Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های بهداشتی استان از میانگین کشوری کمتر است گفت: اعتبارات استانی جوابگوی عقب‌ماندگی‌ حوزه سلامت نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رودبار، ارسلان سالاری امروز در حاشیه بهره‌برداری از دستگاه CT اسکن با ظرفیت 200 اسکن در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) این شهرستان اظهار داشت: این دستگاه کاربردی علاوه بر بزرگسالان برای رنج سنی کودکان نیز مناسب است و بخش بزرگی از مشکلات مردم در این حوزه را جبران می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به قابلیت‌های این دستگاه CT اسکن اشاره کرد و بیان داشت: این دستگاه قابلیت آنژیوگرافی پریفال، سه بعدی کردن تصویر و اسکن تمام بدن را دارد و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن این است که نسبت به سایر محصولات مشابه خود اشعه کمتری را ساطع می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه افراد سنگین وزن نیز می‌توانند از خدمات این دستگاه بهره‌مند شوند تصریح کرد: علوم پزشکی گیلان در سال‌های اخیر برای توسعه و تجهیز زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی گیلان اقدامات مختلفی انجام داده و برای این منظور از اعتبارات ملی نیز بهره گرفتیم.

نماینده مردم آمل: کمبود امکانات درمانی در شهرستان سبب اتفاق تلخ کرونایی شدکردستان|‌کمبود امکانات درمانی برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی در مریوان نداریمانتقاد حزب اپوزیسیون هند به کمبود امکانات درمانی در بیمارستان‌ها

سالاری با تاکید بر اینکه رفع عقب‌ماندگی‌های استان گیلان در حوزه سلامت تنها با بودجه‌های استانی امکان‌پذیر نیست افزود: گیلان در حوزه بهداشتی و درمانی با مشکلات زیادی روبه‌رو است و در حال حاضر امکانات فعلی جوابگوی نیازهای مردم استان نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شیوع کرونا و عقب‌ماندگی‌های گیلان در حوزه سلامت خاطرنشان کرد: در برخی از بیمارستان‌های استان گیلان مردم ناچار هستند به‌دلیل نبود امکانات و فضای مناسب در کف بیمارستان بخوابند که مایه شرمندگی است.

وی با بیان اینکه فراهم کردن شرایط رفاهی برای مردم از جمله وظایف دولت و همه مسئولان است عنوان داشت: استان گیلان در حوزه برخورداری از زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی از میانگین کشوری عقب‌تر است و باید امکانات و بودجه ملی برای تجهیز بیمارستان‌های استان اختصاص یابد.

سالاری با بیان اینکه در 10 سال اخیر تنها 2 دستگاه CT اسکن وارد استان گیلان شده است که به هیچ وجه پاسخگوی نیاز مردم نیست گفت: در یک سال اخیر 5 دستگاه CT اسکن وارد استان و راه‌اندازی شده و یک دستگاه دیگر در بیمارستان رازی نیز در حال راه‌اندازی است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از نیازمندی‌های درمانی بخش‌های مختلف این شهرستان سخن گفت و بیان کرد: تجمیع بیمارستان های سه گانه سطح شهرستان یا تخصصی کردن آنها ضروری است و علاوه بر این در منطقه خورگام شهر بره‌سر نیازمند راه‌اندازی بخش اورژانس هستیم.

مهرداد گودرزوند چگینی با بیان اینکه راه‌اندازی CT اسکن رودبار از صرف هزینه‌های گزاف توسط مردم جلوگیری می‌کند اظهار داشت: پیش از این بیماران مجبور بودند برای دریافت خدمات به مرکز استان یا بخش خصوصی مراجعه کنند که باعث تحمیل هزینه‌های زیادی به آنها می‌شد.

انتهای پیام/613/ی

R7877/P/S6,71/CT11 بیشتر بخوانید... گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان استاندار کرمان: گزارشی از کمبود امکانات بیمارستانی در استان کرمان نداریم ۹۰ میلیارد تومان جهت رفع مشکلات دانشگاه علوم پزشکی گیلان تخصیص یافت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان استاندار کرمان: گزارشی از کمبود امکانات بیمارستانی در استان کرمان نداریم ۹۰ میلیارد تومان جهت رفع مشکلات دانشگاه علوم پزشکی گیلان تخصیص یافت پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| بازگشت صیادان آزاد شده به بلوچستان/ شادی مردم و خانواده‌ها بعد از ۶ سال انتظار ۲ طرح ویژه مجلس برای تامین کالاهای اساسی اقشار آسیب‌پذیر / کارت اعتباری برای خرید ۲۰ قلم کالا‌ در اختیار ۷ دهک قرار‌ می‌گیرد ۳ روایت عضو هیئت رئیسه مجلس از تلاش نمایندگان برای بهبود وضع اقتصادی مردم / برای بهبود معیشت ‌تا پاسی از شب در مجلس حضور داریم ۴ جزئیات بازداشت گسترده اعضای شورای‌شهر و مدیران سابق شهرداری ساری/ متهمان "پرونده سلمانشهر" دستگیر شدند ۵ سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: در تلاشیم سال آینده‌ کنکور را حذف کنیم / شرایط آموزش دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید ۶ عضو کمیسیون حقوقی مجلس: فعل و انفعالات بازار بورس قابل اعتماد نیست ۷ سناریوی ‌قطعی آب این بار به پیربلوط رسید/ اظهار‌نظرهای متناقض مسئولان در‌باره رفع مشکل ۸ گزارش| سردرگمی مردم در تلاطم این روزهای بورس؛ وقتی تازه‌واردها نظم بازار سرمایه را به هم می‌ریزند مهمترین اخبار استانها بررسی وضعیت ‌کرونا در ایران| ۱۵ استان در وضعیت قرمز کرونایی / ۱۱ استان به مرحله هشدار رسیدند+ جدول و نمودار واکنش رئیس کمیسیون امنیت ملی ‌مجلس ‌به تهدیدات دائمی آمریکا علیه ‌ایران / انقلاب اسلامی با قدرت به مسیرش ادامه می‌دهد مدیرعامل توانیر: ایران از پیک مصرف برق بدون اعمال خاموشی عبور کرد/ ‌رشد مصرف برق ‌به یک‌درصد رسید درگیری مسلحانه مرزبانان با اشرار مسلح در ‌سراوان / شرور وابسته به گروهک‌های تروریستی به هلاکت رسید مهمترین اخبار تسنیم روحانی: ارتقای تاب‌آوری اقتصاد و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سرلوحه تلاش‌های دولت است مصاحبه| وزیر سابق تشکیلات خودگردان: با امارات اختلاف ریشه‌ای داریم/ اسرائیل اشغالگر را به‌رسمیت نمی‌شناسیم نیویورک تایمز: مکانیزم ماشه نمود بارز بن‌بست دیپلماتیک ترامپ-پامپئو است بررسی وضعیت ‌کرونا در ایران| ۱۵ استان در وضعیت قرمز کرونایی / ۱۱ استان به مرحله هشدار رسیدند+ جدول و نمودار گزارش تسنیم از اولین موتور سبک توربوفن ساخت ایران|‌قلب شیر در سینه پهپادهای ایرانی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان کمبود امکانات گیلان در حوزه دستگاه CT اسکن استان گیلان راه اندازی حوزه سلامت عقب ماندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۲۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات


به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین جلسه شورای هماهنگی نظام پزشکی استان‌ها با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی، معاونین و برخی از مدیران این سازمان و نیز با دعوت ۳۰ تن از روسای شورای هماهنگی نظام پزشکی استان ها، روسا و هیات رئیسه مجمع عمومی و شورای عالی نظام پزشکی به صورت مجازی برگزارشد.

در این جلسه، مطالب مهمی در خصوص تعرفه‌های پزشکی و ادامه رایزنی‌ها درباره مباحث قضایی از جمله حبس زدایی از پزشکان مطرح شد.

اعضای مدعو در این جلسه همچنین نگرانی‌ها و دغدغه‌های خودشان را در موضوع تشدید مالیات و رفع ابهامات الزام به عقد قرارداد با بیمه‌ها مطرح کردند و خواستار پیگیری از طریق شکایات به دیوان عدالت مبنی بر قوانین موجود که به ضرر جامعه پزشکی است، شدند.

در ادامه، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با بیان اینکه رشد جزء حرفه‌ای تعرفه‌های پزشکی در مقایسه با سایر اجزاء تعرفه همیشه مورد غفلت واقع شده بود، گفت: امسال شاهد افزایش ۴۵ درصدی جزء حرفه‌ای بودیم که میزان افزایش این جز کم سابقه است یعنی جزء حرفه‌ای که میانگین رشد آن در ۱۴ سال اخیر ۹ و ۶ دهم درصد بود، تقریباً ۵ برابر میانگین رشد سال‌های اخیر، یعنی ۴۵ درصد رشد کرده است.

وی افزود: با این حال رشد تعرفه‌های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است و جداول موجود نشان می‌دهد دستاورد‌ها و رایزنی‌های انجام شده در شورای عالی بیمه نسبت به دوره‌های قبل قابل قبول‌تر بوده است.

رئیس زاده با اشاره به فعالیت کارگروه اقتصاد سلامت با اولویت مالیات، عوارض و تعرفه‌ها عنوان کرد: این کارگروه بلافاصله پس از اعلام تعرفه‌های پزشکی در ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ تشکیل جلسه داد که پیگیری‌های این کارگروه در اعلام زمان تعرفه‌های پزشکی نیز قابل توجه است.

وی با اشاره به بازه زمانی ابلاغ تعرفه‌های پزشکی در سه سال اخیر نیز گفت: تعرفه‌های پزشکی در سال ۱۴۰۱ در ۱۲ اردیبهشت، سال ۱۴۰۲ در ۲۹ فروردین و سال جاری ۲۶ فروردین ابلاغ شد که نشان می‌دهد تعرفه‌های پزشکی با حداقل تاخیر زمانی از آغاز سال ابلاغ شد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در ادامه به پیگیری مباحث قضایی اعضای سازمان نظام پزشکی و تلاش‌های سازمان در حبس زدایی برای جامعه پزشکان اشاره کرد و افزود: برخی مباحث تعزیرات و بازرسی در جلسه‌ای با رئیس سازمان بازرسی کل کشور مطرح شد و پس از بیان مسائل مربوط به مشکلات تعرفه ای، مقرر شد جلسه‌ای پیرامون حل مشکلات و بیان نقطه نظر‌ها تشکیل شود.

وی درباره مسائل اخیر مربوط به جامعه پزشکی نیز اظهار داشت: سازمان نظام پزشکی از حداکثر ظرفیت خود برای حل مشکلات اعضای سازمان استفاده می‌کند و معاونت‌های مختلف سازمان، شورای عالی، هیات رییسه شورای عالی نظام پزشکی و هیات رییسه مجمع در شهرستان‌ها که بدون چشم داشت وقت می‌گذارند و کار‌های مثبت و ارزشمندی هم انجام شده است. از جمله آنکه در حوزه آموزش، تقریباً یک روز در میان برنامه بازآموزی برگزار شده و نزدیک به ۲۳۶ برنامه در سال گذشته برگزار شده است که همه اینها زحمات دوستان است که در سراسر کشور انجام می‌دهند.

رئیس زاده در ادامه ارائه گزارش عملکرد سازمان نظام پزشکی به ایمن سازی ساختمان نظام پزشکی کل اشاره کرد و درباره برخی از این جزئیات گفت: تعویض آسانسور‌های ساختمان و تعمیرات در جهت ایمنی ساختمان نظام پزشکی کل بوده و همکاران ما در تعطیلات نوروز به منظور تسهیل پایان کار و مباحث مربوط به مالیات ساختمان شبانه روز تلاش کردند.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه الکترونیک قضایی در معاونت انتظامی و هیات‌های انتظامی نظام پزشکی، اظهار داشت: راه اندازی سامانه جامع انتظامی تنها مراجعات حضوری اعضای جامعه پزشکی و مردم را پس از ثبت شکایت کاهش خواهد داد و تغییری در فرایند شروع ثبت شکایات رخ نداده و فقط اطلاع رسانی‌ها به شکل الکترونیک اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است