Web Analytics Made Easy - Statcounter

۸ محصول جدید دانش بنیان و خط تولید روغن و روانکار‌های تحریمی حوزه صنایع هوایی و دریایی درشرکت نفت‌پارس وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام افتتاح شد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، صبح امروز در مراسمی با حضور معاون ستاد اجرایی فرمان امام و رئیس گروه اقتصادی تدبیر، معاون سازمان هواپیمایی کشور، معاون فرمانده هوافضای سپاه و جمعی دیگر از مسئولان در محل پالایشگاه نفت پارس تهران، از محصولات جدید این شرکت در حوزه روانکار‌های صنعت هوایی و دریایی رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عارف نوروزی معاون ستاد اجرایی فرمان امام و رئیس گروه اقتصادی تدبیر دراین مراسم گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه کشور و نیاز کشور به تولید محصولات داخلی، ستاد اجرایی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در شرکت نفت‌پارس تولید روانکار‌ها و روغن‌های موتور هیدرولیک و انواع گریس‌ها برای نیاز‌های صنعت هوایی ودریایی را در دستور کار خود قرار داد.

نوروزی با بیان اینکه بعد از ۱۰ ماه تلاش مستمر امروز شاهد رونمایی از چندین محصول جدید در شرکت نفت پارس هستیم، افزود: سرمایه‌گذاری این کار حدود ۵ میلیون دلار بوده که با این میزان سرمایه، ۲۱ میلیون دلار در سال صرفه‌جویی ارزی صورت میگیرد، ضمن اینکه این محصول ۷۳ درصد ارزان‌تر از مشابه خارجی آن تولید و عرضه میشود.

وی تأکید کرد: این اولین روانکار تولید شده در داخل کشور در حوزه صنایع هوایی نظامی و غیرنظامی و صنایع دریایی است که تمام استاندارد‌های روز دنیا را هم کسب کرده است.

رئیس گروه اقتصادی تدبیر با بیان اینکه حدود ۷۰ میلیون دلار هدف صادراتی دراین حوزه داریم تصریح کرد: از ۱۷۰ میلیون لیتر تولید روغن و روانکار به ۲۰۰ میلیون لیتر رسیده‌ایم که در این زمینه جهش تولید خوبی داشته‌ایم و پیش‌بینی میکنیم تا پایان امسال در مجموعه نفت پارس ۴۰ درصد جهش تولید داشته باشیم.

معاون ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری ستاد اجرایی درعرصه تولید محصولات استراتژیک و رفع خلأ‌ها چه در زمینه تولید واکسن کرونا و ماسک و دارو و چه در زمینه روغن‌های صنعت هوایی و فرآورده‌های نفتی است.

مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشور نیز در بخش دیگری ازاین مراسم گفت:محصولی که امروز ستاد اجرایی فرمان امام به ما تحویل داد یکی از محصولاتی است که مصرف بالایی در هواپیما‌های نظامی و غیرنظامی دارد و بدلیل تحریم‌های ظالمانه با قیمت گزافی مجبور به تهیه آن بودیم.

او با بیان اینکه حمل ونقل هوایی همیشه از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا و استانداردترین مواد مصرفی باید استفاده کند، گفت:از ابتدای انقلاب تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی بخش حمل‌ونقل هوایی صنعت هوایی کشور را زمین‌گیر کرده بود، اما صنعت هوایی توانست با همکاری نیرو‌های انقلاب از بخشی از بن‌بست‌ها عبور کند.

کاپیتان محمدی‌بخش رئیس هیئت مدیره شرکت هواپیمایی پارس نیز دراین مراسم با تمجید از اقدام ستاد اجرایی فرمان امام و معرفی محصول تولید شده گفت: این محصول با ارسال به آزمایشگاه‌های داخل و خارج کشور، توانسته استاندارد‌های سختگیرانه صنعت هوایی را با مؤفقیت کسب کند.

وی افزود: چه قبل و چه بعد از برجام، صنعت هوایی همیشه در تحریم‌های سخت قرار داشته و دستیابی به این روانکار اقدام بزرگی است و این روغن‌ها چه در بخش دفاعی و چه غیردفاعی قابل بهره‌برداری است.

وی خاطرنشان کرد با شکسته‌شدن این سد توسط محققان ستاد اجرایی فرمان امام باردیگر ثابت شد نیروی جوان داخلی توانمندی تولید هرمحصول پیشرفته‌ای را دارد و میتواند تهدید‌ها رابه فرصت‌های بزرگ تبدیل کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان امام تحریم صنعت هوایی برجام ستاد اجرایی فرمان امام صنعت هوایی نفت پارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس

احتمالا تولیدال۹۰ ایرانی در ماه های آینده آغاز خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  پارس خودرو کاتالوگ جدید خودرو ال 90 ایرانی را با نام P90 منتشر کرد. به نظر می‌رسد تولید این خودرو در ماه های آینده از سوی این شرکت آغاز خواهد شد.

موتور ME16 با حجم 1600 سی‌سی است که قادر است حداکثر قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را تولید کند. این موتور به گیربکس دستی 5 سرعته متصل است.

 فرمان برقی D-Type، غربیلک فرمان مجهز به کنترل سیستم صوتی، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، رینگ آلومینیومی R15، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و صندلی‌های قابل تنظیم دستی از جمله امکانات این خودروی ایرانی است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی