Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: از ۳۰۷ هزار نفر بهبودیافته بیماری کرونا تا کنون ۲ درصد به منظور کمک به درمان مبتلایان به کرونا پلاسما اهدا کرده‌اند. تاریخ انتشار: 15:14 - 02 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۴۹۵۷۰

خبرگزاری میزان - پانا نوشت: حاجی‌بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون در پاسخ به این سوال که بهبودیافتگان کرونا از چه طریقی می‌توانند برای اهدای پلاسما اقدام کنند، گفت: «علاوه بر ستاد مرکزی سازمان انتقال خون، ۲۴ مرکز در کشور آماده دریافت پلاسمای بهبودیافتگان بیماری کرونا است که این افراد می‌توانند ۲۸ روز پس از بهبودی کامل از بیماری به این مراکز مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه اکنون تقاضا از سوی بیمارستان‌ها برای دریافت پلاسمای بهبودیافتگان وجود دارد، گفت: «از ۳۰۷ هزار نفر بهبودیافته بیماری کرونا تا کنون ۲ درصد برای اهدای پلاسما مراجعه کردند که با توجه به تقاضای موجود برای دریافت پلاسمای بهبودیافتگان، نیاز است که میزان استقبال بهبودیافتگان نیز افزایش یابد.»

حاجی بیگی گفت: «پلاسمای بهبود یافتگان ویروس کرونا به دلیل وجود پادتن ضد ویروس برای نجات بیماران مفید است، البته همه بهبود یافتگان شرایط اهدای پلاسما را ندارند. زنانی که سابقه بارداری ندارند یا مجرد هستند و همچنین مردان بین ۱۸ تا ۶۰ سال برای اهدای پلاسما در اولویت قرار دارند.»

وی با بیان اینکه اهدای پلاسما از سوی بهبودیافتگان کرونا هیچ ضرری برای آن‌ها ندارد از بهبودیافتگان درخواست کرد تا برای اهدای پلاسمای خود به مراکز منتخب که آدرس آن در سایت سازمان انتقال خون به نشانی https://www.ibto.ir/ وجود دارد مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: میزان اهدای پلاسمای بهبود یافتگان از کووید ۱۹ در کشور از مرز پنج هزار واحدگذشت

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اهدای پلاسما ویروس کرونا سازمان انتقال خون برای اهدای پلاسما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی

به گزارش خبرگزاری مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

کد خبر 6091919 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • زنان در چه سنی دیگر توانایی باروری نخواهند داشت؟
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • انتقال پیام صوتی به قمر مشتری به شکل موج‌های بصری
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری