Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@05:37:20 GMT

خواص و مضرات مصرف طالبی

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۴۶۹۸

خواص و مضرات مصرف طالبی

طالبی یکی از بهترین منابع ویتامین A است و مملو از بتا کاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود. در یک فنجان آب طالبی فقط ۵۶ کالری انرژی وجود دارد، ولی ۱۲۹% نیاز روزانه ما به ویتامین A را تامین می‌کند که تاثیر آن در بهبود بینایی و پوست بدن بر همه واضح است.

خواص و مضرات طالبی

بسیار مقوی، نیروبخش و محرک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مصرف طالبی باعث بیشتر شدن اشتها می‌شود.
طالبی از حمله‌های قلبی جلوگیری و آن‌ها را مهار می‌کند.
طالبی ضد سرطان به خصوص پروستات است و از پیشرفت آن جلوگیری می‌کند.
باعث کاهش عطش می‌شود.
دارای خاصیت ادرار آور بوده و از بین برنده سنگ کلیه است.
حالت ملین داشته و باعث لینت مزاج می‌شود.
مناسب‌ترین زمان مصرف طالبی بین وعده غذایی است و هرگز نباید ناشتا یا همراه غذا خورده شود.
خوردن طالبی، بعد از غذا برای درمان کم خونی مفید است.
مصرف طالبی برای کسانی که سل ریوی دارند و یا مبتلا به یبوست و بواسیر هستند، مفید است.
گوشت طالبی برای تسکین سوختگی‌های سطحی و یا درمان ورم پوست موثر است.
اگر سیگاری هستید و قصد ترک آن را دارید از آب طالبی غافل نشوید. طالبی حاوی مواد مغذی و معدنی است که می‌تواند به شما در ترک سیگار و بهبودی و بازیابی بدن در رهایی از نیکوتین کمک کند.
آب طالبی برای نرم نمودن پوست مفید است.
طالبی حاوی فروکتوز است و زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث افزایش قند خون افراد دیابتی و چاقی و افزایش وزن شود.
طالبی می‌تواند در برخی افراد باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک مانند بثورات، اسهال، خس خس سینه، خارش دهان و حالت تهوع شود.
طالبی یکی از میوه‌هایی است که پوست آن حاوی مقدار زیادی سم و حشره کش می‌باشد، بنابراین مطمئن شوید که طالبی ارگانیک خریداری می‌کنید.

کسانی که ورم معده و ورم روده دارند، نباید در مصرف طالبی زیاده روی کنند.

طبع طالبی چیست؟

طالبی میوه‌ای تابستانی با طبع گرم و‌تر است که گرمی بخش جسم است و بدن را مرطوب می‌سازد. طالبی برای افرادی که طبعی سرد و خشک دارند گزینه‌ی مناسبی است. این افراد به راحتی می‌توانند طالبی مصرف نمایند بدون اینکه مشکلی برای آن‌ها ایجاد شود مگر اینکه در مصرف آن افراط نمایند. اما برای افرادی که طبع گرم دارند ممکن است با مصرف طالبی مشکلاتی ایجاد شود. این افراد بایستی از یک ماده غذایی دیگر برای متعادل نمودن طالبی استفاده نمایند که به آن مصلح گفته می‌شود.

مصلح طالبی چیست؟

برای متعادل کردن طبع گرم و‌تر طالبی می‌توان از مصلح طالبی که «آب انار ترش» و «سرکه» است استفاده نمود. با مصرف مصلح طالبی همراه با آن، افرادی با طبع گرم نیز می‌توانند به راحتی و بدون هیچ مشکلی از این میوه خوش عطر و طعم مصرف کنید.

منبع:آنا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طالبی خواص طالبی مضرات طالبی سبک زندگی پارسی خبر مصرف طالبی طبع گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟

 به گزارش تابناک، فریدون عباسی در ارزیابی این پیشنهاد اظهار داشت: بنده کلا نسبت به طرح‌ها نظر مثبتی ندارم. بنزین ماده‌ای است که در خودرو استفاده می‌شود، چرا باید به افراد بنزین داده شود؟ در هیچ جای دنیا مشکلی بنزین ندارند، سوخت در جایگاه‌ها وجود دارد و مردم مصرف می‌کنند، چون هزینه‌ها در کشور‌های دیگر واقعی است سوخت هم مثل بقیه کالا‌ها است در کشور ما بیش از حد به این موضوع پرداخته می‌شود، بنزین نباید ابزاری برای بهم زدن آرامش مردم شود.

وی با بیان اینکه تخصیص بنزین به افراد به جای خودرو در راستای اعطای یارانه بیشتر به اقشار کم‌درآمد نیست، افزود: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که شاید کسی نمی‌خواهد خودرو داشته باشد یا گواهینامه ندارد و یا ترجیح می‌دهد از وسیله نقلیه عمومی استفاده کند، بنابراین لزومی ندارد سوخت به افراد اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بهتر است به اصلاح نظام حقوق و دستمزد بپردازیم و ارجح‌تر است که ارزش پول ملی را حفظ و تورم را کنترل کنیم و نسبت به افزایش درآمد کسانی که درآمد ثابت دارند و حقوق‌بگیر هستند اقدام کنیم تا میزان حقوق دریافتی این افراد با تورم سازگار باشد نه اینکه هر سال کمتر از میزان تورم افزایش دستمزد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مشکل کشور در سهمیه‌بندی بنزین نیست، بنزین نباید سهمیه‌بندی شود جز در موارد بحران مثل زمان جنگ آشکار؛ اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و بنزین با کارت سوخت در اختیار مردم قرار می‌گیرد، ما باید همین شیوه تخصیص بنزین با کارت را درست اجرا کنیم یعنی هر شخصی با کارت شخصی سوخت را دریافت کند، قیمت هم مشخص باشد و اگر کسی بخواهد بنزین بیشتری مصرف کند باتوجه به اینکه کشور امکان تولید بنزین به میزان تقاضا را ندارد بنزین را با نرخ وارداتی دریافت کند.

عباسی خاطرنشان کرد: واردات بنزین ارزبر است بنابراین هر شخصی بخواهد بنزین بیشتری به مصرف برساند باید قیمت وارداتی یعنی هزینه واردات، حمل نقل و هزینه جایگاه باید در این نرخ گنجانده شده و قمیت واقعی را پرداخت کند و کسی هم مصرف کمتری دارد بنزین تولید داخل را با نرخ یارانه‌ای که دولت در نظر گرفته دریافت کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

دیگر خبرها

  • دونگ کوای ؛ جینسنگ زنانه و نسخه ای که می تواند خطرناک باشد(+عکس)
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • قطع داروهای لاغری مانند اوزمپیک و ویگووی باعث اضافه وزن می‌شود؟
  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز
  • قبض‌های میلیونی در انتظار این افراد
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب
  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان