Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:13:39 GMT

امام جمعه شاهرود: خدمت به مردم برای خدمتگزار نعمت است

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۳۳۰۱

امام جمعه شاهرود: خدمت به مردم برای خدمتگزار نعمت است

حجت الاسلام عباس امینی روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود افزود: خدمتگزاران و مسوولان بدانند نیاز ها و خواسته های مردم از شما نعمت است.

وی با اشاره به روایتی از امام حسین (ع)، تصریح کرد: اگر از نعمت خدمت خسته شوید خداوند آن را از دوش شما برداشته و بر دوش دیگری می گذارد.

امینی با بیان اینکه همه نیازهای مردم مالی نیست، اظهار داشت: در برخی از موارد می توان با گره گشایی از کار مردم این نعمت خدا را شکرگزار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه خدمتگزاران اگر این گره گشایی را نعمت بدانند این نعمت مستدام خواهد بود، تصریح کرد: اگر در ارائه خدمت خسته شدید خدا این نعمت را بر دوش کس دیگری که توانمندتر است، می گذارد.

به گفته وی خدمتگزاران اگر مراجعه مردم را نعمت بدانند خستگی ها از بدنشان بیرون می رود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) هم به همین دلیل خود را خادم مردم می خواند، ابراز داشت: فرصت خدمت را باید نعمت دانسته و شکرانه آن هم این است که خسته نشویم.

نادر فخری فرماندار شاهرود هم در این نشست گفت: به واسطه رعایت شیوه نامه های بهداشتی نشست شورای اداری شهرستان با حضور نیمی از مسوولان دستگاه های اجرایی برگزار شد و بر همین اساس از همه مسوولان برای نشست دعوت نشد.

وی ادامه داد: آمار ابتلا به ویروس کرونا و مراجعات به بیمارستان های این شهر نشان دهنده این است که عملکرد مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و همچنین عملکرد کادر درمانی به نسبت شهرستان ها و استان های مجاور بهتر بوده است.

فخری ابراز امیدواری کرد رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط شهروندان استمرار داشته باشد تا از موج دوم همه گیری نیز عبور کنیم.

معاون استاندار سمنان افزود: باید فعالیت ها را در شرایط کنونی طوری برنامه ریزی کنیم تا به عملکرد دستگاه های اجرایی لطمه ای وارد نشود.

به گفته وی دستگاه های اجرایی می بایست با فراهم کردن تجهیزات لازم به دنبال برگزاری نشست ها به طور ویدئو کنفرانس باشند.

وی ضمن قدردانی ازهیات های عزاداری که با بصیرت شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کردند، ابرازداشت: این کار سلامتی شهروندان را تضمین می کند.

فخری با تبریک هفته دولت به مردم و کارکنان دولت افزود: می بایست عملکرد دستگاه های اجرایی بیان شود تا مردم امیدوار شده و بدانند هر دستگاه اجرایی در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا و تحریم ها چه عملکردی داشتند.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه دشمن در حال ناامید کردن مردم هست تصریح کرد: اطلاع رسانی از عملکرد دستگاه ها موجب می شود امید و اعتماد در مردم ارتقا پیدا کند.

وی ادامه داد: بهار امسال با افزایش ظرفیت ۲۳ واحد تولیدی، شاهرود در این شاخص رتبه نخست در بین دیگر شهرستان های استان سمنان به دست آمد.

به گفته فخری هیچ یک از دستگاه‌های خدمات‌رسان اجازه قطع خدماتی چون آب و برق واحدهای تولیدی و صنعتی شاهرود را ندارد.

وی از برگزاری نشست روز سه شنبه هفته جاری با حضور ویدئو کنفرانسی استاندار خبر داد و افزود: در این نشست طرح های آب و فاضلاب شهری که با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان هزینه شده به بهره برداری می رسد.

فرماندار شاهرود با اشاره به اینکه در هفته دولت به رغم مشکلات و کمبود نقدینگی و تحریم ها ۹۹ طرح عمرانی و اقتصادی افتتاح می شود، ابراز داشت: ۸۹ طرح عمرانی و ۱۰ طرح اقتصادی که ۹۰ میلیارد تومان اعتبارهزینه شده به بهره برداری می رسد.    

وی از آغازعملیات اجرایی ۲۵ طرح در هفته دولت خبر داد و گفت: بیشترین این طرح ها که با اعتباری بالغ بر ۱۴۸ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود، مربوط به شهرداری شاهرود است.

فخری ادامه داد: به پیشنهاد امام جمعه شاهرود یادواره شهدای دولت در محل گلزار شهدای گمنام با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در عصر سه شنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

فرماندار شاهرود ابراز داشت: در عصر ۱۱ محرم هم در مصلای بزرگ پیامبر اعظم(ص) این شهر مراسم سوگواری امام حسین(ع) برگزار می شود.

برچسب‌ها هفته دولت شاهرود جلسه شورای اداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت شاهرود جلسه شورای اداری هفته دولت شاهرود جلسه شورای اداری شیوه نامه های بهداشتی دستگاه های اجرایی فرماندار شاهرود هفته دولت دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۳۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت ظهر امروز یکشنبه در همایش استانی روز شوراهای بیان داشت: همه ما در یک تیم به نام خراسان جنوبی قرار داریم لذا باید برای خدمت بیشتر به مردم سطح تعامل مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اعضای شورا همه باید بر قوانین موجود اشرافیت داشته باشند، افزود: ایجاد شوراها یکی از مظاهر دموکراسی و حاکمیت مردم است.

به گفته وی اعضای شوراهای اسلامی شهر باید نظارت مؤثر و دقیقی بر عملکرد شهرداران داشته باشند و سطح تعامل بین اعضای شوراهای اسلامی، شهرداران و فرمانداران برای خدمت بیشتر به مردم باید افزایش یابد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: شوراها باید به خودکفایی و ایجاد در آمد پایدار شهرداری‌ها از طریق جذب سرمایه گذار کمک کنند و همچنین کارهای که توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود همراه با پیوست فرهنگی باید باشد.

قناعت با بیان این نکته که حفظ وحدت و انسجام در شوراها اهمیت بسیاری دارد، افزود: همه کارهای باید برای تأمین منافع عموم مردم نه منافع گروه‌ها و اشخاص انجام شوند.

وی با اشاره به اینکه اختلاف نظر در مسائل فنی سبب پیشرفت می‌شود، ادامه داد: اختلاف نظرها نباید در سطح جامعه مطرح شود و همه باید تابع قانون باشیم.

به گفته وی مصوبات شوراها باید در حدود قوانین و اختیارات آنها باشد تا در هیئت تطبیق مصوبات شوراها با آنها مخالفت نشود.

وی خواستار همکاری اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خراسان جنوبی شد.

کد خبر 6091385

دیگر خبرها

  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز