Web Analytics Made Easy - Statcounter

«گران هیواد» امروز (یکشنبه)  در گفت وگو با خبرنگاران در کابل افزوود:این هیات روند شناسایی مهاجران افغان در ایران را از چهار مرکز آغاز و بین آنها شناسنامه الکتروونیکی و گذرنامه توزیع می کند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در این هفته کار در چهار مرکز از جمله دو مرکز در تهران یک مرکز در زاهدان  و یک مرکز در مشهد آغاز می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آمار منتشر شده بیش از دو  میلیون و ۴۰۰ هزار مهاجر افغان که در ایران زندگی می کنند  مدارک هویتی از جمله شناسنامه و گذرنامه ندارند.

قرار است توزیع شناسنامه الکترونیکی برای مهاجران ساکن ایران ،پاکستان و هند صادر شود.

هرچند دولت افغانستان در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ روند توزیع شناسنامه را پس از تصویب قانون ثبت نفوس در مجلس نمایندگان آغاز کرده است اما این  روند در بسیاری از شهرهای افغانستان با کندی پیش می رود.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان با اخذ نخستین شناسنامه الکترونیک در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ روند توزیع این شناسنامه‌ها را رسما آغاز کرد.

با گذشت حدود سه سال از آغاز توزیع شناسنامه در این کشور، تاکنون دولت تنها قادر به توزیع ۸۰۰ هزار شناسنامه شده است. اگر روند این گونه ادامه یابد توزیع شناسنامه برای ۳۲ میلیون جمعیت افغانستان چندین دهه را دربر خواهد گرفت.

افغانستان از جمله معدود کشورهای جهان است که با گذشت بیشتر از یک قرن از آغاز توزیع اولین شناسنامه در این کشور هنوز تمام شهروندانش شناسنامه ندارند. 

برچسب‌ها مهاجران افغانستان حسن روحانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاجران افغانستان حسن روحانی مهاجران افغانستان حسن روحانی توزیع شناسنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۳۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران از ورود و توزیع روزانه ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی بین کشاورزان شالیکار استان خبر داد.


رضا افراسیابی افزود: برای توسعه کشت برنج و حمایت از کشاورزان، تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز استان، روند افزایشی داشت.


وی ادامه داد: با هماهنگی‌های بعمل آمده با مبادی تامین کود‌های کشاورزی و مجتمع‌های پتروشیمی تولید کود اوره در کشور، در حال حاضر روند تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز با توجه به شروع فصل کشت برنج در استان، روند افزایشی داشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه بین ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی وارد استان شده و از طریق حواله الکترونیک و براساس نیاز هر منطقه بین کشاورزان متقاضی توزیع می‌شود.

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • پیگیری روند توزیع بنزین سوپر در استان سمنان
  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی