را برگزار کنیم.

محسن رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که امیدواریم بتوانیم در ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه سهمی داشته باشیم، اظهار کرد: ظرفیت‌های زیادی در دانشگاه‌ها وجود دارد که امیدواریم بتوانیم بیش از پیش در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پیشبرد اهداف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، از آن بهره‌برداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدی افزود: لرستان در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفرینی کرد که حاصل آن تقدیم ۶۳۰۰ شهید، تعداد زیادی جانباز و آزاده به انقلاب اسلامی بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: مردمان لرستان امروزه نیز در دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان‌های والای امام خمینی(ره) و شهدا با تمام توان در میدان هستند.

وی با اشاره به محرومیت استان به ویژه از جنبه اقتصادی، تصریح کرد: با وجودی که لرستانی‌ها در نرخ بیکاری در صدر جدول  هستند اما ارادت‌شان به نظام جمهوری اسلامی کم نشده و از مهم‌ترین خصیصه‌های مردم این استان ولایت‌مداری است.

رشیدی تصریح کرد: لرستانی‌ها با توجه به روحیه حماسی که دارند علاقه وافری به اسلحه دارند و  اسلحه‌های زیادی در دست مردم مناطق عشایری این خطه از کشور هست؛ ولی هیچگاه از طرف آن‌ها یک فشنگ هم علیه نظام شلیک نشده بلکه در اشعار شاعران لر و در ادبیات بومی همیشه از دفاع از تمامیت ارضی وطن، ارزش‌های ملی و مذهبی و نظام مقدس جمهوری اسلامی  سخن گفته شده‌است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: همواره از رشادت‌های مردان و زنان لُر در جبهه جنگ صحبت به میان آورده می‌شود که امیدواریم بتوانیم با یک همگرایی و هم افزایی گوشه‌ای از این رشادت‌ها را احصا کنیم.

وی با اشاره به نقش گروه‌های جهادی در پیشبرد بسیاری از فعالیت‌ها، اظهار کرد: گروه‌های جهادی تخصصی می‌توانند در گردآوری اطلاعات و خاطرات رزمندگان، شهدا و آزادگان نقش مؤثری داشته باشند و در سیر مراحل تولید کتب حوزه دفاع مقدس با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع  مقدس استان همکاری کنند.

رشیدی با اشاره به این‌که سفرهای کاروان راهیان نور در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش بسزایی دارند، عنوان کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا سفرهای راهیان نور لغو شده اما می‌توان از  ظرفیت گروه‌های جهادی که در زمان ورود کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی به زائران خدمت رسانی می‌کردند در مصاحبه‌های تاریخ شفاهی و دیگر مراحل تولید کتاب دفاع مقدس استفاده کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با ابراز تاسف از عدم وجود یک انجمن ویراستاران در استان، گفت: لرستان ظرفیت‌های فراوانی از نظر نویسندگی دارد که برای سامان‌دهی آن‌ها باید بانک اطلاعاتی نویسندگان را تشکیل و کارگاه‌های ویراستاری را برگزار کنیم.

وی بیانکرد: بعداز افتتاح باغ‌موزه دفاع مقدس استان، غرفه‌هایی به نقش دانشگاه‌های لرستان در دوران دفاع مقدس، شهدای دانشجو و کارکردهای دانشجویان در زمینه دفاع مقدس اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری نویسندگان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۰۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود

به گزارش حوزه استانهای خبرگزاری تقریب، سیدعلی مهاجر ظهر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ویژه برنامه‌ریزی و هماهنگی سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی با تبیین و روشن‌گری حفظ شود.

مهاجر ادامه داد: در دورانی مراسم فتح خرمشهر را برگزار خواهیم کرد که با الگو گرفتن از فرهنگ دفاع مقدس به این توان‌مندی نظامی و علمی رسیده‌ایم که عملیات وعده صادق را رقم می‌زنیم.

وی افزود: اکنون برای همه استکبار ستیزان، عدالت خواهان و مظلومان جهان الگویی شده‌ایم و این به گونه‌ای در حال رقم خوردن است که در غزه طوفان الاقصی، در یمن به دست گرفتن کنترل تنگه باب المندب و در غرب موج اسلام خواهی و صهیونیست ستیزی را شاهد هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اینکه مناسبت‌هایی نظیر سوم خرداد و فتح خرمشهر فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا است، گفت: باید از این فرصت برای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم که مطمئناً امید آفرین خواهد بود.

وی یادآور شد: فرمانداران و مدیرانی که در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌ها و فعالیت‌های ارزشی را در سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی و اجرا کردند به نحو احسنت از آنها تقدیر خواهد شد.

مهاجر با بیان اینکه لازم است به ادارات و دستگاه‌ها سهم سپاری شود، اظهار کرد: انتظار و توقع داریم فضای شهری و فضای رسانه‌ای و مجازی متأثر از این مناسبت ملی شود.

گفتنی است در پایان این جلسه از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد