Web Analytics Made Easy - Statcounter

«گران هیواد» امروز (یکشنبه) در گفت وگو با خبرنگاران در کابل افزوود:این هیات روند شناسایی مهاجران افغان در ایران را از چهار مرکز آغاز و بین آنها شناسنامه الکتروونیکی و گذرنامه توزیع می کند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در این هفته کار در چهار مرکز از جمله دو مرکز در تهران یک مرکز در زاهدان و یک مرکز در مشهد آغاز می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آمار منتشر شده بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار مهاجر افغان که در ایران زندگی می کنند مدارک هویتی از جمله شناسنامه و گذرنامه ندارند.

قرار است توزیع شناسنامه الکترونیکی برای مهاجران ساکن ایران ،پاکستان و هند صادر شود.

هرچند دولت افغانستان در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ روند توزیع شناسنامه را پس از تصویب قانون ثبت نفوس در مجلس نمایندگان آغاز کرده است اما این روند در بسیاری از شهرهای افغانستان با کندی پیش می رود.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان با اخذ نخستین شناسنامه الکترونیک در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ روند توزیع این شناسنامه‌ها را رسما آغاز کرد.

با گذشت حدود سه سال از آغاز توزیع شناسنامه در این کشور، تاکنون دولت تنها قادر به توزیع ۸۰۰ هزار شناسنامه شده است. اگر روند این گونه ادامه یابد توزیع شناسنامه برای ۳۲ میلیون جمعیت افغانستان چندین دهه را دربر خواهد گرفت.

افغانستان از جمله معدود کشورهای جهان است که با گذشت بیشتر از یک قرن از آغاز توزیع اولین شناسنامه در این کشور هنوز تمام شهروندانش شناسنامه ندارند.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: توزیع شناسنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۴۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان آغاز بیست‌ودومین حراج شمش طلا

بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران درحالی از ساعت ۱۲ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزارمی‌ شود که طی ۲۱ جلسه حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران ۲,۹ تن شمش مورد معامله قرار گرفته است.

به گزارش تسنیم، زمان جلسه حراج از ساعت ۱۲ تا ۱۶ است و وجه‌الضمان مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به‌ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌توانست تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه دهم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند.

طبق اعلام مرکز مبادله، مبلغ وجه‌الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تأیید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901221

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • اعلام زمان آغاز بیست‌ودومین حراج شمش طلا
  • آغاز بیست‌ودومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم
  • آغاز بیست‌ویکمین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی