Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پیش از آغاز همه‌گیری کرونا در جهان، رئیس برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد هشدار داده بود که سال ۲۰۲۰ میلادی به دلیل آسیب شدید ناشی از «بلایای طبیعی و درگیری‌ها» به سیستم‌های غذایی، بدترین سال از این نظر پس از جنگ جهانی دوم خواهد بود.

دیوید بیزلی، رئیس برنامه غذای جهانی سازمان ملل متحد در این ارتباط گفت: ما درمورد افرادی که گرسنه می‌خوابند، صحبت نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بلکه در مورد شرایط شدید و وضعیت اضطراری صحبت می‌کنیم. مردم به معنای واقعی کلمه در آستانه گرسنگی قرار خواهند گرفت و اگر به آن‌ها غذا نرسانیم، جان خود را از دست می‌دهند.

بر اساس برنامه غذای جهانی (WFP) بیش از ۳۰ کشور در حال توسعه می‌توانند قحطی گسترده را تجربه کنند و ۱۰ مورد از آن‌ها از پیش، بیش از یک میلیون نفر شهروند در آستانه گرسنگی دارند. طبق پیش بینی WFP، آمریکای لاتین با ۲۶۹ درصد افزایش، با شدیدترین افزایش در تعداد افراد مبتلا به سوء تغذیه روبرو خواهد شد. به دنبال آن کشورهایی در شرق و آسیای میانه با ۱۳۵ درصد افزایش و آفریقای جنوبی با ۹۰ درصد افزایش مواجه خواهند شد. به طور کلی پیش‌بینی می‌شود تعداد افرادی که سوء‌تغذیه در جهان را تجربه می‌کنند، ۸۰ درصد رشد داشته باشند.

دیوید بیزلی وضعیت سودان جنوبی را باعث نگرانی شدید دانست. به گفته وی، این کشور گرفتار جنگ داخلی و خشونت قومی، دارای ۵ میلیون نفر جمعیت است که WFP در حال حاضر به آن‌ها کمک می‌کند. امسال تعداد افراد مبتلا به سوء تغذیه در این کشور به ۶.۶ میلیون نفر افزایش یافته است.

علاوه بر درگیری‌ها، بلایای طبیعی و همه‌گیری کروناویروس، امسال کشورهای سراسر جهان با بدترین تهاجم ملخ‌ها طی دهه‌های اخیر مواجه شده‌اند که منجر به نابودی هزاران هکتار محصولات زراعی شده و وضعیت معیشت ۱۰ درصد از جمعیت جهان معادل ۷۸۰ میلیون نفر را تهدید می‌کند.

همچنین با حادثه انفجار در بیروت، پایتخت لبنان که در اوایل ماه اوت (مردادماه) رخ داد، اوضاع حتی وخیم‌تر نیز شد. این انفجار بزرگ نه تنها انبارهای غلات این شهر را نابود کرد، بلکه به بندر آن نیز که از آن برای تحویل ۸۵ درصد از مواد غذایی به کشور استفاده می‌شود، خسارات زیادی زد.

رئیس برنامه جهانی غذا سازمان ملل گفت: این آژانس قبل از همه‌گیری کرونا به ۱۳۸ میلیون نفر در ۸۳ کشور جهان کمک می‌کرد. به گفته وی، برای بسیاری از آن‌ها WFP «آخرین امید برای بقا» است. برای ادامه کمک به این افراد، آژانس در ۶ ماه آینده به ۴.۹ میلیارد دلار بیشتر نیاز دارد.

پول البته تنها مشکل نیست. با توجه به فشارهای ناشی از محدودیت‌های قرنطینه‌ای کرونایی امدادگران نتوانستند کمک‌های لازم را به بسیاری از مناطق ارائه دهند. بنابراین دسترسی به مناطق مختلف نیز بسیار مورد نیاز است.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، دیوید بیزلی بیان کرد: ما به پول و دسترسی نیاز داریم. در صورت فقدان پول و دسترسی کافی بسیاری از مردم خواهند مرد، کودکان سال‌ها از عواقب سوء تغذیه رنج می‌برند و دنیا تمام پیشرفت‌های حاصل از مبارزه با گرسنگی را طی یک دهه گذشته از دست می‌دهد اما اگر پول به دست آوریم و زنجیره‌های تأمین را باز نگه داریم، می‌توانیم از قحطی جلوگیری کنیم‌.

کد خبر 542797 برچسب‌ها مواد غذایی كروناويروس كرونا در ايران گرسنگی سازمان ملل - یونیسف سازمان ملل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مواد غذایی كروناويروس كرونا در ايران گرسنگی سازمان ملل یونیسف سازمان ملل سازمان ملل میلیون نفر سوء تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۴۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

بهای هر اونس طلا ۰.۳ درصد افزایش یافت و پس از افزایش بیش از یک درصدی جلسه قبل به ۲۳۲۳ دلار و ۶۶ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با یک درصد افزایش به ۲۳۳۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده هستند که در روز جمعه منتشر می‌شود. گزارش اشتغال روز چهارشنبه نشان داد که حقوق و دستمزد خصوصی ایالات‌متحده در آوریل بیش از حد انتظار افزایش یافته است. گزارشی از وزارت کار ایالات متحده نشان داد که فرصت‌های شغلی ایالات‌متحده در ماه مارس به کمترین میزان در سه سال گذشته رسیده است، در حالی که تعداد افرادی که شغل خود را ترک می‌کنند کاهش یافته است.

طبق گزارش شورای جهانی طلا، تقاضای جهانی طلا انعطاف‌پذیری را نشان داد و سالانه سه درصد رشد کرد و به ۱۲۳۸ تن در سه ماهه اول رسید که قوی‌ترین شروع یک سال از سال ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش شورای جهانی طلا علیرغم افزایش هشت درصدی تقاضای طلا در هند در سه ماهه مارس، افزایش قیمت‌های اخیر چالشی را ایجاد می‌کند که به طور بالقوه منجر به پایین‌ترین مصرف سالانه در چهار سال گذشته می‌شود.

طبق گزارش رویترز، نقره با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۶.۷۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با حدود یک درصد افزایش به ۹۵۸.۹۵ دلار و پالادیوم ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۵۶.۳۱ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴
  • پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان
  • قیمت طلا افزایش یافت