Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:13:45 GMT

اجرای طرح نذر کتاب در لاهیجان

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۲۳۸۸

اجرای طرح نذر کتاب در لاهیجان

نگار نادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در پی شیوع کرونا توجه بیشتر به نذر فرهنگی به دلیل تاثیرات دراز مدت آن، دارای اهمیت است، افزود: کتاب های جمع آوری شده در طرح ”نذر کتاب” برای تجهیز کتابخانه های عمومی یا کتابخانه های مدارس مناطق کم برخوردار شهرستان لاهیجان استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کتابخانه شهید باهنر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان ۲ ایستگاه اهدای کتاب است، گفت : علاقمندان می توانند تا پایان محرم برای اهدای کتاب های خود به این مکان ها مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه پیش از این ۲ دوره گلریزان کتاب در لاهیجان برگزار شد، اضافه کرد: کتاب های جمع آوری شده به بیش از هفت مدرسه در مناطق کم برخوردار و کمپ ترک اعتیاد اهدا شد ضمن اینکه تعدادی کتاب به صورت رایگان در طرح سالم سازی دریا و مناسبت های خاص میان علاقمندان توزیع شده است.

نادری خاطر نشان کرد: فلسفه قیام عاشورا و شور و شعور حسینی در کنار هم همواره از اهداف فرهنگی بوده و در این ارتباط فعالیت هایی شامل نمایش خیابانی و اجراهای صحنه ای با محتوای دینی، معرفی کتاب، گفت و گو با نویسندگان و شاعران آیینی و غیره انجام گرفته است.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی تاکنون اقداماتی از جمله رونمایی کتاب، برپایی نمایشگاه کتاب، تجلیل از نویسندگان، اهدا کتاب، برگزاری کلاس های شاهنامه خوانی و تشویق کودکان به آشنایی با ادبیات، اجرای طرح کتاب گردی، برپایی سلسله نشست های شعر، داستان، ترانه و غیره را اجرایی کرده است.

لاهیجان  در پی حضور در چهار دوره رقابت پایتخت کتاب،   سه دوره به عنوان نامزد پایتخت کتاب و شهر فعال ترویج کتاب و کتابخوانی شناخته شده است.

شهرستان لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

برچسب‌ها رشت گیلان کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان کتاب رشت گیلان کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۲۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، مسؤولان و دست‌اندرکاران نشر آموت می‌گویند این‌ناشر در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیش از ۱۸۰ عنوان کتاب حضور دارد.

به گفته یوسف علیخانی مدیر نشر آموت، این‌ناشر از زمان سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا دوره جدید این رویداد ۲۰ عنوان جدید منتشر کرده که در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند.

کد خبر 6091787 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد